Skręcenie listwy kasowanie luzu suportu - ous-1

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 523
Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
Lokalizacja: Poznań

#11

Post napisał: bubels » 13 lut 2013, 14:49

Na tą chwilę składam to do kupy by zatoczyć nowe śruby. Muszę tam wstawić nowe imbusy. Zatocze je na ostro.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#12

Post napisał: RomanJ4 » 13 lut 2013, 18:50

Co znaczy "na ostro"? Końcówka śruby musi być na odcinku 2-3mm pozbawiona gwintu, bo jak się pod naciskiem rozpęczy, to jej potem nie wykręcisz(np do wymiany). I ja bym zrobił czoło zamiast na płasko to malutką krzywiznę. Co najmiej jedna śruba powinna mieć w listwie gniazdo do zahaczenia, aby listwa nie zostawała na jaskółce, tylko przesuwała się razem z szufladką.
pozdrawiam,
Roman


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#13

Post napisał: Andrzej 40 » 14 lut 2013, 01:33

Czy jeżeli odwrócisz listwę tyłem do przodu otwory też nie będą pasowały? Mogła być odwrócona przy jakichś manewrach.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#14

Post napisał: RomanJ4 » 14 lut 2013, 09:04

Zależy czy są usytuowane symetrycznie, i czy gniazdo do śruby zabierającej ją razem z szufladką w czasie przesuwania będzie trafiać w tym miejscu na śrubę (którą można tam podmienić jeśli jest inna niż pozostałe)
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#15

Post napisał: panzmiasta » 14 lut 2013, 09:51

Otwory nie są symetryczne , prawdopodobnie żadna używana listwa nie pasuje do innych sanek z ous-a . Coś jak z ręcznie produkowanymi autami - kosztują miliony a części blacharskie nie są wymienne :lol:


Ma Andrzej rację z możliwie odwróconą listwą , sprawdzenie nic nie kosztuje
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#16

Post napisał: Zienek » 14 lut 2013, 10:00

panzmiasta pisze:Też zauważyłem u siebie że nawierty w listwie pod śrubę nie są w osi otworu śruby , naprawić to można szukając jak najlepszego położenia listwy względem otworów [ by 2 lub 3 były w osi ] a pozostałe nieosiowe pogłębiamy diamentową kulką na dremelu ... na trzpieniu kulki zakładamy termokurczke lub izolacje z przewodu elektrycznego - mamy wtedy dokładne wyosiowanie ... to tak jak by kolega nie zdobył na razie listwy

Jakoś nie ogarniam tego opisu.
Trafiamy jedną śrubą we właściwe miejsce.
Pozostałe musimy ręcznie poprawić.

Mamy dremela z kulką diamentową na długim trzpieniu, tak, aby starczyło na przelot przez otwór gwintowany.

Czy polecasz naciągnięcie jakiegoś miękkiego materiału na trzpień freza, żeby wyosiować kierunek pracy freza?

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#17

Post napisał: clipper7 » 14 lut 2013, 10:10

bubels pisze:składam to do kupy by zatoczyć nowe śruby
Nie wiem, czy to ma sens. Ja, w takiej sytuacji, kupuję nowe wkręty dociskające z gniazdem imbusowym, mają już zarobione końcówki (różne, do wyboru), są ładnie zrobione, czernione itp. Cena symboliczna.
RomanJ4 pisze:Co najmiej jedna śruba powinna mieć w listwie gniazdo do zahaczenia
Dobrze jest też dać jeden wkręt z rączką, do blokowania suportu, jeżeli nie ma innej blokady.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#18

Post napisał: panzmiasta » 14 lut 2013, 10:14

Do Zienek :

Yyy no to wersja dla leniwych , ja stosuję mosiężne rurki , które toczy się suwliwie po pierwsze by nie rysować trzpieniem po gwincie a najważniejsze by centralnie pogłębić listwę .

Zazwyczaj pasują 2 , 3 otwory w listwie - ale z zasady pogłębiam wszystkie , ogólnie u mnie było pasowanie po japońsku [ jako-tako ;] ale poprawiłem wszystkie wgłębienia , ...
odkręcałem po jednej śrubce , reszta dokręcona dość mocno do uniemożliwienia jakiegokolwiek przesuwu listwy i diament i jest teraz super dokładnie .


Clipper7 ma absolutną rację , też mam kupione takie robaczki oznaczenie DIN to 913 lu 914 , można kupić za śmieszne pieniądze , koszt samego prądu [jeśli wykonać sami chcemy ] to x10 ceny wszystkich i są właśnie z wejściem imbusowym , do tego nowe nakrętki i jest tuning ;
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#19

Post napisał: Zienek » 14 lut 2013, 10:49

Bubels - plusy dla Clippera i dla Pana z miasta :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”