Co to za rosyjska tokarka i do czego regulowana wysokosc osi
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 mar 2010, 15:20
- Lokalizacja: Wąwóz
Co to za rosyjska tokarka i do czego regulowana wysokosc osi
Witajcie , mam mozliwosc zakupienia tokarki na 99 % rosyjskiej produkcji , tokarka dosyc ciekawa bo ma regulowaną wysokosc konika i wrzeciona , a suport ma w postaci stołu z rowkami teowymi , śruby pociągowe są też . Kojażycie może co to za model i do czego ta cała regulacja wysokosci ? Zastanawiam się czy warto ją przygarnąć moze chociaż na przerobienie , sam konik jeździ na masywnych pionowych sankach także można by zaadaptować to na przystawke do frezowania.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Są dwie takie rosyjskie tokarki. Mam DTR jednej z nich.
1) 1A95
http://stanok.nsk.ru/?page_id=305
2) 1M95
http://stanki-katalog.ru/sprav_1m95.htm
Zmiana wysokości wrzeciennika i konika daje możliwość toczenia różnych średnic, wykraczających poza normalne ustawienie, tak to nazwijmy. Wiadomo, że im wyżej to mniejsza sztywność całego układu, czyli istnieje możliwość dopasowania sztywności do średnicy toczenia. Drugi powód to taki, że ta tokarka ma na wyposażeniu różne przystawki, w tym do frezowania i żeby uzyskać godziwą przestrzeń roboczą to trzeba oś wrzeciona podnieść do góry. Te tokarki były pomyślane jako swoiste kombajny do toczenia, wiercenia, frezowania poziomego i pionowego, dłutowania, szlifowani, do wykorzystania np. na statkach.
1) 1A95
http://stanok.nsk.ru/?page_id=305
2) 1M95
http://stanki-katalog.ru/sprav_1m95.htm
Zmiana wysokości wrzeciennika i konika daje możliwość toczenia różnych średnic, wykraczających poza normalne ustawienie, tak to nazwijmy. Wiadomo, że im wyżej to mniejsza sztywność całego układu, czyli istnieje możliwość dopasowania sztywności do średnicy toczenia. Drugi powód to taki, że ta tokarka ma na wyposażeniu różne przystawki, w tym do frezowania i żeby uzyskać godziwą przestrzeń roboczą to trzeba oś wrzeciona podnieść do góry. Te tokarki były pomyślane jako swoiste kombajny do toczenia, wiercenia, frezowania poziomego i pionowego, dłutowania, szlifowani, do wykorzystania np. na statkach.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.