Strona 1 z 13

Jaki wybrać falownik do TUE35

: 08 kwie 2016, 11:05
autor: kavior
Witam
Potrzebuje nabyć falownik do TUE35 z racji braku siły w garażu. Proszę, podpowiedzcie jaki model wybrać który jest trwały i bezproblemowy. Nie będę ukrywał, że cena gra dużą role niestety i najchętniej szukałbym używki. Silnik według dtr-ki ma 1,5kW. Na silniku brak tabliczki. Rozumiem, że moc falownika to minimum 1,5kW? W temacie falowników jestem całkowicie zielony :oops:

Re: Jaki wybrać falownik do TUE35

: 08 kwie 2016, 11:22
autor: DOHC
kavior pisze:Witam
Potrzebuje nabyć falownik do TUE35 z racji braku siły w garażu. Proszę, podpowiedzcie jaki model wybrać który jest trwały i bezproblemowy. Nie będę ukrywał, że cena gra dużą role niestety i najchętniej szukałbym używki. Silnik według dtr-ki ma 1,5kW. Na silniku brak tabliczki. Rozumiem, że moc falownika to minimum 1,5kW? W temacie falowników jestem całkowicie zielony :oops:
Jeśli szukasz używki i cena gra role to bierz jakikolwiek sprawny. Nie wybrzydzaj. No najlepiej żeby był wektorowy.


Pozdrawiam

: 08 kwie 2016, 11:36
autor: Zienek
Fajne są Siemens Micromaster 420 lub 440. Polecam.

: 08 kwie 2016, 12:21
autor: pukury
witam.
szkoda że tabliczki na silniku brak.
chodzi o prąd - i na to patrz przy zakupie falownika.
niby 1.5 kw to 1.5kw - ale lepiej sprawdzić.
pozdrawiam.

: 08 kwie 2016, 12:49
autor: rc36
Jeśli jesteś pewien, że silnik w TUe jest przystosowany do napięcia 3x230V to bierz taki falownik do którego jest dostępna instrukcja obsługi po polsku i nie kupuj falownika bez wyświetlacza. Z tańszych falowników mogę polecić LS/LG 1,5kW SV015iC5-1F czasem się trafiają używki w dobrej cenie.

: 08 kwie 2016, 13:39
autor: kavior
Poniżej fotka tabliczki silnika tue35 jaką kiedyś dostałem w swoim temacie. Często zdarzają się awarie falowników? Może jakieś konkretne firmy są awaryjne a inne wręcz przeciwnie? Dopytuje bym nie wyszedł jak Zabłocki na mydle kupując uzywkę :mrgreen:
Co myślicie o falowniku z tej aukcji? [/img]

: 08 kwie 2016, 14:30
autor: pukury
witam.
jeżeli masz taki silnik to masz również problem.
z jeden fazy go raczej skutecznie nie zasilisz .
musisz mieć możliwość przepięcia na trójkąt - a on jest wewnątrz na gwiazdę połączony.
chyba że znajdziesz jakiegoś sprytnego " przezwajacza " to może da się inaczej cewki spiąć - wyprowadzić wszystkie końce.
pozdrawiam.

: 08 kwie 2016, 15:30
autor: kavior
pukury pisze:z jeden fazy go raczej skutecznie nie zasilisz
skutecznie czyli nie będzie miał pełnego momentu czy w ogóle nie ruszy? Myślałem, że kupuje falownik na 230v z wyjściem na trzy fazy i po temacie. O silnikach uczyłem się w szkole 20 lat temu i nic nie pamiętam, tak że sorry, że pytam o rzeczy oczywiste :oops:

: 08 kwie 2016, 15:47
autor: pukury
witam.
również nie jestem specjalistą od falowników - dla jasności.
z falownika 230vac nie uzyskasz 380vac - bo i jak ?
poszukaj w opisach falowników - jest tego pod dostatkiem w sieci - jakie są sposoby łączenia silników.
zresztą i na forum było o tym - o ile pamiętam .
pozdrawiam.

: 08 kwie 2016, 16:06
autor: rc36
kavior pisze:
pukury pisze:z jeden fazy go raczej skutecznie nie zasilisz
skutecznie czyli nie będzie miał pełnego momentu czy w ogóle nie ruszy? Myślałem, że kupuje falownik na 230v z wyjściem na trzy fazy i po temacie. O silnikach uczyłem się w szkole 20 lat temu i nic nie pamiętam, tak że sorry, że pytam o rzeczy oczywiste :oops:
Są dwie opcje, przezwoić silnik ten co masz na 3x230V lub kupić gotowy silnik. Gdyby podłączyć silnik ten co masz w TUE pod falownik 3x230V to miałby on zero mocy, więc ta opcja odpada.
Daję przykładową tabliczkę znamionową silnika który nadaje się do falownika 1F 230V--->3F 230V.

Obrazek