Renowacja tokarki B. Karger Berlin 0 17

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#21

Post napisał: Docent » 10 gru 2014, 10:12

Oryginalnie Twoja maszyna miała maksymalnie 1200 obr/min na wrzecionie.
Niestety nie posiadasz jej dolnej części: tam się mieści skrzynia przełożeń napędu wraz z pompą oleju panewek. To ona zapewnia właściwe smarowanie wrzeciona oraz przewrotki.
Widzę,ze nie masz tabliczek? Będę miał komplety do tej maszyny. (DZ20)
Masz jakąś dokumentację?
Mam taką samą maszynę w oryginalnym stanie. Nie można na niej toczyć gwintów; równoważny model to umożliwiający nazywa się DL1. Różni się obecnością śruby pociągowej; miejscem na koła zmianowe i co za tym idzie- inna lewa obudowa i dodatkowa dźwigienka pod suportem.
Napęd łańcuchem wałka jest oryginalny.



Tagi:


Autor tematu
grzechu79
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 15
Posty: 72
Rejestracja: 08 mar 2013, 14:27
Lokalizacja: Elbląg

#22

Post napisał: grzechu79 » 10 gru 2014, 13:05

witam
nie mam żadnej dokumentacji. Napisz ile by mnie kosztowały tabliczki i ewentualnie dokumentacja
Mógłbyś podesłać zdjęcia swojej maszynki.

Piszesz że nie można robić gwintów, u mnie posów automatyczny jest i na nortonie jest 9 przełożeń, ale nie przez śrube pociągową tylko przez wałek, z resztą na filmie widać:
Obrazek

mówisz że te łańcuchy są oryginalne?
Obrazek
Nie ma rzeczy niemożliwych - są tylko ciężkie w wykonaniu

a w garażu -
TSA 16 http://www.cnc.info.pl/topics56/tsa-16- ... t51418.htm
G.Karger Berlin 0.17 http://www.cnc.info.pl/topics56/renowac ... t62253.htm


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#23

Post napisał: Docent » 13 gru 2014, 21:47

Na pewno nie można robić gwintów, wałek tego nie umożliwia. Przełożenia w "nortonie" (ta tokarka nie ma skrzynki Nortona) pozwalają dobrać skok do toczenia- grubość wióra. Lepiej zrozumiesz jak zobaczysz tabliczkę na wrzeciennik. Wartości są tam ułamkowe.
Dokumentację kupiłem prawie z fabryki w Berlinie od DDR-owca za 180 Euro; niestety drogo ale w UK jest ale drożej:
http://www.lathes.co.uk/karger/
Wprowadziłem Cię w błąd: oryg.napęd posuwów w DZ20 odbywa się paskiem klinowym z wrzeciennika; w DL1- kołami zębatymi lub łańcuchowymi (nie pamiętam)
Projekt PEŁNEGO kompletu ok. 25 tabliczek w/g oryginału -o koszt nie pytaj.. Są tam tabele gwintów /DL1/ ; wartości posuwów/DZ20/ ; okresowe smarowania z podaniem rodzaju oleju; oznaczenia położeń dźwigni; prędkości wrzeciona; podziałki; pola numerowe; opisy włączników. Zdjęcia różnych Kargerów zbierałem 2 lata po świecie w poszukiwaniu wzorów.
Wykonanie 2trawionych tablic A4 w aluminium lub mosiądzu zawierających 1kpl tabliczek DO WYCIĘCIA samodzielnie będzie mnie kosztowało 500-750zł.
Nie wiem,czy umiem tu wstawiać zdjęcia..
Szukam alternatywy bo to drogo dla mnie.
W zamian za załatwienie takiej tańszej usługi mogę udostępnić pliki z projektem. Nie jestem zainteresowany malowanymi tabliczkami; tylko trawienie tła wgłębne- jak w oryginale.
Dokumentację mogę udostępnić w zamian za pożyczenie konika na wzór.. Będę odlewał - nie mam oryginału:(((
Zastaw- do uzgodnienia.
W zasadzie mam już wykonany model styropianowy ale na podstawie zdjęć. Oczywiście wolałbym odcisnąć oryginał!!

