Uszkodzenie sterowania prędkością obrotów silnik DC

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
dyziu215
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 265
Rejestracja: 05 sty 2013, 00:07
Lokalizacja: podkarpackie

Uszkodzenie sterowania prędkością obrotów silnik DC

#1

Post napisał: dyziu215 » 29 lis 2014, 17:39

Witam!

Jak już wszystko poszło pięknie, tak coś musiało nawalić... Przedłużyłem przewody przełącznika kierunku obrotów, i po zamontowaniu nowego (podłączyłem wszystko wg opisów styków) przy starcie wystrzeliły wszystkie bezpieczniki. Powróciłem do oryginalnego przełącznika i kierunki obrotów działają, jednak prędkość obrotów jest cały czas maksymalna. Dodam, że silnik iskrzy... Czy jedynym wyjściem na dziś jest konkretne Andrzejkowanie? :???:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2014-11-29, 17:49 ]
Czy na takiej samej zasadzie działa krajowy przełącznik?..


Obrazek

[ Dodano: 2014-11-29, 17:54 ]


Obrazek
Żeby nie było że ciągle narzekam... Dźwignia do zmiany obrotów...



Tagi:


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: Andrzej 40 » 30 lis 2014, 05:42

Prawdopodobnie zrobiłeś zwarcie na wyjściu - należało przed podłączeniem silnika sprawdzić , czy nie ma zwarcia A+ z A- (ozn. wg zał. schematu). Jeżeli się da sprawdź sterownik. Najbardziej prawdopodobne to przebicie i zwarcie ostatnich elementów sterownika wychodzących na A+ i A-. Być może są to tranzystory lub tyrystory - zależy od konstrukcji. Jeżeli to typowa maszynka to schemat powinien być dostępny w internecie. Niestety trzeba mierzyć i jeżeli nie czujesz się na siłach to poproś znajomego elektronika. Jeżeli masz schemat to wrzuć na forum.
Zasada działania przełączników jest zawsze taka sama - coś zwierają lub rozwierają. Tylko nie zawsze te same wyprowadzenia. Sprawdź oba omomierzem, jak nie masz to bateryjką i żarówką. Będziesz wiedział co się stało.
Bezpiecznik FU2 (wg. schematu) też poleciał?
Ostatnio zmieniony 01 gru 2014, 19:49 przez Andrzej 40, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
dyziu215
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 265
Rejestracja: 05 sty 2013, 00:07
Lokalizacja: podkarpackie

#3

Post napisał: dyziu215 » 30 lis 2014, 12:08

Dokładnie jak Kolega mówi zwarcie było przyczyną... ambitnie podszedłem a wyszedł klops, zwłaszcza, że mogłem zostawić pierwszy przełącznik a bieguny krzyżować przy silniku. Niestety uczę się na błędach, i najprawdopodobniej będę zainteresowany zakupem falownika do silnika 1,1kW :oops:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11570
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 30 lis 2014, 12:35

Do kolegi moderatora.
Od pewnego czasu występują problemy (nie tylko u mnie jak widzę) z prawidłowym wgraniem i potem wyświetlaniem własnych zdjęć do galerii i na forum.
Zamiast zdjęć u mnie na stronie forum wyświetlają się puste ramki ze znaczkiem {ALT}, lub sam {ALT}. Czy to jakiś błąd?
Chyba, że koledzy tego nie potwierdzą i tylko u mnie taki kiks wychodzi?
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”