TUE 35x1000

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#21

Post napisał: krj » 20 sty 2015, 20:28

Chodzi mi o jak najszybsze zatrzymanie silnika po wyłączeniu dźwigni wyłącznika , są dostępne silniki z hamulcem , falowniki , itp. szukam sposobu prostego i skutecznego do samodzielnego wykonania .



Tagi:


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#22

Post napisał: tokarzmaly » 20 sty 2015, 22:53

Sprawni tokarze hamują wrzeciono przełączając na moment na wsteczne obroty (silnik trójfazowy wytrzymuje to). Warto ćwiczyć sprawność :???: :???: Przydaje się później przy gwintowaniu.


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#23

Post napisał: krj » 21 sty 2015, 10:48

W mojej maszynce jest zwykły przełącznik tablicowy , nie mam wajchy przy suporcie , :(


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#24

Post napisał: przemol.16 » 21 sty 2015, 19:26

krj Jeśli hamowanie na jednym uzwojeniu by wystarczyło to może coś na ten design
Obrazek

Oczywiście napięcie wtórne za mostkiem na tyle niskie aby wywołać popłynięcie prądu maksymalnego dla uzwojenia (gdzieś 4A/mm2)
sorry za jakość schematu...:) ale taka ręka...


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#25

Post napisał: krj » 21 sty 2015, 19:47

podczas wymiany łożysk w skrzyni biegów odpinałem silnik , jest fabrycznie połączony w gwiazdę , nie ma wyprowadzonego środka gwiazdy , jest tylko na 380V, jakie ma być napięcie stałe ? Przekaźnik 1 uruchamiany przyciskiem , a może jakimś przekaźnikiem czasowym , automatycznie ? W sumie prosty układ , do wykonania z używanych części .


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#26

Post napisał: przemol.16 » 21 sty 2015, 20:03

Przekaźnik 1 kolego odpowiadałby za włączenie pracy silnika... Jest to schemat bardzo uproszczony, wymyślony przy TYSK..M i narysowany na kolanie. Po jego rozłączeniu nastąpiłoby z kolei załączenie przekaźnika 2 i zasilenie uzwojenia napięciem DC. Do tego nie jestem pewny jak dużą siłę hamowania miałoby jedno uzwojenie:/ To taka propozycja do której mógłby się odnieść jeszcze ktoś... mogłaby się potoczyć ciekawa dyskusja:) .Wartość napięcia stałego... Hmmm najlepiej wyznaczona doświadczalnie za pomocą autotransformatora nastawnego, mostka i amperomierza...

[ Dodano: 2015-01-21, 20:05 ]
Najwięcej to ja w sumie wiem nie o tokarkach a o transformatorach...:)


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#27

Post napisał: krj » 21 sty 2015, 20:32

mam trafo 220/ 24 V mostek musze poszukać , jakieś wstępne próby można by zrobić , jak tylko czas pozwoli .


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#28

Post napisał: przemol.16 » 21 sty 2015, 21:00

24V Może być za dużo... do tego nieco podbite przez użycie mostka...:/ Uzwojenie silnika zasilone prądem stałym będzie się zachowywało jak rezystor i to o bardzo niskiej wartości... popłynie prąd bliski prądowi zwarcia trafoka... zaleciłbym jednak płynne najeżdżanie napięcia i to najlepiej przez ten właśnie trafok. Odciążysz autotransformator obciążając ten właśnie transformator (220//24V) no i na połowie obrotu będziesz miał dopiero nieco ponad 12V... Ale do odważnych świat należy...:)

[ Dodano: 2015-01-21, 21:03 ]
Albo odwiń sobie kilka zwoji z uzwojenia wtórnego...


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#29

Post napisał: krj » 22 sty 2015, 09:46

a może dorobić wajchę przy suporcie tak jak jest przy 1000 i uczyć się hamować tak radzi tokarzmaly obrotami wstecznymi ?


Autor tematu
przemol.16
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 18
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
Lokalizacja: Śląsk

#30

Post napisał: przemol.16 » 23 sty 2015, 17:12

Hmmm... no na pewno jest to mniej problematyczne do wykonania... :razz:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”