Strona 1 z 2

TUD 50 - problem z włączeniem obrotów reduktora

: 22 gru 2016, 22:26
autor: rolin
Koledzy, mam mały problem i na razie nie mam pomysłu jak go rozwiązać. Składam maszynę po kapitalnym remoncie i spinałem dzisiaj układ włączający reduktor. Sprawdziłem na sucho działanie dźwigni włączającej lewe i prawe obroty, w obu pozycjach oraz na środkowej pozycji neutralnej ładnie zaskakuje blokada przy skrzynce posuwów. Następnie połączyłem ramię dźwigni ze sterowaniem reduktora (zębata listwa, która zwiera styki i przesuwa wnętrzności sprzęgła). Tutaj właśnie zaczynają się problemy. Jeśli przesunę dźwignię w dół w pozycję pracy w prawo, tak żeby "cyknęła" blokada i na reduktorze listwę zębatą ustawię w pozycję pracy to przy podniesieniu dźwigni w górę w pozycję neutralną brakuje jej ok 5mm żeby wskoczyła w blokadę(tą przy suporcie). Kiedy podkręcę śrubę regulacyjną na listwie zębatej, tak żeby po wyłączeniu obrotów wróciła w pozycję neutralną to znowu po uruchomieniu obrotów nie do końca załączane jest sprzęgło (wiem stąd, że jak docisnę ręką listwę zębatą to dopiero dobrze "łąpią" obroty. Ma ktoś jakieś pomysły, a może ktoś na Śląsku ma Tuda żebym mógł podpatrzeć o co chodzi?

Pozdrawiam
R

: 22 gru 2016, 23:19
autor: piotrfire
Sprzęgło i hamulec dobrze wyregulowane? To dociśnięcie dźwigni powodujące wejście na właściwe obroty świadczy że nie , masz DTR ?

: 23 gru 2016, 07:48
autor: rolin
DTR mam, sprzęgło i hamulec wydają się ok, ale jak tylko uporam się z pompą oleju to zdejmę dekiel z reduktora i posprawdzam wszystko zgodnie z instrukcją.

: 23 gru 2016, 09:34
autor: piotrfire
Regulację sprzęgła i hamulca rozpoczyna się od prawidłowego wyregulowania właśnie dźwigni załączającej ta zależność ma ogromne znaczenie.

: 23 gru 2016, 20:37
autor: rolin
No dobra, tylko jak najpierw prawidłowo wyregulowac dźwignię? Jedyna regulacja jaka jest to gwint przy listwie zębatej i w taki sposób możemy regulować jej długość. Pytanie czy ta właśnie długość jest gdzieś określona? Z tego co kojarzę to w DTR nic o tym nie wspominają.

: 23 gru 2016, 22:50
autor: piotrfire
W mojej DTR jest wszystko dokładnie opisane nawet to jak ma być położona krzywka tej dźwigni nad reduktorem. Postaram się wrzucić jakiś skan

: 24 gru 2016, 09:53
autor: rolin
Byłbym bardzo wdzięczny, swoją drogą po swietach i tak zajrzę do sprzęgła i hamulca, może rzeczywiście wymaga regulacji.

: 24 gru 2016, 12:51
autor: piotrfire
Obrazek[img]

Trzeba szczelinomierzem zmierzyć luz pomiędzy tuleją a nakrętką (150 i 157) powinien on wynosić od 0,5 do 2 mm i do tego jest właśnie gwint na listwie zębatej. Dźwignia załączająca w chwili pomiaru i regulacji ma być w pozycji 0.

: 24 gru 2016, 13:11
autor: rolin
Problem wstępnie rozwiązany, dzisiaj na szybko otworzyłem reduktor i okazało się, że pozycji 0 element przesuwny nie dochodzi do lewej strony, zostaje tam jakiś 1cm luzu. Wrzucę potem zdjęcia jak to wygląda. Mam nadzieję że to tylko kwestia regulacji i nie będę musiał wyciągać całego sprzęgła.

: 24 gru 2016, 13:15
autor: piotrfire
Przyszła mi jeszcze do głowy jedna rzecz. Na końcu wałka z dźwignią która steruje obrotami po prawej stronie jest krzywka sterująca przełącznikiem może to właśnie ona jest źle wyregulowana?