Pierwsze toczenie, pomoc w ustawieniu tokarki

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Wencik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 paź 2015, 13:51
Lokalizacja: Gdynia

Pierwsze toczenie, pomoc w ustawieniu tokarki

#1

Post napisał: Wencik » 03 paź 2015, 14:07

Witam, jestem na tym forum pierwszy raz (odwiedziłem wątek KLIK ), ponieważ jak dotąd nie potrzebowałem żadnych informacji nt. specjalistycznych maszyn, ale jednak się to zmieniło, a dodatkowo widzę, że tutejsi użytkownicy są bardzo pomocni. Jestem studentem i zaczynam właśnie pracę na tokarce, niestety nie do końca umiem ustawić maszynę na moim stanowisku. Dana tokarka to wg moich ustaleń koreański model C1 250/1000, niestety nie jestem tego taki pewny gdyż większość oznaczeń na niej jest po koreańsku.

Chciałbym więc zapytać czy jest tu ktoś kto wytłumaczyłby mi jak ustawić na niej daną prędkość obrotową i/lub opisał działanie dzwigien (gdyż nie każdej jestem pewien)? Z góry dziękuje za pomoc i dołączam zrobione przeze mnie zdjęcia maszyny.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#2

Post napisał: Czesio » 04 paź 2015, 09:43

Mój kolega ma tokarkę koreańską, dlatego się wypowiem :)

Na zdjęciu nr 3 jest wajcha na samej górze, którą wybiera się zakres prędkości obrotowej, są 3 pozycje.
Na zdjęciu nr 2 jest suport z 3 korbkami. Wiadomo do czego służą 2 korbki a 3 po prawej na dole służy do wybierania prędkości obrotowej wrzeciona. Dlatego tokarka ma 4 wałki zamiast 2 lub 3 (tzn. śrubę, wałek pociągowy i 2 wałki sterujące)
Na zdjęciu nr 1 są po kolei: posuwy (poprzeczny to ½ wzdłużnego), gwinty metryczne, gwinty calowe, gwinty modułowe i gwinty Diametral Pitch.