Jaki olej do TUM 25A?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
jala
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2007, 22:36
Lokalizacja: Zarudzie

Jaki olej do TUM 25A?

#1

Post napisał: jala » 14 kwie 2010, 10:21

Witam Mam problem z doborem oleju do smarowania przekładni w TUM 25A. Według DTR powinien być to olej Olmasz 4 według normy PN-55/5-96071 (Google takiej normy nie znajdują). Przeszukałem sporo katalogów ale nie znalazłem odpowiednika współcześnie produkowanego. Proszę o pomoc w doborze właściwego. LAN 46 będzie chyba za gęsty?



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 14 kwie 2010, 17:01

LAN46 jest stosowany do obrabiarek w tym i tokarek. Też cały czas go stosuję. Kiedyś nie było wielkiego wyboru. Teraz jest więcej dostawców różnych olejów, ale nie wiem czy są między nimi duże różnice poza nazwą.
Tu możesz poczytać:
http://www.orlenoil.pl/oferta/oleje_mas ... 17,47.html
Olej, jako substancja ropopochodna jest zaliczana do niebezpiecznych i posiadając taką substancję w przedsiębiorstwie trzeba zaopatrzyć się w jej kartę charakterystyki. Przyda sie podczas kontroli inspekcji sanitarnej lub PIP.
Załączniki
L_AN_22-150_2009.pdf
Karta charakterystyki olejów maszynowych
(104.48 KiB) Pobrany 549 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
jala
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2007, 22:36
Lokalizacja: Zarudzie

#3

Post napisał: jala » 14 kwie 2010, 18:55

Tak tylko zgodnie z DTR ten LAN 46 jest stosowany do smarowania ale nie układu napędowego. Wydaje mi się, że powinien być o mniejszej lepkości, tak wynika z porównania właściwości. Niestety ale inne LAN-y to tylko można kupić w ilościach bardo dużych ok 200l. Może nada się jakiś hydrauliczny, tutaj jest dosyć duży wybór?


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#4

Post napisał: acetylenek » 15 kwie 2010, 08:46

Można i w dużych ilościach kupić olej o lepkości poniżej 46 np. 20 litrów o lepkości 32 taki by i mnie się przydał ktoś chętny na 10l bo mnie chyba cały nie będzie potrzebny.


haski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 143
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:36
Lokalizacja: blachownia

#5

Post napisał: haski » 15 kwie 2010, 15:53

witam super słyszeć o olejach bo właśnie wczoraj wyczyściłem przekładnie (masakra) tue 35 i nie wiem jaki olej wlać słyszałem że czym rzadszy tym przekładnia mniej hałasuje


krzyś31
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:30
Lokalizacja: gdańsk

#6

Post napisał: krzyś31 » 15 kwie 2010, 18:37

A czy ktoś myślał o olejach stosowanych w przekładniach (czyt. skrzyniach biegów) samochodowych?
Tam jest cała gama właściwości do wyboru do koloru. Co Wy na to?


haski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 143
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:36
Lokalizacja: blachownia

#7

Post napisał: haski » 15 kwie 2010, 20:50

ja dziś do mojej tokarki wlałem TRANSOL jest znacząca poprawa http://www.orlenoil.pl/oferta/oleje_prz ... slowe.html


Tomas128
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 37
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:04
Lokalizacja: Strzelin

#8

Post napisał: Tomas128 » 15 kwie 2010, 22:32

a mam takie Pytanie do kolegi "haski". Jak wlewasz olej do tej swojej TUe-35, gdzie go wlewasz i ile??

Awatar użytkownika

Arcio
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 262
Rejestracja: 16 gru 2007, 12:13
Lokalizacja: Rybnik

#9

Post napisał: Arcio » 15 kwie 2010, 23:49

Dziwi mnie, że chcecie wlewać do swoich wrzecienników byle jakie siki :shock: , przecież we wrzeciennikach tokarek jest jeszcze sprzęgło i hamulec - te mechanizmy są najbardziej wrażliwe na niewłaściwy olej.
Nie zwracając uwagi na w/w loterię olejową :razz: oznajmiam zdecydowanie, że moje obrabiarki pracują na oleju Shell Vitrea 32.
Remonty bieżące i kapitalne mini i midi koparek gąsienicowych.
601081098


Autor tematu
jala
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2007, 22:36
Lokalizacja: Zarudzie

#10

Post napisał: jala » 16 kwie 2010, 10:49

Tak wszystkie informacje są cenne ale nadal jest problem polegający na tym jaki olej zastosować. Rynek jest bogaty w różne oleje ale najlepiej byłoby zastosować odpowiednik zalecanego. Co do typowych przekładniowych do samochodu to jest za gęsty. Zastanawiałem się nad takim do skrzyń automatycznych. Resztki oleju, które były w tokarce miały kolor czerwony i to mnie zastanowiło czy właśnie nie był olej do automatów zastosowany.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”