TUE 35x1000

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

TUE 35x1000

#1

Post napisał: przemol.16 » 07 sty 2015, 12:32

Zostałem szczęśliwym posiadaczem TUE 35x1000. Piękna jest:)
Oczywiście zawsze po zakupie pojawiają się jakieś problemiki...
Na przełożeniu skrzynki na środek (dźwignia bliżej operatora) wrzeciono jest wysprzęglone.
Nie potrafię więc uzyskać czterech prędkości (105,150,842,1200 obr/min).
Jakieś sugestie?
Kolejne pytanie dotyczące smarowania wrzeciona... Czy to odbywa się tak że olej z dna opryskuje górną pokrywę a następnie spływa po niej do kanałów z knotami czy też po naoliwieniu kanałów z knotami kapie na tryby i nie jest wykorzystywany ponownie?
No i pytanie poboczne do bardziej doświadczonych eksploatatorów:
Gdzie zerknąć, co sprawdzić, co wymienić by móc z czystym sumieniem i bez obaw korzystać z tego Polskiego sprzętu w podeszłym wieku...:)



Tagi:


Cezary2528
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:26
Lokalizacja: Mrągowo

#2

Post napisał: Cezary2528 » 07 sty 2015, 17:54

A dobra dźwignia kolega macha? Jedna ma 2 położenia, ta przy samej tokarce. Ta odsunięta od tokarki ma 3 położenia.


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#3

Post napisał: przemol.16 » 07 sty 2015, 23:28

Niestety dobrą... :???:


Cezary2528
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:26
Lokalizacja: Mrągowo

#4

Post napisał: Cezary2528 » 08 sty 2015, 09:37

Dużo razy próbowałeś? U mnie da się ustawić ta dźwignie w środkowym położeniu tak aby było wysprzęglone, ale troszkę w lewo lub prawo i już jest ok :)


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#5

Post napisał: przemol.16 » 08 sty 2015, 10:07

Kilka razy... nie mam jej jeszcze u siebie. Mam teraz nadzieję że będzie tak jak mówisz bo tak nie próbowałem...:)

[ Dodano: 2015-01-08, 18:51 ]
Niestety nie pomogło...:/ Chyba czeka mnie rozbiórka...


mtk61
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2015, 11:58
Lokalizacja: Jaworzno

#6

Post napisał: mtk61 » 09 sty 2015, 12:25

Witam. Proponuję odkręcić najpierw pokrywę tę na prawo od dżwigni sterowania reduktora i sprawdzić czy drążki poruszają się swobodnie, może coś haczy? Jeżeli nie to można zdjąć górny dekiel reduktora i zajrzeć. Trochę tam ciasno, ale lampa + lusterko i powinno być widać jak chodzi trójka przesuwna. Choć to paskudna robota ( trzeba nurkować pod łożem )nie zawadziłoby też odkręcić silnik i sprawdzić, czy nie odkręciła się śruba mocująca koła zębate na wale silnika. U mnie tak było- ktoś wkręcił śrubę o 10 mm krótszą.
Co do smarowania to ja leję olej na koła zębate wrzeciennika ( z umiarem oczywiście ) i na te filcowe poduszeczki w rynienkach korpusu. Za wiele oleju do wrzeciennika wlać się nie da bo wycieknie przez otwór dżwigni nawrotnicy. W reduktorze trzymam poziom oleju na 3/4 okienka kontrolnego.


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#7

Post napisał: przemol.16 » 13 sty 2015, 22:34

A podpowie mi ktoś jak podnieść nakrętkę dzieloną wyżej ponieważ stukota mi o śrubę....?


jarucki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 818
Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
Lokalizacja: okolice nałęczowa

#8

Post napisał: jarucki » 13 sty 2015, 22:44

na maksa w góre i powinno nie stukotać !
chyba że się coś poluzowało :p


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#9

Post napisał: przemol.16 » 14 sty 2015, 17:58

Że dźwignię w górę??? ... Nie pomoże. Przy włączaniu posuwu na śrubie pociągowej śruba dosyć mocno ugina się w dół... Muszę jakoś podnieść tą nakrętkę tylko jestem ciekaw czy da się to zrobić bez demontażu supportu.


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#10

Post napisał: przemol.16 » 18 sty 2015, 06:43

Poradziłem sobie...:) Ktoś przede mną zamontował nakrętkę dwudzielną odwrotnie...:)
Czy też irytuje was wyłączanie oraz włączanie posuwu w TUE35 bo znalazłem na to mały patencik...:) Jeśli ktoś jest zainteresowany to piszcie... :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”