Strona 1 z 2

Naprawa wrzeciona

: 16 gru 2017, 19:29
autor: Bulbonizator
Witam. Jestem nowy na forum chociaż korzystam z informacji w nim zawartych już dość długo;) Kupiłem stara amerykańska tokarkę Sheldon exl56b. Kłopot polega na wygiętym kole zębatym na wrzecionie. Dodatkowo wyłamany jeden ząb. Logicznie rzecz biorąc odkształcił się przy wyłamaniu wolę nie wiedzieć jak. Rozebrałem całe wrzeciono na części pierwsze i zauważyłem że na kole pasowym jedna strona ma jeszcze ślady honowania a druga(od strony nieszczęsnego koła trochę wytarta) pytanie brzmi jak to naprawić? Sorry za jakość zdjęć postaram się zrobić lepsze bo chyba miałem zaparowany aparat

Re: Naprawa wrzeciona

: 11 sty 2018, 21:25
autor: Bulbonizator
Wrzeciono mam naprawione (wyszlifowane dorobione dwie tuleje brazowe i nowe kolo zebate). Teraz mam klopot z uchwytem tokarskim. Sprawdzilem czujnikiem koncowke wrzeciona. Bicie w granicy jednej setki. Uchwyt czteroszczekowy niezalezny jest "nieporeczny" wiec odkladam na bok. Czteroszczekowy samocentrujacy mam bez zabieraka wiec tez poczeka a na trzyszczekowym tokarka drży jak stara pralka przy wirowaniu. Klopotem jest moja końcówka wrzeciona. Z tego co zdazylem wyczytac jest to L00 (stożek z nakretka)a otwor wewnetrzny przelotowy wrzeciona to mors 4 i 1/2???. Powie mi ktos jak dotoczyc dorobic zabierak lub gdzie kupic nabyc "gotowca" w kraju? Czy te L00 jest faktycznie tak niedostepne w polsce? Prawie wszystko co znalazlem miesci sie w USA.....

Re: Naprawa wrzeciona

: 11 sty 2018, 21:35
autor: orion32
I uwžasz ,że ta setka bicia powoduje te drgania? Jestem pewien ,że nie.

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 07:48
autor: Bulbonizator
Wychodze z zalozenia ze wina jest po stronie uchwytu(jego zabieraka) czuje ze jest po ostrym dzwonie stąd wygiete kolo i wylamany ząb ale to tylko moje przypuszczenia.

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 08:34
autor: RomanJ4

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 13:37
autor: dabdab
Jeśli chodzi o tarczę zabierakową typu LOO to raczej w kraju nie dostaniesz. Ja szukałem dwa rozmiary wyżej (L1) i gotowca znalazłem na ebay amerykańskim. Przesyłka wychodziła drożej niż sama tarcza, a razem to i tak ponad 150$. Skończyło się na tym, aby dorobić na miejscu. Mi robili chłopaki spod tego linku:
https://www.olx.pl/oferta/uslugi-tokars ... r4r4t.html.
Co do otworu przelotowego to też nie mam pojęcia skąd wziąć taką tuleję, ja potrzebuję morsa 5 i 1/2. Jeśli kolega namierzy to proszę dać znać.

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 16:04
autor: rc36
Bulbonizator pisze: Powie mi ktos jak dotoczyc dorobic zabierak lub gdzie kupic nabyc "gotowca" w kraju? Czy te L00 jest faktycznie tak niedostepne w polsce? Prawie wszystko co znalazlem miesci sie w USA.....

Mając wrzeciono i nakrętkę dorobienie takiego zabieraka to nie jest żadna wielka sztuka, każdy bardziej ogarnięty tokarz zrobi to bez większego problemu.

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 17:20
autor: Bulbonizator
Zle sie wyrazilem poprzednim razem. Problem nie lezy po stronie koncowki wrzeciona tylko w stozku uchwytu. Do kolegi RomanJ4» takie kolo jest nie do zdobycia. Mam juz nowe dorobione raczej nie odbiegające jakością od oryginału. Jutro pojezdze troche po miescie moze ktos dorobi mi zabierak na miejscu. A jeszcze jedno pytanie> czy mozna poprawic ten stozek w uchwycie/zabieraku?czy jednak nadaje sie on juz tylko na zyletki?

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 18:47
autor: rc36
Stożek i gwint w zabieraku powinny być zrobione z jednego mocowania, więc raczej odpada poprawianie stożka w zabieraku.

Re: Naprawa wrzeciona

: 12 sty 2018, 22:03
autor: Bulbonizator
Szkoda bo to zabierak i uchwyt w jednym. W tym wypadku nierozlączne :(