ObrazekObrazekObrazek

[ Dodano: 2014-12-13, 22:03 ]
Niestety coś się "kleszczy" i nie mogę wgrać kolejnych zdjęć. Spróbuję innym razem..


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#24

Post napisał: Docent » 23 gru 2014, 11:44

Wreszcie mam tabliczki. Po długich poszukiwaniach oryginałów i mozolnym projektowaniu.
Wyszły wspaniale- zamieszczam dwa zdjęcia. Może kogoś zainteresują:)ObrazekObrazek

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#25

Post napisał: rc36 » 24 gru 2014, 20:55

Tabliczki są super, gdzie je dawałeś robić i ile kosztowały??


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#26

Post napisał: Docent » 30 gru 2014, 12:42

rc 36:
Odpowiedziałem na Twoje pytanie w poście powyżej- nie czytasz uważnie.

Grzechu 79:
Nie mogę się z Tobą skontaktować bo prywatne wiadomości na Forum CNC nie działają wcale. Znikają też posty...
Podaję mój mail- kontakt w sprawie dokumentacji Karger i tabliczek:
[email protected]


Autor tematu
grzechu79
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 15
Posty: 72
Rejestracja: 08 mar 2013, 14:27
Lokalizacja: Elbląg

#27

Post napisał: grzechu79 » 31 gru 2014, 14:23

byłem tydzień na wyjeździe u rodziny a tam z internetem cienko, interesowała by mnie narazie tylko ta po prawej stronie z nazwą typem i numerem - ile i jak napisz na priv
Nie ma rzeczy niemożliwych - są tylko ciężkie w wykonaniu

a w garażu -
TSA 16 http://www.cnc.info.pl/topics56/tsa-16- ... t51418.htm
G.Karger Berlin 0.17 http://www.cnc.info.pl/topics56/renowac ... t62253.htm


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#28

Post napisał: Docent » 02 sty 2015, 10:58

Pisałem powyżej- skrzynka CNC nie wysyła wiadomości dlatego podałem swój adres mailowy.
Niestety Administrator zgłoszenie zbył milczeniem...


motomisiek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2014, 22:28
Lokalizacja: Łódź

#29

Post napisał: motomisiek » 11 sty 2015, 22:05

witam wszystkich w tym temacie, szczególnie posiadaczy kargera dz 20 panów Docenta i Grzecha79. Od jakiś dwóch miesięcy jestem posiadaczem takiej tokarki w stanie mocnego wyeksplatowania ale na chodzie, ogólnie kupiłem ją żeby uczyć się podstaw tokarstwa i nie zamierzałem zbytnio w nią inwestować ale maszyna jest moim zdaniem bardzo funkcjonalna i dobrze przemyślana konstrukcyjnie, więc chciałbym doprowadzić ją do stanu względnej używalności. Poszukuję wszelkiej dokumentacji oraz informacji od użytkowników tej tokarki. Po przeczytaniu tego tematu mam pewne spostrzeżenia, kolega Docent napisał ze ta maszyna ma na wrzecionie max 1200 obrotów z zachowanej tabliczki na pokrętle skrzyni biegów wynika ze jest to 1520 obrotów. Jest to tabliczka która znajduje się kilka postów wyżej w lewym górnym rogu zdjęcia. Druga sprawa to konik tak się składa że właśnie rozebrałem konik w swojej maszynie wiec była by ewentualność zwymiarowania i odciśnięcia oryginału.

[ Dodano: 2015-01-11, 22:09 ]
P.S. w najbliższym czasie postaram się wykonać trochę zdjęć mojej maszyny i ewentualnie wrzucić na tym temacie jeżeli nie macie nic przeciwko?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#30

Post napisał: BYDGOST » 11 sty 2015, 23:41

Zdjęcia rozebranej, nagiej maszyny są zawsze mile widziane. :mrgreen:
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”