Tokarka SNB400 Pomocy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2016, 10:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tokarka SNB400 Pomocy
Witam. Kupiłem tokarkę rumuńska snb 400 i mam wiele problemów z maszyną.
1. nie działa posuw suportu
2. nie chcą się zmieniać przełożenia prędkości wrzeciona podczas pracy silnika.
3 Jaki olej wlać i ile litrów?
4. instalacja elektryczna jest bardzo pomieszana, czy ma ktoś schemat albo całą DTR-ke?
Proszę o pomoc
1. nie działa posuw suportu
2. nie chcą się zmieniać przełożenia prędkości wrzeciona podczas pracy silnika.
3 Jaki olej wlać i ile litrów?
4. instalacja elektryczna jest bardzo pomieszana, czy ma ktoś schemat albo całą DTR-ke?
Proszę o pomoc
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 942
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Dałeś takie ogólniki że może być z milion przyczyn.
Po kolei.
1.Wałek pociągowy się obraca ?jeśli tak to jest problem w skrzynce supportowej, być może jakieś sprzęgła kłowe są zdarte albo rozregulowane. Wałek się nie obraca ? No to czy kręcą się koła przekładni gitarowej ? jeśli koła się kręca a wałek nie mimo przerzucania wajch na skrzynce posuwów to masz ją uszkodzoną.
Jeśli koła przekładni gitarowej się nie kręcą to czy jest z wrzeciona nadawany napęd na przekładnię ?
2. Jeśli silnik się kręci a wrzeciono nie to powinno się dać przerzucać dowolnie prędkości. Jeśli się nie da mimo że wrzeciono jest zatrzymane to albo tak to jest w twojej tokarce że nie da się podczas pracy silnika zmieniać prędkości (mało prawdopodobne) albo masz niewyregulowane sprzęgło i nie ma całkowitego wysprzęglenia więc któreś koła nadal się obracają i blokują zmianę. Rosyjskie tokarki tak mają, po zatrzymaniu wrzeciona tylko dźwignią bliżej uchwytu da się zmieniać położenie natomiast tą na końcu wrzeciennika nie jeśli sprzęgło jest już zdarte. Podobny myk jest w bułgarskich i pewnie rumuńskie mają to samo.
3. Najpierw to wymyj wrzeciennik. Potem olej.
4. nie pomogę, nie mam
Po kolei.
1.Wałek pociągowy się obraca ?jeśli tak to jest problem w skrzynce supportowej, być może jakieś sprzęgła kłowe są zdarte albo rozregulowane. Wałek się nie obraca ? No to czy kręcą się koła przekładni gitarowej ? jeśli koła się kręca a wałek nie mimo przerzucania wajch na skrzynce posuwów to masz ją uszkodzoną.
Jeśli koła przekładni gitarowej się nie kręcą to czy jest z wrzeciona nadawany napęd na przekładnię ?
2. Jeśli silnik się kręci a wrzeciono nie to powinno się dać przerzucać dowolnie prędkości. Jeśli się nie da mimo że wrzeciono jest zatrzymane to albo tak to jest w twojej tokarce że nie da się podczas pracy silnika zmieniać prędkości (mało prawdopodobne) albo masz niewyregulowane sprzęgło i nie ma całkowitego wysprzęglenia więc któreś koła nadal się obracają i blokują zmianę. Rosyjskie tokarki tak mają, po zatrzymaniu wrzeciona tylko dźwignią bliżej uchwytu da się zmieniać położenie natomiast tą na końcu wrzeciennika nie jeśli sprzęgło jest już zdarte. Podobny myk jest w bułgarskich i pewnie rumuńskie mają to samo.
3. Najpierw to wymyj wrzeciennik. Potem olej.
4. nie pomogę, nie mam
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 320
- Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
- Lokalizacja: Ustroń
Napisz dokładnie jaki masz typ, czy obroty włącza się sprzęgłem mechanicznym, czy elektromagnetycznym ?
Niestety nie mogę przesłać schematu
Nie wiem, czy można na 100% przełączać pomiędzy wszystkimi prędkościami wrzeciona.
Ja podzieliłem skrzynię na pół i pomiędzy 1 połówką (200, 500, 800 obr/min) a drugą (250, 630, 1000 obr/min) wyłączam silnik.
Przyczyna niewłączania się posuwu prawie na 100% nie jest w skrzynce suportowej, chyba że zepsuła się sama wajcha od włączania.
Olej wlewa się do zbiornika oleju, do poziomu wskaźnika.
Niestety nie mogę przesłać schematu

Nie wiem, czy można na 100% przełączać pomiędzy wszystkimi prędkościami wrzeciona.
Ja podzieliłem skrzynię na pół i pomiędzy 1 połówką (200, 500, 800 obr/min) a drugą (250, 630, 1000 obr/min) wyłączam silnik.
Przyczyna niewłączania się posuwu prawie na 100% nie jest w skrzynce suportowej, chyba że zepsuła się sama wajcha od włączania.
Olej wlewa się do zbiornika oleju, do poziomu wskaźnika.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2016, 10:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2016, 10:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2016, 10:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 8
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2016, 10:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza