Zniszczone sprzęgło ?? i Bicie uchwytu w TUJ 50x2500
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 101
- Rejestracja: 17 sty 2012, 22:09
- Lokalizacja: Lublin
Zniszczone sprzęgło ?? i Bicie uchwytu w TUJ 50x2500
Witam, mam następujący problem, postarałem się przedstawić go na rysunku. Wrzeciono bez zamocowanego uchwytu nie posiada bicia co najwyżej 0,02mm. Na wrzeciono zakłada się flanszę zabieraka do mocowania uchwytu, sama zamocowana flansz także nie posiada bicia i jest takie same jak w przypadku czujnika na wrzecionie.
I tu pojawia się problem. Przy dokręceniu części mocującej- jest to uchwyt 250 3 kły, pojawia się ogromne bicie na nim i wynosi ok 1mm. Luz na śrubach i teoretycznie na zamku który to ustala wynosi ok 1mm na boki. Dałoby się trafić w 0 i wtedy skręcić śruby ale czy to ma sens? To moja pierwsza przygoda z tokarką tego typu.
Sama tokarka jest w super stanie, łoże piękne. Wydaje mi się że przy zakupie ktoś na szybko podmienił uchwyty.
Flansza o której mowa posiada ślady raczej świeżego toczenia.
Musiałbym wytoczyć wałek który wejdzie we wrzeciono na 0, odkręcić śruby flanszy mocującej, zacisnąć kły uchwytu, zakręcić sruby i wydaje mi się że powinno być 0?
Prosze o pomoc.
I tu pojawia się problem. Przy dokręceniu części mocującej- jest to uchwyt 250 3 kły, pojawia się ogromne bicie na nim i wynosi ok 1mm. Luz na śrubach i teoretycznie na zamku który to ustala wynosi ok 1mm na boki. Dałoby się trafić w 0 i wtedy skręcić śruby ale czy to ma sens? To moja pierwsza przygoda z tokarką tego typu.
Sama tokarka jest w super stanie, łoże piękne. Wydaje mi się że przy zakupie ktoś na szybko podmienił uchwyty.
Flansza o której mowa posiada ślady raczej świeżego toczenia.
Musiałbym wytoczyć wałek który wejdzie we wrzeciono na 0, odkręcić śruby flanszy mocującej, zacisnąć kły uchwytu, zakręcić sruby i wydaje mi się że powinno być 0?
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2014, 22:16 przez ghostlpa, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Jeśli ktoś udoskonalił tarczę zabierakową, to można ją poprawić do uchwytu 200 mm. A na 250-tkę potrzebna jest nowa.
http://www.autobodex.waw.pl/strona31e.htm
http://archiwum.allegro.pl/oferta/tarcz ... 00914.html
http://www.autobodex.waw.pl/strona31e.htm
http://archiwum.allegro.pl/oferta/tarcz ... 00914.html
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1014
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Nie jest potrzebna nowa jeśli z tej obecnej dało by radę zebrać zamek i zatoczyć nowy. W sumie max 5mm.pioterek pisze:A na 250-tkę potrzebna jest nowa.
Jak na gotowo zostanie między 15 a 20 mm materiału to spokojnie można przetoczyć.
Istnieje jeszcze opcja dołożenia dodatkowego krążka, osadzenia go na obecnym zamku skręcenia dodatkowymi śrubami i zatoczenia na nim właściwego zamka pod uchwyt i skręcenia całości.
[ Dodano: Czw Lis 06, 2014 11:27 ]
Nic to nie da , ucieknie po czasie.ghostlpa pisze:Musiałbym wytoczyć wałek który wejdzie we wrzeciono na 0, odkręcić śruby flanszy mocującej, zacisnąć kły uchwytu, zakręcić sruby i wydaje mi się że powinno być 0?
Pozdrawiam , Michał.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 101
- Rejestracja: 17 sty 2012, 22:09
- Lokalizacja: Lublin
Dziękuję za odpowiedzi, klikam pomógł. Wszystkie są cenne. Spróbuję wytoczyć drugi zamek o ile uchwyt na to pozwoli jeśli nie przetoczę zabierak na 200 Mam teraz troche poważniejszy problem z tą tokarką.
