moduł koła stożkowego ,kto wykona zębatke

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#31

Post napisał: pioterek » 27 lut 2015, 08:03

A ja tu czegoś pewnie nie wiem, wiedza tajemna czy co?
kamar pisze:...ale z prawdziwym zarysem to niewiele ma wspólnego...
co to niby jest ten "prawdziwy zarys", od którego roku został wprowadzony do użytku i na czym takim polega jego wykonanie, że nie ma być osiągalny na frezarce z podzielnicą?



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#32

Post napisał: RomanJ4 » 27 lut 2015, 08:22

pioterek pisze:A ja tu czegoś pewnie nie wiem, wiedza tajemna czy co?
kamar napisał/a:
...ale z prawdziwym zarysem to niewiele ma wspólnego...

co to niby jest ten "prawdziwy zarys"
Obrazowo mówiąc: im bliżej środka koła - tym proporcjonalnie mniejszy (i wysokość, i szerokość t, przy zachowaniu proporcji kształtu).
Obrazek
Nacinając frezem kształtowym szerokość t i wysokość będzie się zmniejszać, ale sama proporcja kształtu bocznego F zęba nie (bo kształt frezu się przecież nie zmienia).
http://gearotic.com/ESW/FavIcons/index.php?topic=813.0
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#33

Post napisał: pioterek » 27 lut 2015, 15:33

Czyli jak się domyślałem, moduł się jakgdyby zmniejsza w kierunku do środka koła, to teraz mam wątpliwość jakim cudem osiągnąć "prawdziwy zarys" przy obróbce obwiedniowej skoro zakłada się jeden konkretny frez. Chyba, że to nie chodzi o obróbkę obwiedniową.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 16214
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#34

Post napisał: kamar » 27 lut 2015, 18:01

Sie nie domyślaj tylko szukaj :)


W podzielnicy to mozesz zrobić tak:
i do napedu modeli się nada :)

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#35

Post napisał: pioterek » 01 mar 2015, 09:48

No tak starając się trzymać zasad też można odnieść porażkę, pt.7.
kamar pisze:...Tak dla informacji:
10 zasad kaizen

1.Problemy stwarzają możliwości.
2.Pytaj 5 razy „Dlaczego?” (Metoda 5 why)
3.Bierz pomysły od wszystkich.
4.Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia.
5.Odrzucaj ustalony stan rzeczy.
6.Wymówki, że czegoś się nie da zrobić, są zbędne.
7.Wybieraj proste rozwiązania, nie czekając na te idealne.
8.Użyj sprytu zamiast pieniędzy.
9.Pomyłki koryguj na bieżąco.
10.Ulepszanie nie ma końca.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 16214
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#36

Post napisał: kamar » 01 mar 2015, 10:06

Jakby Ci tu obrazowo wytłumaczyć ? Np. lekko graniasta felga w wozie drabiniastym przejdzie, w F1 już będzie ciężko :)
I zdziwiłbyś się z ilu kaizenoskich pomysłów trzeba się wycofywać z podkulonym ogonem :)


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#37

Post napisał: Areo84 » 01 mar 2015, 10:35

kamar pisze: Np. lekko graniasta felga w wozie drabiniastym przejdzie, w F1 już będzie ciężko :)
:smile:
Takich wyżyłowanych sprzętów to pewnie by na zwykłych prostych zębach (nawet tych poprawnie obrobionych) też nie budowali, tylko już raczej na łukowych , co by było ciszej i mocniej.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#38

Post napisał: RomanJ4 » 01 mar 2015, 12:22

Żeby nie rozrzedzać wody po kisielu, wracając do tematu - uważam że potrzebne koledze koło wykonane tą zastępczą metodą (jeśli nie ma innych możliwości) do tego zastosowania zda egzamin w zupełności. Obroty tam niewielkie, moce przenoszone też nie ogromne, a przy załączeniu posuwu ewentualne jakieś zwiększone luzy międzyzębne i tak się wykasują..
pozdrawiam,
Roman


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 16214
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#39

Post napisał: kamar » 01 mar 2015, 12:45

RomanJ4 pisze:Żeby nie rozrzedzać wody po kisielu,.
Nie rozrzedzamy - tak dywagujemy. Koło miał ofertę za 150 zł więc nie ma co szukać :)


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#40

Post napisał: Areo84 » 01 mar 2015, 15:14

kamar pisze: Koło miał ofertę za 150 zł więc nie ma co szukać
Instytut Obrabiarek Odkorbionych w Kozienicach daje jakieś rabaty forumowiczom? :smile:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”