TUE-35 wymiana pasów pomocy!!!

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
tomek1122
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2012, 23:59
Lokalizacja: ostrołęka

TUE-35 wymiana pasów pomocy!!!

#1

Post napisał: tomek1122 » 03 paź 2012, 00:27

Witam

Postanowiłem wymienić pasy napędowe w swojej TUE-35 do tego muszę rozebrać wrzeciennik no i ZONK... rozkręciłem wszystko wg. DTR i nie mogę wyjąć wrzeciennika zrobiłem ściągacz i nawet nie drgnie. wszystkie tryby swobodnie się przesuwają wygląda tak jakby stał na łożyskach. Jak dużej siły trzeba użyć żeby wyszedł z łożysk??? wg. DTR za pomocą nakrętki (10-42) mam zepchnąć łożysko no i tu pytanie za 100pkt do tych którzy mieli okazję to rozbierać gdzie do cholery jest ta nakrętka (10-42) bo albo ja jestem ślepy albo to nie jest DTR od mojej tokarki[img]
Załączniki
P1080947.JPG
P1080947.JPG (98.25 KiB) Przejrzano 5281 razy



Tagi:


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#2

Post napisał: Borsi » 03 paź 2012, 08:22

Z przodu masz łożyska stożkowe żeby wyjąć wrzeciono musisz zbić łożysko z wrzeciona, o ile dobrze pamiętam jest tam nakrętka zaraz przy łożyskach z przodu tzn. od strony łoża,
odkręć tą nakrętkę i wtedy zobacz rozumiem ze z tyłu poodkręcałeś.


Autor tematu
tomek1122
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2012, 23:59
Lokalizacja: ostrołęka

#3

Post napisał: tomek1122 » 03 paź 2012, 14:30

z przodu za uchwytem nie ma nakrętki. odkręciłem nakrętki 46 i 47 wg. rysunku i opisu z tyłu jest jeszcze jedna nakrętka 42 ale u mnie jej nie ma nawet nie ma miejsca na taką nakrętkę. wydaje mi się że ta tuleja stoi w łożyskach ale boje się na chama rabować żeby nie zniszczyć


zdzicho
Posty w temacie: 1

#4

Post napisał: zdzicho » 03 paź 2012, 20:09

Wykręć śruby M8 trzymające pokrywy łożysk i brok blokujący dystans 48. Powinno wyjść z łożyskami do przodu.


Autor tematu
tomek1122
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2012, 23:59
Lokalizacja: ostrołęka

#5

Post napisał: tomek1122 » 04 paź 2012, 01:43

wrzeciono wyjęte!!! naprężyłem ściągacz i z bólem serca ale sprzedałem dwa młoty i ruszyło a jak ruszyło to już poszło jak masło. jutro zrobię kilka fotek jak to wygląda w częściach i wrzucę to może się komuś przyda w przyszłości.


lesny borowik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:56
Lokalizacja: Gójec

#6

Post napisał: lesny borowik » 05 maja 2017, 21:54

Obrazek
Witam.
Mam problem z demontażem wrzeciona a mianowicie nie wiem jaki gwint ma nakrętka oznaczona w DTR jako element nr 42 prawy czy lewy. Widać ją na foto z pierwszego postu tego tematu.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2017, 22:56 przez lesny borowik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#7

Post napisał: gelo » 07 maja 2017, 17:33

Wszystko prawe gwinty z tego co pamiętam
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


lesny borowik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:56
Lokalizacja: Gójec

#8

Post napisał: lesny borowik » 07 maja 2017, 23:38

Tak. okazało się że prawy. Miałem tak zakleszczoną w/w nakrętkę ze musiałem dorobić klucz hakowy 70 mm z kawałka piórowego resora ciężarówki po tym jak fabryczny stał się "dwuczęściowy".

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#9

Post napisał: gelo » 08 maja 2017, 17:32

Proszę Pana...takie coś to odrobinę dłuższym majzlem i impulsatorem kinematycznym wspomóc i klucza hakowego nie potrzeba...
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1359
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

#10

Post napisał: orion32 » 08 maja 2017, 20:58

Czasem inaczej się już nie da,ale mi kultura techniczna nie pozwala naparzać młotkiem, tam gdzie są łożyska ,bo one tego bardzo nie lubią. Po to są klucze ,aby z nich korzystać. W końcu nie robimy tego, na froncie pod ostrzałem artyleryjskim.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”