Strona 1 z 5

TUE 35x1000

: 07 sty 2015, 12:32
autor: przemol.16
Zostałem szczęśliwym posiadaczem TUE 35x1000. Piękna jest:)
Oczywiście zawsze po zakupie pojawiają się jakieś problemiki...
Na przełożeniu skrzynki na środek (dźwignia bliżej operatora) wrzeciono jest wysprzęglone.
Nie potrafię więc uzyskać czterech prędkości (105,150,842,1200 obr/min).
Jakieś sugestie?
Kolejne pytanie dotyczące smarowania wrzeciona... Czy to odbywa się tak że olej z dna opryskuje górną pokrywę a następnie spływa po niej do kanałów z knotami czy też po naoliwieniu kanałów z knotami kapie na tryby i nie jest wykorzystywany ponownie?
No i pytanie poboczne do bardziej doświadczonych eksploatatorów:
Gdzie zerknąć, co sprawdzić, co wymienić by móc z czystym sumieniem i bez obaw korzystać z tego Polskiego sprzętu w podeszłym wieku...:)

: 07 sty 2015, 17:54
autor: Cezary2528
A dobra dźwignia kolega macha? Jedna ma 2 położenia, ta przy samej tokarce. Ta odsunięta od tokarki ma 3 położenia.

: 07 sty 2015, 23:28
autor: przemol.16
Niestety dobrą... :???:

: 08 sty 2015, 09:37
autor: Cezary2528
Dużo razy próbowałeś? U mnie da się ustawić ta dźwignie w środkowym położeniu tak aby było wysprzęglone, ale troszkę w lewo lub prawo i już jest ok :)

: 08 sty 2015, 10:07
autor: przemol.16
Kilka razy... nie mam jej jeszcze u siebie. Mam teraz nadzieję że będzie tak jak mówisz bo tak nie próbowałem...:)

[ Dodano: 2015-01-08, 18:51 ]
Niestety nie pomogło...:/ Chyba czeka mnie rozbiórka...

: 09 sty 2015, 12:25
autor: mtk61
Witam. Proponuję odkręcić najpierw pokrywę tę na prawo od dżwigni sterowania reduktora i sprawdzić czy drążki poruszają się swobodnie, może coś haczy? Jeżeli nie to można zdjąć górny dekiel reduktora i zajrzeć. Trochę tam ciasno, ale lampa + lusterko i powinno być widać jak chodzi trójka przesuwna. Choć to paskudna robota ( trzeba nurkować pod łożem )nie zawadziłoby też odkręcić silnik i sprawdzić, czy nie odkręciła się śruba mocująca koła zębate na wale silnika. U mnie tak było- ktoś wkręcił śrubę o 10 mm krótszą.
Co do smarowania to ja leję olej na koła zębate wrzeciennika ( z umiarem oczywiście ) i na te filcowe poduszeczki w rynienkach korpusu. Za wiele oleju do wrzeciennika wlać się nie da bo wycieknie przez otwór dżwigni nawrotnicy. W reduktorze trzymam poziom oleju na 3/4 okienka kontrolnego.

: 13 sty 2015, 22:34
autor: przemol.16
A podpowie mi ktoś jak podnieść nakrętkę dzieloną wyżej ponieważ stukota mi o śrubę....?

: 13 sty 2015, 22:44
autor: jarucki
na maksa w góre i powinno nie stukotać !
chyba że się coś poluzowało :p

: 14 sty 2015, 17:58
autor: przemol.16
Że dźwignię w górę??? ... Nie pomoże. Przy włączaniu posuwu na śrubie pociągowej śruba dosyć mocno ugina się w dół... Muszę jakoś podnieść tą nakrętkę tylko jestem ciekaw czy da się to zrobić bez demontażu supportu.

: 18 sty 2015, 06:43
autor: przemol.16
Poradziłem sobie...:) Ktoś przede mną zamontował nakrętkę dwudzielną odwrotnie...:)
Czy też irytuje was wyłączanie oraz włączanie posuwu w TUE35 bo znalazłem na to mały patencik...:) Jeśli ktoś jest zainteresowany to piszcie... :wink: