tokarka zuch

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kugel
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:15
Lokalizacja: koszalin

tokarka zuch

#1

Post napisał: kugel » 09 paź 2013, 11:49

Mam może naiwne pytanie. Do napędu tokarki użyłem silnik 230V, 180W indukcyjny z kondensatorem. Do zmiany obrotów chciałbym zastosować falownik czy może być ZIEHL ABEGG 230V 50/60Hz 6A. Z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: 251mz » 09 paź 2013, 12:20

Musisz zmienić silnik.
Falowniki obsługują silniki 3f ....


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2789
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#3

Post napisał: atom1477 » 09 paź 2013, 13:10

Są i falowniki do silników 1f.

Awatar użytkownika

skrzat
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 887
Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
Lokalizacja: inąd

#4

Post napisał: skrzat » 09 paź 2013, 15:11

atom1477 pisze:Są i falowniki do silników 1f.
to są raczej regulatory, a nie falowniki
Choć nie jestem detektywem, zawsze znajdę budkę z piwem!


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2789
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#5

Post napisał: atom1477 » 09 paź 2013, 15:12

Falowniki. Sinus na wyjściu.
Są oczywiście i regulatory. Ale ja celowo napisałem "falownik" żeby było wiadomo że chodzi o falownik a nie o taki regulator.
Jak ktoś się nie boi lutownicy to może zastosować to:
http://serwis.avt.pl/manuals/AVT5360.pdf
Wyjdzie dużo taniej niż fabryczny falownik 1f (bo fabryczy falownik 1f to pewnie będzie kosztował więcej niż falownik 3f razem z silnikiem 3f).
Trochę małych przeróbek i pociągnie silnik 200W.


Autor tematu
kugel
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:15
Lokalizacja: koszalin

#6

Post napisał: kugel » 10 paź 2013, 21:17

Nie wiem czy dobrze rozumiem, sieć 1 faza, falownik na wejściu 1 faza, na wyjściu 3 fazy i silnik 3fazy


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#7

Post napisał: tomcat65 » 10 paź 2013, 21:30

Zgadza się.
Silnik z kondensatorem, który posiadasz, jest silnikiem trójfazowym (najprawdopodobniej). Zdejmij osłonę skrzynki przyłączeniowej, zobacz czy jest 6 niezależnych wyprowadzeń. Jeśli tak, to odłączając kondensator, możesz podłączyć do ~3 lub falownik jak wyżej.


Autor tematu
kugel
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:15
Lokalizacja: koszalin

#8

Post napisał: kugel » 11 paź 2013, 11:06

Silnik jest trójfazowy. Na falowniku jest napisana moc np. 0,75W, czy silnik musi być dokładnie tej mocy a może jest to górna granica.


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2789
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#9

Post napisał: atom1477 » 11 paź 2013, 11:44

kugel pisze:Silnik jest trójfazowy. Na falowniku jest napisana moc np. 0,75W, czy silnik musi być dokładnie tej mocy a może jest to górna granica.
Może mieć dowolną moc. Przy większej po prostu nie wykorzystasz jego możliwości.
Przy mniejszej będzie pracował na swojej nominalnej mocy (falownik nie będzie w stanie mu dostarczyć 0,75kW bo silnik nie będzie chciał tyle wziąść). Tzn. nie ma większego ryzyka spalenia silnika. I w zasadzie to jest takie zalecenie nawet żeby dawać falownik na większą moc niż ma silnik.


Autor tematu
kugel
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:15
Lokalizacja: koszalin

#10

Post napisał: kugel » 11 paź 2013, 15:18

Jeszcze jedno pytanie z tej serii. Jakie musi być przełożenie między silnikiem a wrzecionem.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”