Na co zwracać uwage przy zakupie TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#21

Post napisał: Zienek » 10 gru 2014, 23:18

Trzeba wyciągać wrzeciono, żeby
a) wymienić pas napędowy
b) wymienić panewki odboczki.

Ja panewki miałem tak wytarte, że wrzeciono oddawałem do szlifu o 1mm na średnicy na odcinku "panewkowym" a panewki dorabiałem nowe.

Dzięki koledze ZIG wyszło jak ta lala. :)



Tagi:


Autor tematu
zuh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2014, 14:15
Lokalizacja: Lubuskie

#22

Post napisał: zuh » 11 gru 2014, 14:55

Panewki jednak są problematyczne. Często się zdarza aby panewki były do wymiany? czy raczej w skrajnych przypadkach?

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#23

Post napisał: panzmiasta » 12 gru 2014, 12:40

Wszystko się zużywa , łożyska po prostu się kupi , prawie każdy je umie zmienić , pstryk i już z panewkami jest więcej zachodu , zużywają się głównie przez brak smarowania czyli z winy/niewiedzy użytkownika , ja mam tokarkę 80-90 letnią i tam panewki są od nowości , w ciągu 4 lat raz tylko kasowałem mini luz i tyle , smarowanie grawitacyjne , kropnę sobie w dziurki co 10min po kropelce i tyle .
IMPULS3 pisze:
I największą porazkę czyli paski klinowe pomiedzy łożyskami.... Kto to wymyślił....


A u mnie przez paski przechodzi jeszcze odboczka , całe szczęście że wrzeciennik jest dzielony , ale w innych tak nie miałem i roboty z wymianą paska jest do zap. dużo znaczy :mrgreen:
Załączniki
moja 22.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#24

Post napisał: pioterek » 12 gru 2014, 16:15

Przecież do tych pasków olej nie ma dostępu bo jest pokrywka
Obrazek

tu akurat zdjęta
Obrazek

a tu przykręcona
Obrazek

A wymiana pasków nie należy do OC.


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#25

Post napisał: krj » 12 gru 2014, 18:10

Jak smaruje się panewki olejem przez koło pasowe w TUE 35 ?


Autor tematu
zuh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2014, 14:15
Lokalizacja: Lubuskie

#26

Post napisał: zuh » 12 gru 2014, 18:22

Ogólnie TUE 35 jest dobrą tokarką czy nie koniecznie? W dobrym stanie ile jest warta?


zdzicho
Posty w temacie: 4

#27

Post napisał: zdzicho » 12 gru 2014, 21:42

krj pisze:Jak smaruje się panewki olejem przez koło pasowe w TUE 35 ?
W kole zębatym osadzonym wspólnie z kołem pasowym, są 2 otwory pomiędzy zębami i one doprowadzają olej do panewki.


Autor tematu
zuh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2014, 14:15
Lokalizacja: Lubuskie

#28

Post napisał: zuh » 12 gru 2014, 22:12

TUE 35 ma hartowane łoże?


zdzicho
Posty w temacie: 4

#29

Post napisał: zdzicho » 12 gru 2014, 22:19

Wątpię ,to dość prosta tokarka,chociaż produkowana zapewne w wielu miejscach na przestrzeni wielu lat. Może gdzieś hartowali? W mojej znajomej nie jest hartowane.


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#30

Post napisał: krj » 12 gru 2014, 23:03

czy te otwory są widoczne na rysunku wrzeciennika ?

[ Dodano: 2014-12-12, 23:13 ]
do czego służy to co zaznaczone ?ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”