TUE 35x1000

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#31

Post napisał: krj » 25 sty 2015, 12:32

Prośba do posiadaczy TUE 35, potrzebuję wymiary końcówki wrzeciona części cylindrycznej i gwintu , tam gdzie przykręca się zabierak uchwytu , jestem daleko od mojej maszynki a w dtr nie znalazłem wymiarów.



Tagi:


jarucki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 818
Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
Lokalizacja: okolice nałęczowa

#32

Post napisał: jarucki » 27 sty 2015, 14:16

A czy mógłby ktos wstawić z dtr w jaki sposób zdemontować dźwignie zmiany kierunków śruby pociągowej (tue35)
Bo Patrzał i nadal nie wiem jak to ugrysc żeby zdjąć, piersi mi opadną jak będzie trzeba zdemontować wrzeciono!


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#33

Post napisał: przemol.16 » 28 sty 2015, 01:03

Macie tutaj panowie krj i jarucki całe dtr...
TUE-35 DTR.djvu

Można je otworzyć za pomocą programu WinDjView... nie ma za co :wink:


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#34

Post napisał: krj » 28 sty 2015, 11:20

Dzięki za dtr , wgrałem do telefonu , w każdej chwili można poczytać , :smile: w pilku spakowane zdjęcia katalogu .
Załączniki
dtr tue 35 katalo czesci zamiennych.zip
(15.92 MiB) Pobrany 1417 razy


jarucki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 818
Rejestracja: 11 sty 2011, 23:40
Lokalizacja: okolice nałęczowa

#35

Post napisał: jarucki » 28 sty 2015, 22:03

przemol.16 pisze:Macie tutaj panowie krj i jarucki całe dtr...
TUE-35 DTR.djvu

Można je otworzyć za pomocą programu WinDjView... nie ma za co :wink:
Pełny DTR to raczej nie jest :)
Qrcze ja nie mogę swojego znaleźć :(

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#36

Post napisał: Zienek » 28 sty 2015, 22:30

Za 10 minut moja będzie na serwerze.

EDIT

Jakie to szczęście, że jest prototypujemy.pl ;)

http://prototypujemy.pl/DTR_TUE_35.zip


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#37

Post napisał: przemol.16 » 28 sty 2015, 23:33

No Panie Zienek... takiej wersji to jeszcze wujek google nie widział chyba. ukłony po śrubę pociągową... :grin:


ostanislaw
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 113
Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
Lokalizacja: Legnica

#38

Post napisał: ostanislaw » 23 lut 2015, 10:23

przemol.16 pisze:krj Jeśli hamowanie na jednym uzwojeniu by wystarczyło to może coś na ten design


Oczywiście napięcie wtórne za mostkiem na tyle niskie aby wywołać popłynięcie prądu maksymalnego dla uzwojenia (gdzieś 4A/mm2)
sorry za jakość schematu...:) ale taka ręka...
Odgrzewam temat bo mnie zainteresował. Odrzućmy zastosowanie falownika bo nie każdego stać na drogie eksperymenty.

Mam tokarkę TUE35 więc będę bazował na tym modelu. Zawiera wbudowany transformator 220/24V więc źródło napięcia jest za darmo.
Jako ogranicznik prądu proponował bym zastosowanie żarówkę 24V o odpowiedniej mocy podłączoną szeregowo. Żarówka ma charakterystykę pozystora a więc po włączeniu rezystancja jest mniejsza i wzrasta po rozgrzaniu żarnika.
(z żarówką w takiej roli w poważnej maszynie mógłbym opowiedzieć anegdotę)
Warto dołożyć jeszcze wyłącznik czasowy który po wyłączeniu zasilania włączy napięcie hamujące na określony czas a następnie przywróci napęd do stanu wyłączenia.
Pozdrawiam
ostanislaw


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#39

Post napisał: przemol.16 » 24 lut 2015, 11:21

Jest to sposób:) i to nie skomplikowany... Zacząć należałoby oczywiście od żarówki o malutkiej mocy (jakieś 10W) na czas prób...:) No ciekawym;) 3mam kciuki i będę tu zaglądał... No i żarówka na zewnątrz jako sygnalizator hamowania 2w1 :-D

[ Dodano: 2015-02-24, 11:22 ]
Aaaa no i anegdota...:)


ostanislaw
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 113
Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
Lokalizacja: Legnica

#40

Post napisał: ostanislaw » 24 lut 2015, 15:57

Moim zdaniem jeżeli jest potrzebny prąd 4 A przy 24V to należałoby zastosować żarówkę o mocy p=24*4=96W. ale przy mniejszej żarówce może bezwładność maszyny nie dopuści do "efektu młotka" jak to na forum określono.

Nastąpiła mała zmiana planów. Mam już zamówiony softstart tak że TUE będzie miała założoną elektronikę.
Żarówkę wypróbuję przy TSB bo tam też mam silnik 1.5kW . Ale na to trochę trzeba poczekać. staram się kolejno realizować swoje pomysły.

Jako anegdotę można potaktować zdarzenie w pracy jakiego byłem świadkiem. Przy modernizacji maszyny wyciągowej wartej wiele milionów (wymiana układu Leonarda na zasilanie tyrystorowe i przejście na sterowniki programowane) elektromonter wykonujący przebudowę nie miał pod ręką odpowiedniego pozystora prowizorycznie zastosowal więc żarówkę bo miała podobną charakterystykę prądową.
Zeby ta żarówka mogła być zamocowana wykorzystał lampe warsztatową. Wyglądało to jak podświetlenie tablicy a nie jak część elektroniki.
Jak to zwykle bywa prowizorki są trwałe więc ta żarówka wytrwała do zakończenia odbiorów i spaliła się dopiero po kilku miesiącach w niedzielę rano.
Elektrycy dość długo szukali przerwy w obwodzie, i przypadek tylko sprawił że elektryk postanowił wymienić żarówkę żeby lepiej doświetlić wnętrze szafy. Stała się jasność i wszystko zaczęło pracować jak trzeba.
Pozdrawiam
ostanislaw

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”