Przeróbka tokarki na CNC

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Johnny1981
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2

Przeróbka tokarki na CNC

Post napisał: Johnny1981 » 28 lut 2013, 22:59

Witam

Planuję przerobić tokarkę zwykłą na tokarkę CNC. Będę kontynuował ten temat bo być może się innym przyda. Zatem Mam tokarkę TUW bodajże po remoncie z suportem manualnym.

Może mi ktoś podpowiedzieć jak mam kontynuować pracę modernizacyjne.
Nie chce za bardzo ingerować w konstrukcje tokarki aby powrócić do manualnej pracy.
Chyba, że jest opcja zainstalowania poza pokrętłami suportów.

Co jest mi potrzebne do takowej przeróbki ? Chodzi o oś XY.
1. Dwa silniki krokowe na pewno.
2. Oprogramowanie.

A na jakiej zasadzie nóż bazuje podczas ustawiania się do przedmiotu ?
Muszę mieć jakiś czujnik odległości czy coś innego?

Jestem początkującym zatem proszę o jakieś rozwiązanie.

Tagi:

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Kontakt:

Post napisał: MlKl » 01 mar 2013, 00:01

Potrzebujesz dwa silniki krokowe, dwa sterowniki, komputer sterujący, płytę główną do podpinania sterowników, encoder, falownik do silnika wrzeciona. Bez wymiany śrub trapezowych na kulowe będziesz miał niezbyt dokładną maszynę.

Czujnik nie jest potrzebny, podobnie jak krańcówki. Można się bez nich doskonale obejść.

Program - LinuxCNC.

dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1

Post napisał: dziabi3 » 01 mar 2013, 21:13

Kolego zależy jak duża jest twoja tokarka bo jeśli to tak http://allegro.pl/tokarka-warsztatowa-w ... 84236.html to ja poleciłbym ci:

- silniki krokowe (nie pakuj się czasami w Ezi SERVO bo koszt ich jest prawie taki sam jak serv dc na np wielorybach czy uhu )
- 2 sterowniki silników krokowych
- zasilacz najlepiej z soft startem
- transformator
- płyta lpt jakaś dobra bez dedykowanych wyjść