Konik tokarki CAZENCEUVE- demontaż i elementy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 kwie 2016, 11:42
- Lokalizacja: Lublin
Konik tokarki CAZENCEUVE- demontaż i elementy
Drodzy Panowie! Z racji z tego, że jestem studentką Politechniki to w ramach zajęć mam za zadanie opracować demontaż elementów konika tokarki. Z tego co się udało mi się dowiedzieć jest to CAZENEUVE B575. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Niestety nie potrafię rozpoznać wszystkich elementów konika, dlatego prosiłabym o waszą pomoc w ich identyfikacji. Do regeneracji prowadzący wyznaczył element nr 137 czyli trzpień. Konika załączam.
Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję za pomoc
pastele
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 170
- Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
- Lokalizacja: Białystok
Z czym konkretnie masz problem? To zwykły konik, jak w większości tokarek manualnych. Poszukaj schematu konika od polskiej tokarki z DTR, wtedy z łatwością sobie poradzisz, jeśli nie to zadaj konkretne pytania - chętnie pomogę.
Element 137 to kieł. Demontuje się go kręcąc śrubą pociągową - jej koniec wypycha kieł ze stożka.
Element 137 to kieł. Demontuje się go kręcąc śrubą pociągową - jej koniec wypycha kieł ze stożka.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 937
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Marcpol - problem z demontażem żaden. Dla ludzi którzy konika widzieli co dzień a rozkręcali go 100 razy w życiu. Studenci tak dobrze nie mają. "To jest tokarka, to jest konik a to je suport. tu je uchwyt i tu się mocuje materiał, ok to teraz opiszcie jak się rozbiera konik".
Jego rozbiórkę prowadzisz od strony korby.
Najpierw będzie jakaś nakrętka i jej zabezpieczenie, musisz ją odkręcić, korba powinna zejść,uważaj bo może wypaść klin który tam będzie. Dalej będzie element 104,, odkręcisz go od korpusu konika i się zsunie, uważaj bo może zejść razem z łożyskami, jeśli łożyska zostaną to je zdejmij teraz.
Teraz Wykręcasz śrubę, albo wyciągasz pinolę konika razem ze śrubą.
Z boku konika jest jeszcze zacisk pinoli aby ta się nei mogła ruszyć w czasie pracy, po prostu ją wykręć do końca.
Dolna część konika posiada blokowanie mimośrodowe, odkręcasz najpierw to blokowanie a potem po kolei co zostanie.
To tak w skrócie.
Jego rozbiórkę prowadzisz od strony korby.
Najpierw będzie jakaś nakrętka i jej zabezpieczenie, musisz ją odkręcić, korba powinna zejść,uważaj bo może wypaść klin który tam będzie. Dalej będzie element 104,, odkręcisz go od korpusu konika i się zsunie, uważaj bo może zejść razem z łożyskami, jeśli łożyska zostaną to je zdejmij teraz.
Teraz Wykręcasz śrubę, albo wyciągasz pinolę konika razem ze śrubą.
Z boku konika jest jeszcze zacisk pinoli aby ta się nei mogła ruszyć w czasie pracy, po prostu ją wykręć do końca.
Dolna część konika posiada blokowanie mimośrodowe, odkręcasz najpierw to blokowanie a potem po kolei co zostanie.
To tak w skrócie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 kwie 2016, 11:42
- Lokalizacja: Lublin
No element nr 37 to jednak kieł. Panowie, możecie sprawdzić czy poprawnie udało mi się nazwać elementy konika?
137- kieł, 128- kołek zabezpieczający, 130-śruba trapezowa, 101- korpus, 113-tuleja konika, 104-oprawa łożyskowa, 112- wpust, 103-kółko ręczne, 132- trzpień gałki, 131- gałka, 124-podkładka? 117-nakrętka, 147-nakrętka zabezpieczająca, 114-łożysko kulkowe, 127- dźwignia obrotu i zacisku imaka narzędziowego, 102-korpus podstawy konika, 106- tuleja, 115-śruba, 142- wałek, 134-dźwignia blokująca, 123- dźwignia konika, 107- tuleja, 122- mimośród?, 144- tuleja mimośrodowa, 125- pierścień osadczy, 120- korpus, 111, 110- mechanizm śrubowy ( śruba do przestawienia konika).
Niestety na Politechnice nie wykonujemy bezpośrednio badań na tokarkach, bo tym zajmują się operatorzy. My jesteśmy tylko obserwatorami. Konika widziałam tylko pobieżnie i nie mogłam rozszyfrować na jakie częsci się składa. Dziękuję bardzo za pomoc.
Mam jeszcze pytanie: w jaki sposób można zregenerować kieł? Bo jak rozumiem ściera się podczas pracy?
137- kieł, 128- kołek zabezpieczający, 130-śruba trapezowa, 101- korpus, 113-tuleja konika, 104-oprawa łożyskowa, 112- wpust, 103-kółko ręczne, 132- trzpień gałki, 131- gałka, 124-podkładka? 117-nakrętka, 147-nakrętka zabezpieczająca, 114-łożysko kulkowe, 127- dźwignia obrotu i zacisku imaka narzędziowego, 102-korpus podstawy konika, 106- tuleja, 115-śruba, 142- wałek, 134-dźwignia blokująca, 123- dźwignia konika, 107- tuleja, 122- mimośród?, 144- tuleja mimośrodowa, 125- pierścień osadczy, 120- korpus, 111, 110- mechanizm śrubowy ( śruba do przestawienia konika).
Niestety na Politechnice nie wykonujemy bezpośrednio badań na tokarkach, bo tym zajmują się operatorzy. My jesteśmy tylko obserwatorami. Konika widziałam tylko pobieżnie i nie mogłam rozszyfrować na jakie częsci się składa. Dziękuję bardzo za pomoc.
Mam jeszcze pytanie: w jaki sposób można zregenerować kieł? Bo jak rozumiem ściera się podczas pracy?
pastele