Strona 1 z 1

TSB, 20

: 30 mar 2012, 18:27
autor: jrauto
Witam wszystkich to moj pierwszy post w życiu

czy moze ktos mi pomoc w sprawie kasowania luzow w tokarce TSB 20

-gdzie sa sruby do kasowania luzow
-jaka sila je dokrecac ?
-dokrecac recznie czy kluczem dynamometrycznym ?
.
kolejna sprawa do kolko ze skala przy suporcie
-skala nie jest miarodajna jedna kreska to (teoretycznie) 0.01 niestety podlaczajac czujnik jedna podzialka to 0.04 jest na to jakis patent zeby to skalibrować ?

-jaki powinien byc luz na wrzecionie ?

-wsadzilem pret w uchwyt poruszalem i zegar pokazuje mi luz 0.05 w prawo i tyle samo w lewo


pragne zaswiadczyc ,ze tokarke posiadam od 1.5 miesiaca nie jestem tokarzem i dopiero sie ucze
P.S
zdjec nie moglem dodac

: 30 mar 2012, 19:53
autor: RomanJ4
Radziłbym kolego zacząć od zdobycia jeśli nie masz, i przestudiowania DTR-ki.

: 30 mar 2012, 20:43
autor: jrauto
DTR-ke oczywiscie mam tylko tych śrub niestety nie widzę a maprawdę szukalem

: 30 mar 2012, 21:31
autor: BYDGOST
jrauto pisze:gdzie sa sruby do kasowania luzow
To nie są śruby tylko nakrętki a znajdziesz je po zdjęciu pokrywy wrzeciennika. Popatrz na rys. 11 w DTR. Nakrętki 31 i 32 służą do regulacji łożyska przedniego a 33 i 34 do tylnego.

: 30 mar 2012, 22:11
autor: jrauto
rysunku 11 brak - jest caly przekroj wrzeciennika strona 43 rys v01 i te nakretki powinny byc od uchwytu 91 i z tylu 27 przynajmniej tak to wyglada
wsumie to nie ważne jaki numer one maja chodzi mi tylko o to od czego zaczac ?
najpierw regulowac od uchwytu czy od tylnej czesci ?
no i jaka sila ?
jak dowale za mocno to luzu nie bedzie ale sie bedzie grzalo

: 30 mar 2012, 22:24
autor: BYDGOST
Przyślij mi swój adres e-mail to Ci przyślę DTR z tym rysunkiem.

: 01 kwie 2012, 12:29
autor: jrauto
dziekuje koledze BYDGOST za dtr-ke
mozesz mi jeszcze napisac jaki dlugi pret do ruszania uchwytem musi byc ?
na szerokosc dłoni czy dluzszy ?
wiadomo ze im dluzszy tym wieksza sila wiec itak sie wkoncu cos ugnie :)

: 01 kwie 2012, 17:59
autor: BYDGOST
Tak na oko to 3 do 4 razy dłuższy.