StankoImport 1K625 wrzeciono staje na prawych obrotach...

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
DamianIOD
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 17
Rejestracja: 27 sty 2017, 20:11
Lokalizacja: Rzeszow

StankoImport 1K625 wrzeciono staje na prawych obrotach...

#1

Post napisał: DamianIOD » 28 lut 2017, 22:01

Panowie, wczoraj uruchomiłem nowo zakupioną tokarkę StanoImport Profila 1K625 z 1970r. Wczoraj tylko włączyłem maszynę kilka razy przetoczyłem sobie poliuretanową tulejkę na rączkę do imaka i tyle. Dzisiaj zabrałem się za wymianę wszystkich olejów i dojrzałem że smarowanie w głównej skrzyni nie działa prawidłowo, okazało się że rurka przez którą pompa pobiera olej jest pęknięta. Usterka została szybko naprawiona smarowanie skrzyni głównej wróciło. Niestety w następstwie tego wrzeciono zaczęło pracować nieprawidłowo na prawych obrotach, na lewych wszystko jest ok.
Przed naprawą magistrali olejowej wszystko działało poprawie w momencie gdy sprzęgło dostało olej przestało 'kleić' - moja sugestia...
Zresztą zobaczcie sami na filmie:
https://youtu.be/NwgdnRHLsR8
załączone było 500obr/min

Robota na firmie mi przez to stoi więc proszę Panowie doradźcie co może być przyczyną usterki, jeśli to sprzęgło to czy jeśli można gdzieś dostać nowe podajcie jakieś namiary lub gdzie można dobrze i szybko zregenerować (tak wiem zasada trzech usług więc nie będzie tanio).
Przyznam szczerze jestem przez to w słabej sytuacji więc liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#2

Post napisał: ONATOS » 28 lut 2017, 23:49

Trzeba by podciągnąć sprzęgło, prawych obrotów, w reduktorze. W DTR musi być to zaznaczone.

Awatar użytkownika

Autor tematu
DamianIOD
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 17
Rejestracja: 27 sty 2017, 20:11
Lokalizacja: Rzeszow

#3

Post napisał: DamianIOD » 01 mar 2017, 08:15

Jeśli była by to wina niewyregulowanego sprzęgła było by genialnie.
Mam dtr do tego modelu ale nie ma w niej za wiele informacji odnośnie serwisu/regulacji urzadzenia, chyba ze nie mam dtr tylko jakąś instrukcję obsługi która nie ma takich informacji...
Może ktoś opisać jak się reguluje takie sprzęgło cokolwiek co będzie mogło mi pomoc :)
Poniżej załączam zdjęcia sprzęgieł


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 935
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#4

Post napisał: ak47 » 01 mar 2017, 12:57

Zdejmujesz pokrywę wrzeciennika. Sprzęgło jest w lewym górnym rogu. Na filmie od około 2:30 jest pokazana regulacja. Trzeba wcisnąć kołek w takiej koronie, a następnie rzeczoną koronę przekręcić ściskając tym samym pakiet tarczek sprzęgła.

Jedna korona jest od lewych obrotów, druga naprzeciwko jest od prawych.
Po regulacji tylko połóż pokrywę na swoim miejscu ale jej nie przykręcaj, sprawdź pierw czy obroty już nie stają.



EDIT na filmie jest maszyna ik62, ale to to samo co ik625, maszyny różnią się tylko inną średnicą toczenia. Mechanicznie to te same wynalazki.
Do tej maszyny jest bardzo dużo dokumentacji w internecie ale tylko po rosyjsku.

Awatar użytkownika

Autor tematu
DamianIOD
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 17
Rejestracja: 27 sty 2017, 20:11
Lokalizacja: Rzeszow

#5

Post napisał: DamianIOD » 02 mar 2017, 09:22

Nie miałem już wczoraj czasu odpisać.
Wyregulowałem sprzęgło dokładnie tak jak przedstawił to koleś na filmiku ale regulacja nie była tak istotna jak to że Wajcha do załączania obrotów po prostu odskakiwała do góry pod wpływem drgań po rozpoczęciu toczenia. Pierw zobaczyłem że nie wystarczy po prostu wcisnąć jej w dół tylko trzeba było dość mocno nadusić wtedy zaczęła startować poprawnie ale fajcha potrafiła sama podskakiwać więc prowizorycznie przykleiłem do niej taśma 0,5kg krążek i problem znikną ...
Tak wiem BHP leży :lol: ale nie miałem wyjścia.
Obadałem że jest luz na klinie pomiędzy prowadnicą załączająca obroty a piastą wajchy. Innych luzów nie zlokalizowałem ale czy naprawdę tylko w tym może tkwić problem czy to już mówi o zużytym sprzęgle?
Wrzeciono jest fabrycznie powiększone ale czy i tak nie jest zbyt duże jak na prace gdzie dość często zatrzymuje wrzeciono żeby sprawdzić powierzchnie, wymiar? Jak myślicie, niech ktoś się wypowie?

I kolejna sprawa po kilku godzinach pracy pojawiło się popiskiwanie przy zatrzymywaniu się wrzeciona. Czy może to być problem ze źle wyregulowanym hamulcem lub sprzęgłem? Popiskiwanie dochodzi z okolic wrzeciona...


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 935
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#6

Post napisał: ak47 » 02 mar 2017, 09:53

Możliwe, że okładzina hamulca zdarta jest i stąd popiskiwanie. Hamulec da się wyregulować bez zdejmowania pokrywy ale musisz wiedzieć którą śrubkę trzeba kręcić, żeby go podciągnąć.
Jeśli wajcha odskakuje na pozycję neutralną od drgań to coś jest nie tak. Na odległość trudno powiedzieć ale wydaje się, że nie następuje poprawne zasprzęglenie (stąd też może pochodzić popiskiwanie bo tarczki sprzęgła nie są do siebie dociśnięte tak na amen a jedynie lekko dolegają)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”