TUE 35x1000

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#11

Post napisał: krj » 18 sty 2015, 07:35

Ja jestem zainteresowany :)



Tagi:

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#12

Post napisał: Zienek » 18 sty 2015, 09:03

No ciekawość mnie zżera :)


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#13

Post napisał: krj » 18 sty 2015, 09:20

Interesuje mnie wszystko co dotyczy TUE35 , pomysłowe rozwiązania , modernizacje , naprawy ,:)


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#14

Post napisał: przemol.16 » 18 sty 2015, 12:22

Boję się teraz że możecie być nieco zawiedzeni bo chyba na kolana was nie powalę... Ale mi pracę nieco ułatwiło. Do rzeczy:
Jako że posuw poprzeczny jest włączany raczej sporadycznie a podłużny prawie cały czas(U was może być inaczej), przerobiłem rękojeść wałka do włączania posuwów...

Obrazek

Obrazek

Teraz nakrętka sprzęgła ciernego jest cały czas zakręcona a włączanie posuwu odbywa się przez pociągnięcie rękojeści. gdy chcę wyłączyć posuw uderzam w rękojeść a tulejka zapobiega przypadkowemu włączeniu posuwu poprzecznego (guma lub plastik tylko amortyzuje i wycisza uderzenie:) ). Niestety jest i wada... Aby włączyć posuw poprzeczny trzeba wykręcić rękojeść, wyciągnąć tuleję i wkręcić ją z powrotem...


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#15

Post napisał: krj » 18 sty 2015, 18:47

pomysłowe i proste rozwiązanie , w mojej tue też by się przydało coś takiego , gratulacje :)


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#16

Post napisał: przemol.16 » 19 sty 2015, 19:57

No to się cieszę...;) Muszę jeszcze coś wymyślić ze smarowaniem trybów wrzeciona... Gdy maszyna pracuje bez reduktora to nie ma co pryskać...:/ Może też pochwalicie się swoimi pomysłami...? :wink:


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#17

Post napisał: krj » 19 sty 2015, 20:18

W mojej używam smaru typu 1S , nie spływa tak jak olej z kół zębatych .


jarucki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 818
Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
Lokalizacja: okolice nałęczowa

#18

Post napisał: jarucki » 19 sty 2015, 22:00

Bajer to To nie jest Falownik Tez nie ale ułatwia prace :)
Czerwony zielony wiadomo, a przełącznik od chłodziwa
ObrazekObrazek

Pompa Chłodziwa :)))
Obrazek


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#19

Post napisał: krj » 20 sty 2015, 11:18

Chciałbym mieć w mojej TUE35 hamulec , poszukuję sprawdzonego układu do hamowania prądem stałym .


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#20

Post napisał: przemol.16 » 20 sty 2015, 18:58

No proszę....:) Pomysłów widzę nie brakuje:):) Moja TUE ma już przełącznik prawo lewo przy supporcie bo tysiączki tak mają, ale włącznik chłodziwa pod ręką to chyba też sobie sprawię przy większej ilości czasu. A teraz do Pana krj... Chodzi Ci o szybkie zatrzymanie pracy silnika czy hamulec? (coś jak ręczny?) tyle że prądem stałym? I rozumiem że chcesz pominąć kupno falownika?:)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”