Strona 1 z 1

Szlifowanie wrzeciona pod łożysko i zabierak

: 01 maja 2013, 15:26
autor: Zanixi
Sprawa wygląda tak: jakiś czas temu kupiłem Schaublina 102 vm. Do dziś dnia chodził sobie spokojnie, ale, że przyda mi się kolejna tokarka cnc także musi chodzić już perfekt.

I tak:
Wrzeciono:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Stare łożysko i nowe:
Obrazek

Jak widać przyczyna zniszczenia stożka pod łożysko, łożysko zamiast się toczyć zaczęło trzeć swą wewnętrzną powierzchnią o stożek wrzeciona (dlatego to z lewej tak błyszczy). Zapewne ktoś zbyt słabo dociągnął łożysko.

No i mocowanie pod tarczę zabieraka:
Obrazek

Nie wiem co jej się stało ale wygląda tragicznie, żadna powierzchnia praktycznie nie jest w dobrym stanie.

Pytanie, co co z tym zrobić? Bez problemów da się to przeszlifować?

Czy lepiej np pow. pod przednie łożysko zostawić w spokoju a samo mocowanie pod zabierak przeszlifować na tokarce a nie na szlifierce?

: 01 maja 2013, 16:09
autor: mrozanski
jesli łozysko da sie dobrze osadzic na wrzecionie to lepiej złozyc i przetoczyc lub przeszlifowac koncowke wrzeciona na tokarce. a moge zapytac jakie ma wymiary łozysko i ile kosztowało?

: 01 maja 2013, 17:03
autor: Zanixi
NN 3007 K M SP SKF 1SZT 440,00 ZŁ NETTO/SZT


Co to znaczy dobrze osadzić? :)

: 01 maja 2013, 17:23
autor: mrozanski
Zanixi pisze:Jak widać przyczyna zniszczenia stożka pod łożysko
w ktorym miejscu jest ten stozek zniszczony? czy chodzi o kołnierz do oparcia tarczy zabierakowej?
wydaje mi sie ze sam stozej jest ok, jesli nie ma na nim zadziorów itp a lozysko opiera sie cała powierzchnią to nie ruszał bym tego

: 01 maja 2013, 18:11
autor: Zanixi
Niestety ale nie znalazłem tuszu także próbowałem innymi malowidłami, 2 miejsca widocznie wycierają tusz także coś tam minimalnie jest nie tak.

Kołnierz do tarczy to jest zniszczony dosyć mocno, tak samo powierzchnia walcowa przed nim. Muszę coś z tym zrobić i właśnie zastanawiam się, co będzie lepsze, przeszlifować na tokarce, czy oddać do szlifowania. To na pewno jest do roboty a z tym stożkiem to się zastanawiam..


No i bicie na kołnierzu i na powierzchni walcowej przed nim to ponad 2 setki.

REGENERACJA

: 10 maja 2013, 14:00
autor: CERTECH
Witam serdecznie,
Proponuje regenerację wrzeciona poprzez odbudowanie specjalną warstwą do wartości nominalnych wraz z podniesieniem twardości powierzchni do wartości ok 1100 HV.
Jeśli Pan jest zainteresowany proszę o kontakt na PW.

: 16 maja 2013, 17:21
autor: Gabryel
Witam
Posiadam schaublina 102 vm, i przymierzam się do jego remontu.
Co do szlfowania poradzono mi wcześniej poniklować,
W deterce są cztery łorzyska SKF 7208-15C( 627 zł),SKF 6008x-c152 (30 zł),SKF NN3009 K-SP (935 ZŁ) nie pamiętam które jest podwójne .Wymieniałeś cztery ?

: 16 maja 2013, 17:40
autor: kamar
Gabryel pisze: Co do szlfowania poradzono mi wcześniej poniklować,
?
Jesli już to pochromować technicznym. Niechętnie kladą jednak chrom na porysowane powierzchnie, dlatego lepiej najpierw przeszlifować i nałozyć chrom do wymiaru.

: 16 maja 2013, 21:46
autor: Zanixi
CERTECH, dziękuję za ofertę, być może skorzystam, ale nie w tej chwili.


Gabryel, gdzie Ty te łożyska zamawiasz? Ceny lekko przesadzone chyba. Można parę stówek taniej znaleźć na pewno.

SKF NN3009 K-SP < fakt cza kupić, ale na pewno w tej cenie? Znajdzie się taniej.

SKF 7208-15C < zastanów się, czy nie dobierzesz czegoś nowszego od SKF, to nie muszą być dosłownie te same łożyska co w DTR.

SKF 6008x-c152 < Tak samo, łożysko jak łożysko. Ono w sumie tylko jest używane przy tych najwyższych obrotach przy przełożeniu za pomocą zębatek które są na wrzecionie.