Dzieje się coś takiego: nastawiam tokarkę na ok 600 obr im szybciej tym łatwiej o to zjawisko. silnik pracuje, nie ślizga się na paskach a uchwyt można zatrzymać nawet ręką. Próbowałem próbnie wytoczyć kawałek rurki i wydawało mi się że uchwyt zwalnia pod naporem noża. Przełączyłem na wolniejsze obroty..złapałem ręką i szok! Uchwyt zatrzymuje sie a silnik pracuje. Podniosłem pokrywę przekładni żeby zobaczyć o co chodzi. Wewnątrz kręci się wałek napędzający sprzęgła, natomuast same sprzegla nie przekazują pełnego momentu na skrzynie. Kręci się wałek w środku nich.
Czy można gdzieś dostać tarcze sprzęgieł do TUJa? Tokarka była transportowana czy mogło mieć to wpływ na jakieś regulacje wewnatrz?
Dzieje się coś takiego: nastawiam tokarkę na ok 600 obr im szybciej tym łatwiej o to zjawisko. silnik pracuje, nie ślizga się na paskach a uchwyt można zatrzymać nawet ręką. Próbowałem próbnie wytoczyć kawałek rurki i wydawało mi się że uchwyt zwalnia pod naporem noża. Przełączyłem na wolniejsze obroty..złapałem ręką i szok! Uchwyt zatrzymuje sie a silnik pracuje. Podniosłem pokrywę przekładni żeby zobaczyć o co chodzi. Wewnątrz kręci się wałek napędzający sprzęgła, natomuast same sprzegla nie przekazują pełnego momentu na skrzynie. Kręci się wałek w środku nich.
Czy można gdzieś dostać tarcze sprzęgieł do TUJa? Tokarka była transportowana czy mogło mieć to wpływ na jakieś regulacje wewnatrz?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 937
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Sprawdź czy na lewych obrotach też tak jest. W mojej tokarce okładziny sprzęgła od załączania lewych obrotów są zdecydowanie w lepszym stanie i sprzęgło działa nieco lepiej (szybciej załącza obroty).
Tylko pamiętaj żeby wajchę sprzegła do pozycji neutralnej opuścić bo inaczej nie uda ci się tego wyregulować. Na początek jakieś 5 obrotów bym zrobił i zobaczył. Tylko już bym raczej ręką nie próbował zatrzymywać uchwytu. Dobrze wyregulowane sprzęgło i hamulec powinny rozpędzać wrzeciono dosłownie w sekundę, a zatrzymywać w dwie.
Tylko pamiętaj żeby wajchę sprzegła do pozycji neutralnej opuścić bo inaczej nie uda ci się tego wyregulować. Na początek jakieś 5 obrotów bym zrobił i zobaczył. Tylko już bym raczej ręką nie próbował zatrzymywać uchwytu. Dobrze wyregulowane sprzęgło i hamulec powinny rozpędzać wrzeciono dosłownie w sekundę, a zatrzymywać w dwie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 101
- Rejestracja: 17 sty 2012, 22:09
- Lokalizacja: Lublin
Sprzęgła są ok, dziś już normalnie toczyłem. Okazało się że dzwignia sprzęgieł lewo prawo ma jakby kolejny stopień w każdą ze stron. Przesuwa taki mały zabierak wewnątrz sprzęgła włączając je luz rozłączając. Działała na połowie wciśnięcia tej dzwigni Mój błąd. Teraz prędzej rękę urwie niż się zatrzyma. 11 kW toczącej energii Dzięki za podpowiedzi.
Prowadnice liniowe rexroth bosch 15 + wózki. Dobra cena na PW.
Zestawy silników ze sterownikami NEMA różne. Nowe. Najtaniej.
Zestawy silników ze sterownikami NEMA różne. Nowe. Najtaniej.