Witam. Podepnę się pod temat. Otóż zakupiłem starą wytaczarkę do bębnów hamulcowych, bez posuwu wzdłużnego i trochę wysłużoną. Po generalnym remoncie zrobiłem posuw, przerobiłem uchwyt tokarki 160tkę na maleńkie i krótkie szczęki do centrowania tarczy, trzy talerze różnych średnic i mocowanie tarczy mam (chyba) załatwione na cacy. Wrzucę jutro zdjęcia. Jestem na etapie dorabiania głowicy tnącej z dwoma nożami i ich regulacją (zdjęcia poniżej). Problem mam z ustaleniem jakie użyć noże tokarskie, oczywiście składane i jakich użyć płytek.... żeliwo szkołę o tym kierunku kończyłem 30lat temu i nie pracowałem w tym zawodzie więc wiedzę na ten temat mam niemalże zerową. Chodzi o rodzaj noża, ustawienia względem osi, kąty, płytki itp. przyrząd nie będzie miał możliwości regulacji wyżej/niżej, muszę to zrobić raz a dobrze. Nie pamiętam jak toczy się żeliwo Chcę też mieć idealnie gładką powierzchnie, nie wiem jakiego rodzaju płytek użyć, widziałem jekieś okrągłe no i żeby to wszystko tak skonfigurować żeby nie paść na duże koszty eksploatacyjne ufff może to duże wymagania ale jeśli ktoś tu może mi choć trochę podpowiedzieć będę wdzięczny
[ Dodano: 2016-09-24, 22:15 ]
Jakoś brak chęci na fachową poradę......
[ Dodano: 2016-09-24, 22:16 ]
Na ponad sto odsłon...... a może jakiegoś bambola odwaliłem.....?
Głowica tnąca do tarcz hamulcowych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 21:47
- Lokalizacja: Łomianki
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 76
- Rejestracja: 20 sty 2014, 22:57
- Lokalizacja: Nowe Kramsko
płytka R (okrągła) jest do obróbki zgrubnej, jeżeli chcesz mieć maksymalnie małą chropowatość to wybierasz płytki V ale jest ona bardzo mało odporna na obciążenia dynamiczne i toczenie przerywane, stosuje się płytki V jako wykańczające
ja tarcze hamulcowe (i w zasadzie wszystko inne gdzie nie ma zaleceń co do chropowatości) toczę płytką W jest bardzo uniwersalna z narożem 0,8, jeżeli chcesz mniejszą chropowatość to 0,4 ale im mniejszy promień tym szybciej zużywa się
zdarzały się twarde tarcze gdzie W nie dawała rady i jechałem S
plytka W- 6 krawędzi skrawających
plytka S- 8 krawędzi skrawających
plytka V- 2 krawędzie skrawające
po przetoczeniu przeszlifuje lekko papierem ściernym 220 i jest oki
żeliwo kruszy się podczas toczenia i wiór przypomina cieniutkie igiełki, uwaga bo bardzo pryska przy toczeniu
w celu uzyskania idealnie "gładkiej" powierzchni- uzyskania najmniejszej chropowatości stosuje się metodę zwaną szlifowaniem, nie jest to wymagane w przypadku tarcz hamulcowych
ja tarcze hamulcowe (i w zasadzie wszystko inne gdzie nie ma zaleceń co do chropowatości) toczę płytką W jest bardzo uniwersalna z narożem 0,8, jeżeli chcesz mniejszą chropowatość to 0,4 ale im mniejszy promień tym szybciej zużywa się
zdarzały się twarde tarcze gdzie W nie dawała rady i jechałem S
plytka W- 6 krawędzi skrawających
plytka S- 8 krawędzi skrawających
plytka V- 2 krawędzie skrawające
po przetoczeniu przeszlifuje lekko papierem ściernym 220 i jest oki
żeliwo kruszy się podczas toczenia i wiór przypomina cieniutkie igiełki, uwaga bo bardzo pryska przy toczeniu
w celu uzyskania idealnie "gładkiej" powierzchni- uzyskania najmniejszej chropowatości stosuje się metodę zwaną szlifowaniem, nie jest to wymagane w przypadku tarcz hamulcowych