wyciąganie wrzeciona TUC 40
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 440
- Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
- Lokalizacja: Częstochowa
wyciąganie wrzeciona TUC 40
Potrzebuję wymienić to duże środkowe łożysko kulkowe na wrzecionie, ale mam problem z wyciągnięciem wrzeciona,
dekiel z przodu od uchwytu wyszedł, tylne łożysko z obudową wyciągnąłem, zdjąłem seger spod kola pasowego i ono się przesuwa luźno, tę nakrętkę z podkładką łożyskową przy dużym kole zębatym poluzowałem, ale nadal wrzeciono stoi
czy ta nakrętka przy łożysku oporowym powinna dać się poluzować? bo u mnie ona się kręci razem z gwintem na który jest nakręcona i nie wiem jak to przytrzymać
tokarka to TNS-400 ale wrzeciono jest chyba identyczne jak w tucu
dekiel z przodu od uchwytu wyszedł, tylne łożysko z obudową wyciągnąłem, zdjąłem seger spod kola pasowego i ono się przesuwa luźno, tę nakrętkę z podkładką łożyskową przy dużym kole zębatym poluzowałem, ale nadal wrzeciono stoi
czy ta nakrętka przy łożysku oporowym powinna dać się poluzować? bo u mnie ona się kręci razem z gwintem na który jest nakręcona i nie wiem jak to przytrzymać
tokarka to TNS-400 ale wrzeciono jest chyba identyczne jak w tucu
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Witam, o ile się nie mylę to jest to nakrętka do kasowania luzów na wrzecionie i nie trzeba jej odkręcać, wrzeciono powinno dać się wyjąć po zluzowaniu całego tyłu, i wysuwając go do przodu maszyny. Trzeba zwrócić uwagę po wyjęciu wrzeciona co jest powodem że ta nakrętka się obraca wraz z panewką stożkową . Być może ścięte jest zabezpieczenie uniemożliwiające ruch panwi .
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1679
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wyciąganie wrzeciona TUC 40
Nie wymieniałem wrzeciona sam, ale fachman, który to robił u mnie, to po zdjęciu kół i poluzowaniu wszelkich nakrętek i wyciągnięciu wszystkich blokad (za to płaci się fachowcom)lukasz.radomski pisze:ale nadal wrzeciono stoi
dobre piętnaście minut napier... drewnianym klockiem a wrzeciono wychodziło po milimetrze.
Więc nie licz na to, że wypchniesz je palcem .
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Mam dwie DTR-ki z różnych lat i trzy łożyska przednie różnią się średnicą zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną o 10 mm. Dlatego lepiej sprawdzić przed zakupem co siedzi w środku.
W latach 60-tych ubiegłego wieku wybór łożysk nie był tak bogaty jak dziś i często były podawane tylko oznaczenia podstawowe. Dziś jest duży wybór i stąd sporo dodatkowych oznaczeń. Możesz też kupić łożyska w wyższej klasie dokładności (np. P41) niż były montowane wtedy standardowo. E - zwykle oznacza wersję wzmocnioną.
Przy zakupie spytaj o producenta i będziesz mógł wtedy rozszyfrować dodatkowe oznaczenia. Często stosowany jest system oznaczeń SKF :
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Jak dobrze poszukasz w googlach to znajdziesz jeszcze leżaki z PRL w dobrej cenie.
I jeszcze ważna sprawa. Z przodu jest łożysko dwurzędowe NN 3020 K lub NN 3018 K, takie jak na rysunku, a nie jednorzędowe NU jak napisałeś.
W latach 60-tych ubiegłego wieku wybór łożysk nie był tak bogaty jak dziś i często były podawane tylko oznaczenia podstawowe. Dziś jest duży wybór i stąd sporo dodatkowych oznaczeń. Możesz też kupić łożyska w wyższej klasie dokładności (np. P41) niż były montowane wtedy standardowo. E - zwykle oznacza wersję wzmocnioną.
Przy zakupie spytaj o producenta i będziesz mógł wtedy rozszyfrować dodatkowe oznaczenia. Często stosowany jest system oznaczeń SKF :
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Jak dobrze poszukasz w googlach to znajdziesz jeszcze leżaki z PRL w dobrej cenie.
I jeszcze ważna sprawa. Z przodu jest łożysko dwurzędowe NN 3020 K lub NN 3018 K, takie jak na rysunku, a nie jednorzędowe NU jak napisałeś.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 99
- Rejestracja: 27 paź 2011, 21:52
- Lokalizacja: Slaskie
Przepraszam moja pomyłka. Miało być dwurzędowe nn3020k. Wrzeciono mam na gorze. Niestety albo było coś źle złożone albo jakoś obróciło tuleje ponieważ kanały olejowe były poziomo zamiast pionowo i blokowały przepływ oleju 😣 niestety nie wyłapałem wcześniej problemu. Może mogłem zapobiec.
Nawet po zakupie nowych lozysk nie bedzie łatwo. Nie wiem dlaczego ale lozyska oporowe miały niewielkie nacięcia wykonane jakby tarczą oraz otwory z pinami . Jutro dodam zdjęcia i chyba założe nowy temat o nazwie SOS TUC 40
Nawet po zakupie nowych lozysk nie bedzie łatwo. Nie wiem dlaczego ale lozyska oporowe miały niewielkie nacięcia wykonane jakby tarczą oraz otwory z pinami . Jutro dodam zdjęcia i chyba założe nowy temat o nazwie SOS TUC 40