Strona 1 z 2

Zakup tokarki 4-5 tyś

: 28 paź 2016, 12:27
autor: wewe123113
Witam jaką polecicie tokarkę uniwersalną tak do 4-5 tyś
Zakres toczenia wałki max do 150mm
Długość 1000mm

: 28 paź 2016, 13:21
autor: Mat3ys
Za 4-5k kupić metrową tokarkę w dobrym stanie wcale nie jest łatwo.

: 28 paź 2016, 13:26
autor: clipper7
wewe123113 pisze:Długość 1000mm
Mat3ys pisze:kupić metrową tokarkę
Metrowa może być ciut za mała, jak rozumiem, długość wałka to 1 m, może być niewygodnie.

: 30 paź 2016, 19:02
autor: wewe123113
a co powiecie na tą
https://www.olx.pl/oferta/tokarka-jotes ... hKB5Z.html

albo model tum 25

: 30 paź 2016, 23:01
autor: Frantz
Jeżeli chodzi o TSS 150 to maszyna godna polecenia pod warunkiem że ma w dobrym stanie sprzęgło .Jest to maszyna jedna z niewielu na rynku która posiada sprzęgło ,czyli silnik pracuje cały czas a włączanie obrotów odbywa sie poprzez sprzęgło .Trzeba sprawdzić także geometrię choć cudów nie możemy oczekiwać po maszynie z lat 60 -tych.Maszyna nie doceniana i dość sztywna .Co do TUM25 to maszyna na pewno lepsza od chińskich wynalazków ale oczywiście stan łóż i suportu trzeba sprawdzić bo remont to już koszty w granicach 5-6 tysięcy. Jak jedna tak i druga maszyna posiada niehartowane łoża .W dobrym stanie jak najbardziej do robót warsztatowych jednak przetoczenie tarcz hamulcowych to już duże wyzwanie dla tych maszyn.

: 31 paź 2016, 21:24
autor: rc36
Frantz pisze:Jak jedna tak i druga maszyna posiada niehartowane łoża .

Dzisiaj sprawdziłem łoże w TUM 25a i jest hartowane, co do TSS 150 się nie wypowiadam bo nie sprawdzałem.

: 01 lis 2016, 14:59
autor: atom1477
TSS 150 to bardzo dobra tokarka w sensie konstrukcji.
Ale oczywiście musi być w dobrym stanie.
Ja np. mam pewne problemy z osiowością wrzeciona względem łoża. Jedno koło zębate było wysypane.
Plus oczywiście standardowe problemy ze sprzęgłem. Pomagałem też jednemu koledze z tego forum ocenić stan innego egzemplarza TSS 150 przed zakupem. I to samo: problemy ze sprzęgłem, i wysypane to samo koło zębate (później może wstawię zdjęcie o które koło zębate chodzi).
Więc radzę się od razu na to nastawiać.
Ale po dodaniu falownika sprzęgło przestaje być problemem.
Zaletą tej tokarki jest też łożyskowanie wrzeciona na panewce.
I ciekawostka: tokarka jest projektu niemieckiego i została przejęta przez zakład JOTES zaraz po wojnie.

: 02 lis 2016, 14:45
autor: Kedar-88
Każdy chwali to co ma. Jednak mówienie ze panewka jest zaletą w porównaniu do łożysk to przesada. Na panewce osiągasz mniejsze obroty i do tego jak się przytrze to pojawia się poważny problem. Ba nawet bardzo poważny. Łożysko w razie czego wymienisz. Przy panewce natomiast uszkadza Ci się również powierzchnia ślizgowa wrzeciona.

: 02 lis 2016, 21:51
autor: Frantz
rc36 pisze:
Frantz pisze:Jak jedna tak i druga maszyna posiada niehartowane łoża .

Dzisiaj sprawdziłem łoże w TUM 25a i jest hartowane, co do TSS 150 się nie wypowiadam bo nie sprawdzałem.[/quot

Tyle lat człowiek żyje a nie wiedziałem że Tumki typu A miały hartowane łoża.Napisałem tak bo na warsztatach uczniowskich stało ich z 15 i żadna nie miała hartowanych łóż.Sprawa panewki w TSS150 to inna sprawa ale kto pracował przecinakiem to wie że panewka gasi lepiej drgania niż łożyska .

: 02 lis 2016, 22:01
autor: rc36
Skoro pilnik podskakuje w kontakcie z rantem pryzmy to moim zdaniem oznacza, że łoże jest hartowane, no chyba że to nic nie znaczy :?: