Strona 1 z 2

tokarki produkcji ZSRR - "Technika"

: 13 cze 2008, 16:41
autor: Ciowiec
Witam - tak jak w temacie - prosiłbym o jakiekolwiek informacje odnośnie tej tokarki - może miał ktoś z nią styczność? Jeśli tak, to proszę o podzielenie się wrażeniami z pracy na niej, oraz jakości wykonania samej maszyny.

sprzęt taki, jak ten ze strony:
http://www.maszyneria.pl/tokarka,stolowa,496.html
dziękuję z pomoc

: 13 cze 2008, 19:39
autor: Frantz
Kawał maszyny ,tylko troche mało w kłach .Ogolnie polecam

: 14 cze 2008, 08:39
autor: Ciowiec
Frantz - pracowałeś może na niej? Chodzi mi o jakość wykonania podzespołów, oraz trwałość........ W sumie to ma być pierwsza moja maszynka, ale mimo wszystko chciałbym, żeby posłużyła kilka lat :mrgreen: :mrgreen: dzięki

: 14 cze 2008, 12:36
autor: Frantz
Wtam.Na początek troche o konstrukcji i wykonaniu.Jak zauwarzyłeś zamiast łoża jest zastosowane troche inne prowadzenie suportu.Suport porusza sie na trzpieniu a z tyłu znajduje sie jedna część łoża na której zamocowany jest tył suportu.Należy dodać że w razie wystąpienia luzu na trzpieniu możemy go przeszlifować na szlifierce kłowej co jest operacja bardzo prosta i tanią a w tulei suportu wykonujemy tulejke z brazu i po sprawie.Inaczej sie przedstawia remont tokarki na pryzmach tutaj należy przeszlifować wszystkie płaszczyzny następnie doskrobać suport lub podfrezować i wykleić,obniżyć skrzynke posuwów podwyższyć płyte pod konikiem itd... W tym przypadku remont jest bardzo prosty i tani.Na zdięciu widać otwarta pokrywe gitary i mocowania silnika .Jak widać wszystkie koła sąwykonane z metalu mówie o kołach zębatych) a nie z plastiku (choć są tworzywa wykożystywane na koła trwalsze od metalu).W wewnętrznej obudowie widać tabliczke posuwu i odpowiedniego skonfigurowania gitary.Silnik tez wyglada na dość mocny około 0.8 kw ale moge sie mylić .Jesli poprawnie odczytałem zastosowanie dzwigni znajdujacej sie w miejscu skrzynki posuwów to jest to dzwignia zmiany kierunku posuwów a tym samym mozliwość nacinania lewych gwintow.Należy zwrócić uwage że tokarka jest wykonana na solidnych odlewach żeliwnych i ma dużą sztywność .Jeżeli chodzi o wrzeciono to zapewne jest ono zbudowane na typowym łożyskowaniu z przodu łożysko wałecznowe z regulacja luzu pierścieniem wewnętrznym natomiast tył łożysko proste plus oporowe .Główna wadą jest jednak krótki rozstaw w kłach i to chyba jedyna wada tej maszyny .Jesli moge doradzić to moim zdaniem jedyna przesłanką za zakupem tej maszyny jest okazyjna cena jednak wiem z doświadczenia że nawet do majsterkowania potrzebne jest conajmniej 500 lub 600 mm w kłach no i podtrzymka której tutaj nie widziałem.Decyzje pozostawiam kupujacemu a ja mam nadzieje że choć troche przyblizyłem Ci specyfike maszyny.Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem .Pozdrawiam!!!


Jesli uwazasz że pomogłem to nie buj sie nacisnąc /pomogł/ :mrgreen:

: 14 cze 2008, 17:28
autor: Ciowiec
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z małego rozstawu w kłach, jednak w porównaniu np. do Einhella MTB 3000 (300 mm),C1 lub C2 z allegro (200 mm) to w sumie nie wypada tak źle, a i cena dwa razy mniejsza. Jak powiedziałeś - także pod względem stabilności, oraz wykonania bije na głowę te chińskie zabawki, które sprawiają nie najlepsze wrażenie. Zwłaszcza, że maszynka wygląda na mało używaną/długa stała/, a sprzedający dodaje do niej 10kg części - kilka kłów, zębatek, zapasowy suport, i jeszcze jakieś drobne części...... Jak myślisz - jest warta te 800 - 900 zł?

: 14 cze 2008, 20:12
autor: Frantz
Polecam i nawet sie nie zastanawiaj za tą cene bo ci ją ktoś sprzatnie .

: 31 lip 2011, 14:51
autor: Dziadzia A
Witam.
Pozwólcie że odświeżę temat bo mam taką właśnie tokarkę
Powiedzcie jak z niego zdjąć wrzeciono ???

: 31 lip 2011, 16:14
autor: RomanJ4
Tu macie koledzy DTR-kę do dwóch wersji (zwykła i rewolwerowa) oraz różnych oryginalnych przystawek do niej
http://rem-5.ru/tn-1
O tej tokareczce było nie tak dawno na forum.

Zresztą może się komu przyda http://www.rem-5.ru/manual

: 31 lip 2011, 21:12
autor: konkwista88
Dziadzia A pisze:Witam.
Pozwólcie że odświeżę temat bo mam taką właśnie tokarkę
Powiedzcie jak z niego zdjąć wrzeciono ???
Musisz po kolei odkręcić: uchwyt samocentrujący razem z tarczą zabierakową, osłonę łożyska za tą tarczą, koło pasowe, nakrętkę od kasowania luzu łożyska wrzeciona. Wrzeciono wyciągałem w stronę konika, może da się w dwie strony, nie pamiętam.

: 31 lip 2011, 22:26
autor: BYDGOST
Tylko w stronę konika. Popatrz na rysunek wrzeciona w DTR, do której link podał RomanJ4