TSB-16
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Witam
Masz prawdopodobnie wersję hamulca podobną do TSB 20, ale tam też było kilka różnych rozwiązań.
Sprawdź na płycie sterowania który stycznik odpowiada za włączanie hamulca. Zapewne będzie to ten do którego dochodzi najmniej przewodów (4 lub 6, w tym są 2 sterujące do cewki 230V). Sprawdź napięcie na stykach stycznika i skąd dochodzi (prawdopodobnie 24V z transformatora i prostownika) przy zatrzymanym silniku. Z tego styku w pozycji stop jest pobierane napięcie na hamulec, drugi przewód hamulca może być podłączony do masy, ale nie koniecznie bo oba bieguny mogą być brane z tego stycznika. Przewód (lub 2) od tego stycznika powinien być doprowadzony do listwy zaciskowej i w chwili obecnej jest wolny.
OSTROŻNIE !!! bo na płycie masz 3 x 400V
Ktoś odłączył hamulec, bo blokował mu uchwyt już po zatrzymaniu silnika, aby tak nie było powinien być wyłącznik krańcowy na osłonie uchwytu odcinający napięcie sterowania. Druga opcja to otworzyć drzwiczki komory napędu.
Masz prawdopodobnie wersję hamulca podobną do TSB 20, ale tam też było kilka różnych rozwiązań.
Sprawdź na płycie sterowania który stycznik odpowiada za włączanie hamulca. Zapewne będzie to ten do którego dochodzi najmniej przewodów (4 lub 6, w tym są 2 sterujące do cewki 230V). Sprawdź napięcie na stykach stycznika i skąd dochodzi (prawdopodobnie 24V z transformatora i prostownika) przy zatrzymanym silniku. Z tego styku w pozycji stop jest pobierane napięcie na hamulec, drugi przewód hamulca może być podłączony do masy, ale nie koniecznie bo oba bieguny mogą być brane z tego stycznika. Przewód (lub 2) od tego stycznika powinien być doprowadzony do listwy zaciskowej i w chwili obecnej jest wolny.
OSTROŻNIE !!! bo na płycie masz 3 x 400V
Ktoś odłączył hamulec, bo blokował mu uchwyt już po zatrzymaniu silnika, aby tak nie było powinien być wyłącznik krańcowy na osłonie uchwytu odcinający napięcie sterowania. Druga opcja to otworzyć drzwiczki komory napędu.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 00:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2017, 10:26
- Lokalizacja: małopolska
Tsb-20 pytanie o olej
Witam wszystkich Forumowiczów . mam pytanie skierowane do tokarki tsb 20 posiadam takie 2 szt. Jedną z elektromagnesem -kotwicą stary typ.ba drugą z nowszym który znajduje sie w zamoczonym w oleju napędzie piśrednim. Jaki olej dolać do tego elektro magnesu mokrego ? Ktoś coś ? Nie wiem czy on sie załacza a w wzierniku nie ma oleju:/nie wyczuwam żeby przy wyłaczaniu sie załaczał jak do tego podeść ?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2017, 10:26
- Lokalizacja: małopolska
Re: TSB-16
Dziękuje. A można wiedzieć co jest w tym napędzie pośrednim ?jaki płyn ewntualnie olej ?
Dodane 6 minuty 4 sekundy:
Re: TSB-20
A czy to ten hamulec etm 6? Są tam dane producenta
Dodane 6 minuty 4 sekundy:
Re: TSB-20
A czy to ten hamulec etm 6? Są tam dane producenta
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2017, 10:26
- Lokalizacja: małopolska
Re: tus-25
Witam poszukuję podtrzymka,okulary do tokarki tus-25 może komuś leży lub chce się zbyć ?do osi od łoża 130 mm. Lub została po tokarce i się kurzy.