Wyciek oleju TUC-25

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

Wyciek oleju TUC-25

#1

Post napisał: skoti » 03 gru 2012, 18:49

Dzisiaj wymieniłem olej w wrzecienniku i po odpaleniu zonk . Leci z miejsca gdzie wrzeciono wychodzi z suportu . Nie mam do niej dtr-ki i nie wiem jakie tam może być uszczelnienie ,prawdopodobnie labirynt . Moje pytanie jest takie czy jest możliwość jakiejś regulacji żeby to uszczelnić ?
Dodam jeszcze ze w wrzecienniku było mało oleju , teraz dolałem do polowy wziernika . W wrzecienniku nie widzę żadnej pompki , olej rozprowadza się poprzez kola zębate . Próbowałem odkręcić korek oleju bo myślałem ze tworzy się ciśnienie ale efekt jest ten sam . Po załączeniu obrotów po kilku nastu sekundach pod wrzecionem pojawia się olej i leci stróżką . To nie jest tylko pocenie .
Załączniki
DSC_0939 f.jpg
DSC_0939 f.jpg (60.75 KiB) Przejrzano 1204 razy
DSC_0940 f.jpg
DSC_0940 f.jpg (54.95 KiB) Przejrzano 1201 razy
DSC_0941 f.jpg
DSC_0941 f.jpg (38.61 KiB) Przejrzano 1203 razy
DSC_0942 f.jpg
DSC_0942 f.jpg (50.49 KiB) Przejrzano 1326 razy
Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 20:15 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16251
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#2

Post napisał: kamar » 03 gru 2012, 19:52

Prawdopodobnie zatkany otworek przelewowy. Od strony uchwytu, pod dekielkiem powinien być otworek powrotny i olej powinien wracać do wrzeciennika.

Awatar użytkownika

Autor tematu
skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#3

Post napisał: skoti » 03 gru 2012, 20:16

kamar, jutro zobaczę .

[ Dodano: 2012-12-04, 17:24 ]
Nie znalazłem żadnego sensownego dekielka , na przedniej ściance są trzy ale one służą do montażu wałków w skrzynce . Byl tylko robaczek który wykręciłem ale otwór chyba jest ślepy . Próbowałem go przetykać drutem i dmuchać powietrzem ale nic . Troche się poprawiło już nie leci ciurkiem . Teraz po załączeniu obrotów pokazuje się pasek oleju ale nie spływa niżej . Byc może to tylko zasługa temperatury ? Myślę jednak ze nie powinno tak być bo w lato jak olej będzie rzadszy to pewnie będzie obciekał .


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16251
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 05 gru 2012, 11:24

Obrazek

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post napisał: BYDGOST » 05 gru 2012, 15:12

Być może po prostu za dużo oleju dolałeś. Różnie to z tym bywa. Czasem nawet jeśli poziom oleju jest na połowie wziernika to i tak już jest za dużo.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#6

Post napisał: skoti » 05 gru 2012, 19:32

kamar, to było to . Pod tym dekielkiem były trzy otwory prowadzące do środka . Zrobiłem kilku minutowa próbę na rożnych obrotach i jest ok . Dzięki

[ Dodano: 2012-12-05, 19:35 ]
BYDGOST, Z ta ilością oleju tez możesz mieć racje . Na razie będę pracować i oglądać co się dzieje . Może tez gęstość oleju nie taka , ale bez dtr-ki nie wiem co tam sobie za olej wymyślili .
Załączniki
DSC_0946f.jpg
DSC_0946f.jpg (34.21 KiB) Przejrzano 1195 razy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”