Strona 1 z 1

Tokarka Tech-Mig LD 550 z podstawą

: 24 sie 2012, 10:08
autor: karol75

: 26 sie 2012, 22:18
autor: dzikilopez
NOM stoi u mnie teraz :)

: 27 sie 2012, 01:12
autor: dziabi3
jakby dało się utargować do 2400 to cena przyzwoita

: 27 sie 2012, 08:38
autor: karol75
Problem w tym że to w cale nie taka super cena. Byłem w Piątek w LiroyMerlin w Warszawie stoi LD550 za 2790 o ile dobrze pamiętam, to tylko 500zł więcej od LD250 stały obok.


Serwis Tech-Mig ma fajne ceny, koło zębate do napędu LD250 40zł ale to normalne i nie wygurowane, ale za pasek chcą 80zł mimo że można takie paski kupić za 20zł. Odpowiedź serwisu "Ale ten jest orginalny".

: 29 sie 2012, 01:40
autor: dzikilopez
2600 razem z podstawą, paroma nożykami, butlą oleju i tym co było przy niej oryginalnie.

Pytanko z inszej beczki, czy silniki w tych tokarkach zawsze się tak tłuką? Bo chyba muszę sobie łożyska do silnika sprawić.

: 29 sie 2012, 09:50
autor: RomanJ4
karol75 pisze:ale za pasek chcą 80zł mimo że można takie paski kupić za 20zł.
Nie wiem czy tak jest w tym przypadku, ale do niektórych tokareczek (m/in mojej) pasek był z nietypowego jasnego tworzywa (nie pomnę teraz nazwy, bodaj neoprenu), charakteryzujący się dużo większą wytrzymałością niż typowe. Stąd może być różnica w cenie.

: 29 sie 2012, 10:54
autor: dagi40
Witam.
Moja też się tłukła (tłucze nadal :sad: )
Kombinowałem z naciągiem paska, szukałem luźnych elementów itp.
Okazało się, że to przekładnia na najniższym biegu ma takie luzy na kołach zębatych. Na wyższych jest zdecydowanie ciszej.
Dumam co z tym zrobić; czy przywyknąć, czy jednak reklamować, bo z czasem luzy mogą się powiększyć i zniszczyć maszynkę.

: 29 sie 2012, 12:44
autor: RomanJ4
Wątpię abyś dostał inne koła. Jedyna rada to, albo dorobić nowe z ciaśniejszym pasowaniem (nieznacznie większe), albo zastosować mimośrodowe tuleje ślizgowe w których będzie łożyskowany wałek pośredni. Można wtedy obrócić i zakontrować tak mimośrody, aby zmienić rozstaw wałków, i tym samym skasować nadmierny luz kół. Jest z tym trochę roboty, bo trzeba roztoczyć oryginalne gniazda w korpusie, ale wykonalne jak się ma czym.

Możesz kolego popróbować też z wlewowym (teflonowym bodajże) preparatem do regeneracji skrzyń biegów, ale jeśli luzy są duże, to raczej nie wróży powodzenia.

: 29 sie 2012, 13:15
autor: pukury
witam.
raczej trochę większych ( lub mniejszych ) kół nie można ( nie powinno się ) robić.
właśnie wtedy jęczą , zgrzytają i zużywają się szybko :shock:
no chyba ze już są mniejsze - tak na wszelki wypadek :lol:
jak już to zmiana odległości osi - jak Kol. napisał.
pozdrawiam.

: 31 sie 2012, 18:29
autor: dzikilopez
Wymieniłem u siebie łożyska w silniku, chodzi dużo ciszej. Jak by ktoś potrzebował to rozmiar 6203 w LD550. Przy rozbieraniu silnika uważajcie na przewody od pierścienia rozruchowego wyłącznika odśrodkowego, znajdującego się na deklu od strony koła pasowego.