Renowacja tokarki Jotes TSS-150

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 67
Posty: 16187
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#11

Post napisał: kamar » 18 kwie 2015, 22:06

ak47 pisze: a potem czujnik do konika i przesunąć w odpowiednią stronę konia.
Standardowa procedura przy robocie na rubciach. Papierek pod koniem czy kłem tez czynił cuda.



Tagi:


Autor tematu
ghul666
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 67
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:21
Lokalizacja: Poznań

#12

Post napisał: ghul666 » 19 kwie 2015, 08:24

@ak47
- dzięki za info o "kręceniu łożem..., rzeczywiste na moim jotesie nie dało by rady zastosować tej metody.
Na szczęście nie trzeba..., właśnie stan łoża a nie samej tokarki skłonił nas do jej zakupu.

- łoże, suport i konik będą teraz skrobane dlatego ze zwykłej ciekawości przelecieliśmy je czujnikiem.

- faktycznie, zabawa z konikiem to chyba najprostsza metoda aby coś sensownego móc jeszcze zrobić na "rupciu"...


manfix
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 151
Rejestracja: 27 lut 2015, 22:20
Lokalizacja: xxxxx
Kontakt:

#13

Post napisał: manfix » 19 kwie 2015, 08:57

To kręcenie to ciekawostka , ale się sprawdzała Jakie ubytki masz na łożu i kiedy pomiary wstępne przed pracą Pozdrawiam
https://www.youtube.com/user/manfiks/videos?disable_polymer=true
nie ważne czy ma 20 lat czy 63 lat niech mówi na TY , ale niech drugiego szanuje :)


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 67
Posty: 16187
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#14

Post napisał: kamar » 19 kwie 2015, 09:28

ghul666 pisze: - faktycznie, zabawa z konikiem to chyba najprostsza metoda aby coś sensownego móc jeszcze zrobić na "rupciu"...
Żadna zabawa, odrobina wprawy i samo wychodzi. Grunt to wyczuć zależność od długości walka
a i wyliczyć można. Zawsze łatwiej niż na szlifierkach do walków, przynajmniej stały punkt obrotu.
Jak mawiali starzy fachmani - to tokarz ciągnie stożek a nie maszyna :)


Autor tematu
ghul666
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 67
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:21
Lokalizacja: Poznań

#15

Post napisał: ghul666 » 19 kwie 2015, 20:34

Nie za bardzo rozumiem..., wyniki sprawdzenia łoża i suportu czujnikiem wstawiłem już wcześniej w ramach aktualizacji do pierwszego posta - punkt 10.
Jeżeli chodzi o stan łoża przed skrobaniem to na razie jest nieznany :P :P Na tą chwilę montujemy skrobak z noża tokarskiego/tylko to było pod ręką z widią/, a i w oleju moczy się kalka co by na kosztach tuszu traserskiego przyoszczędzić...
W tym tygodniu bierzemy się za stół przy frezarce tak że skrobanie najwcześniej w przyszłym tygodniu...


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 67
Posty: 16187
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#16

Post napisał: kamar » 19 kwie 2015, 20:48

ghul666 pisze:Nie za bardzo rozumiem..., wyniki sprawdzenia łoża i suportu czujnikiem wstawiłem już wcześniej w ramach aktualizacji do pierwszego posta - punkt 10.
.
Przetoczysz pierwszy wałek w kłach to zrozumiesz :)
Taka jazda czujnikiem wiele nie mówi. Sanie są tak szerokie ze odchyłki tu świadczyłyby o masakrycznym stanie loża.
Postaw czujnik na podstawie konika i sprawdzaj a dowiesz się trochę więcej.


Autor tematu
ghul666
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 67
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:21
Lokalizacja: Poznań

#17

Post napisał: ghul666 » 10 lip 2015, 17:06

Aktualizacja...
11.Biorąc sobie do serca słowa Kamara jeszcze raz "przelecieliśmy" łoże czujnikiem. Nie jest aż tak źle ale nie jest super - odchylenia zwiększyły się do prawie pięciu setek w jednym najbardziej wyrobionym fragmencie łoża... :(
- http://youtu.be/06BC2wwUtg0

12.Po opukaniu ze szpachli okazało się że konik już był "sztukowany" - pod koniem były już dołożone trzy blaszki korekcyjne.

13.Tokarkę - korpus i rozkręcone elementy o szpachlowano i pomalowano czarną emalią chemoodporną.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

14.Rozkręcono, przejrzano silnik oraz pomalowano go także czarna emalią
Obrazek

15.Złożono ponownie tokarkę - do korpusu dokręcono osłony, koła napędowe, koła zębate, silnik oraz skrzynię Nortona
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- http://youtu.be/jsTMrVTZ7tg

16.Sprawdzono i podłączono elektrykę - wymieniono część kabli na nowe.
Obrazek
Obrazek

17.Sprawdzono działanie systemu smarowania w skrzyni Nortona.
Obrazek

- http://youtu.be/X3DIbMLFl-E

18.Po prawie półtora roku tokarka ponownie ożyła... Eh..., ale to dopiero początek roboty...
- http://youtu.be/v5pZf8GdhQw

19.Zamek oczyszczono, uzupełniono szpachlę i pomalowano w większej części emalią chemoodporną - oczywiście w czarnym kolorze... :P
Spuszczono resztę oleju i otwarto dolny właz inspekcyjny... Było trochę syfu, ale jak na tokarkę z lat 60-tych było go nie wiele...
Wystarczy powiedzieć że obyło się bez wielkiego mycia wnętrza, wystarczył pędzelek i trochę benzyny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- http://youtu.be/DWR4J2Q0Evo

20.Wykręcono, umyto, przejrzano oraz zamontowano z powrotem pompkę oleju...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- http://youtu.be/X4NdG-RRPb4

21.Zakończono malowanie zamka...
Obrazek

C.D.N...


maggot
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 74
Rejestracja: 26 sie 2004, 01:28
Lokalizacja: bialystok

#18

Post napisał: maggot » 23 lip 2015, 21:45

Z gory przepraszam jesli wtracilem sie nie w tym miejscu co trzeba. Ale to najnowszy watek z tokarka ktora ma moj znajomy. Niestety uzywa jej do bardzo prostych operacji i w temacie toczenia gwintow nie ma zielonego pojecia co i jak ustawiac. Moglby ktos podeslac DTRke? albo opisac ktora dzwignia co robi.
Z gory dziekuje.


Autor tematu
ghul666
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 67
Rejestracja: 03 sty 2014, 15:21
Lokalizacja: Poznań

#19

Post napisał: ghul666 » 07 sie 2016, 23:59

Jakby co to prace nad tą tokarką powoli posuwają się do przodu...
Można zerknąć na naszego bloga gdzie wstawiamy poszczególne etapy prac
http://sy-demon.blogspot.com/2016/05/cz.html


Marek Z
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2004, 13:16
Lokalizacja: Wrocław

#20

Post napisał: Marek Z » 05 sty 2017, 14:57

Pytanie do właściciela tak pięknie odremontowanej tokarki, jaki skok gwintu ma śruba pociągowa ta tokarka? Dziękuję

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”