TUD 50

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kapman
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
Lokalizacja: Końskie

TUD 50

#1

Post napisał: kapman » 26 maja 2016, 10:30

Witam,
*chciałbym w tej maszynie zastosować napęd suportu (z przystawkami do wiercenia) ze śruby kulowej i silnika serwo- pytanie jakiego: śruba ok 40 mm?, skok jaki? - , wiercenie otworów do 35 mm średnicy, silnik jaki? koło 7 A? 220 V AC?
*mam tutaj jakiś dwubiegowy silnik napędu głównego 7 kW- czy nie za duży do takiego wiercenia? - zamierzam wymontować skrzynie biegów i napęd przenieść bezpośrednio z silnika na wrzeciono falownikiem. Czy to dobry pomysł?
ps. jak tu się wstawia zdjęcia...?
ps.1. robią w Pruszkowie szlify łoża jeszcze?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2016, 20:56 przez kapman, łącznie zmieniany 2 razy.



Tagi:


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#2

Post napisał: piotrfire » 26 maja 2016, 12:36

Miałem swojego tuda napędzanego przez falownik świetna sprawa ale wywalenie skrzyni biegów to zły pomysł układ hamulcowo-sprzęgłowy znajdujący się w skrzyni bardzo pomaga w wyhamowaniu wrzeciona.


Autor tematu
kapman
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
Lokalizacja: Końskie

Hamowanie falownikiem

#3

Post napisał: kapman » 26 maja 2016, 13:09

A hamowanie falownikiem? Przejście mocy przez skrzynie też pochłonie energii.


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#4

Post napisał: piotrfire » 27 maja 2016, 09:17

Ja nie miałem rezystora hamującego i nie dało się gwintować , jak by było z rezystorem nie wiem. Pamiętaj jeszcze o jednym im niższe obroty tym moc spada , wtedy przydaje się skrzynia.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#5

Post napisał: IMPULS3 » 27 maja 2016, 11:08

kapman pisze:jak tu się wstawia zdjęcia...?
Pod okienkiem w którym piszesz posta masz niebieskimi literami napis:Kliknij tutaj aby wgrać zdjęcia i wstawić w treść posta. Wystarczy zastosować się do tego polecenia. :)

Co do tematu, to w maszynie robionej tu na forum mam silnik główny 5.5KW z przełożeniem na wrzeciono 2.5 raza i wiercę tak otwory do fi30 ale szału z zapasem mocy nie ma. Choć jak pamiętam to TUD ma odboczkę na górze chyba więc skrzynia na dole nie jest obowiazkowa.


Autor tematu
kapman
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
Lokalizacja: Końskie

napęd głowny

#6

Post napisał: kapman » 27 maja 2016, 18:29

W sumie to nie wiem jak się mają wrzeciona w tokarkach TUD, tzn. do jakich obrotów pracuje się optymalnie. Dla mnie najbardziej pożądanym zakresem pracy będą obroty od 350 o/min(wiercenie fi 30 mm) do 650 o/min (wierc. od fi 18 mm w dół). Do głowy przychodzi mi taki pomysł, żeby zastosować silnik 5.5 kW, 960 o/min lub 1360, z falownikiem który to wyhamuje..;) z kołem pasowym które zmniejszy obroty 2 razy. Wtedy teoretycznie przy 480 o/min wrzeciona silnik będzie miał pełny moment. Tylko czy szerszy silnik 960 o/min mi wejdzie do tej dziury po skrzyni żeby paski nie kolidowały z obudową. I czy małe koło pasowe przeniesie cały moment- z tego co wiem to i na to trzeba zwrócić uwagę.
IMPULS3 jak 2.5 raza? Zmniejszone obroty tak?;) Ile o/min ma silnik? Na jakim posuwie i obrotach wiercisz fi 30 mm? Teraz wiercę na rewolwerówce RVM63, tylko że silnik 3 kW, obr 315, posuw 0.15 mm/obr. Pod koniec 10 cm otworu, jak źle naostrzone wiertło! i wióry nie wychodzą to czuć spadek mocy, a tak to jest ok.
Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się wartość momentu silnika pracującego na 70 % obrotów (zredukowanych falownikiem)? ObrazekObrazek


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#7

Post napisał: IMPULS3 » 27 maja 2016, 21:59

kapman pisze:Zmniejszone obroty tak?;
Tak, wrzecino kręci się wolniej od silnika o mniej wiecej 2.5 raza. Silnik ma obroty około 1400. Przy wierceniu fi 30 mam obroty poniżej 280 a nawet 250 bez chłodzenia. Posuw to okolice 60mm/min.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 572
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

Re: napęd głowny

#8

Post napisał: Grzegorz53 » 27 maja 2016, 22:52

Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się wartość momentu silnika pracującego na 70 % obrotów (zredukowanych falownikiem)?
Moment może być stały. (czyli taki sam jak przy prędkości nominalnej silnika)


Autor tematu
kapman
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 26
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
Lokalizacja: Końskie

#9

Post napisał: kapman » 28 maja 2016, 06:11

70% wartości momentu nominalnego


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 572
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#10

Post napisał: Grzegorz53 » 28 maja 2016, 21:37


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”