Tokarka sv18 ra

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
szymon123
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: Polska

Tokarka sv18 ra

#1

Post napisał: szymon123 » 20 wrz 2014, 18:37

Witam.
Mam problem z tokarką sv 18 ra tos. Czy ktoś z was wymieniał silnik przy tej tokarce na mniejszy? pytanie zadaję dlatego, że przy moim obecnym silniku podczas zmiany obrotów przy gwintowaniu wybija mi bezpieczniki. Jeśli wymienię silnik na mniejszy problem zniknie?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.



Tagi:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#2

Post napisał: ak47 » 20 wrz 2014, 22:33

rozumiem, że nagle jednym szybkim ruchem z prawych na lewe obroty przełączasz żeby support o uchwyt nie walnął ? a czemu nie możesz po prostu wrócić do pozycji neutralnej ? czemu przełączać kierunek obrotów ? czyżby hamulec za słabo działał ?


piniol99
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 12 cze 2010, 18:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Re: Tokarka sv18 ra

#3

Post napisał: piniol99 » 21 wrz 2014, 14:31

szymon123 pisze:Witam.
Mam problem z tokarką sv 18 ra tos. Czy ktoś z was wymieniał silnik przy tej tokarce na mniejszy? pytanie zadaję dlatego, że przy moim obecnym silniku podczas zmiany obrotów przy gwintowaniu wybija mi bezpieczniki. Jeśli wymienię silnik na mniejszy problem zniknie?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Problem zniknie jak zaczniesz używać przy gwintowaniu ,,nawrotnicy''dżwignia z prawej strony suportu,nawrotnica zmienia obroty śruby pociągowej bez zmiany kierunku obrotów wrzeciona,


Frantz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 281
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
Lokalizacja: Śląsk

#4

Post napisał: Frantz » 22 wrz 2014, 21:13

Ja do swojej SV -ki zalożyłem silnik 4 kw do tego miałem tylko taki na 1400 obr/min a orginał 6kw oczywiście na 2800 tym samym uzyskałem obroty o polowe mniejsze na wszystkich przelożeniach, co przy gwintowaniu dużych średnic stalo sie bardzo wygodne.No i maszyna tak nie hałasuje.Ja mamzabezpieczenie 25A i tez mi czasami wybijało .Teraz myśle o wymianie kół pasowych na klinowe .Kupiłem nowy pas i niestety po 2 latach pracy rozciągnął sie o 8 cm tym samym zaczyna brakować mi
miejsca bo reduktor jest w dolnym polożeniu.Jak dotąd nie spotkałem lepszej narzedziówki od SV18RA.


sebafm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 117
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:13
Lokalizacja: toruń

#5

Post napisał: sebafm » 06 sty 2016, 14:37

Ostatnio stałem sie posiadaczem takiej tokarki .
Zanim ją wcisne w zaplanowane miejsce chciał bym wymienić olej w reduktorze .Zalałem przekładniowy ale okazuje sie za gesty , pompka go nie podaje .
Jaki tam olej zalać DTR niewiele wnosi , może ktoś z kolegów ma wieksze doświadczenie .
Ze schematu wynika że olej jest podawany rurkami na koła zebate co zapewne wycisza prace reduktora .

Awatar użytkownika

kubaspec
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 206
Rejestracja: 16 lip 2011, 23:00
Lokalizacja: mazowieckie

#6

Post napisał: kubaspec » 11 wrz 2017, 20:46

Witam niedawno stałem sie posiadaczem tokarki tos sv 18rd sterowanie w niej niestety było słabe wiec wymieniłem stary silnik na nowy mocy 5,5 kw 960 obr i zastosowałem falownik imo jaguar 7,5 kw tokareczka smiga az miło :) link do filmiku niestety słabej jakosci .


maglo18
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
Lokalizacja: Lesznowola

#7

Post napisał: maglo18 » 02 lis 2017, 19:38

Mój brat stał się posiadaczem takiej tokarki. Nie wiemy jak zdemontować koło zmiany obrotów (oznaczenie na rys. 6,7). Występuje tam szkiełko które zostało tak zanieczyszczone że nic nie widać. Może ktoś denotował to lub potrafi odczytać z poniższej DTR-ki jak to zrobić.

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”