Prośba o DTR Wymiana silnika na bezszczotkowy
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sie 2011, 10:17
- Lokalizacja: warszawa
Prośba o DTR Wymiana silnika na bezszczotkowy
Witam Szukam wszelkich informacji , pdf , dtr do małych tokarek 180x250 180x300 różnych firm Einhell , Tech-Mig , Bernardo Maktek . Szukałem mam jakieś pdf większość do amerykańskich wynalazków ( china tylko sprzedawane i brandowane w USA ) . Najbardziej interesuje mnie przełożenie napędu z silnika przy tokarkach bez biegowych ( podobno tak ma tytan 300 Maktek ) Planuje zakup takiej małej i jej przerobienie . Dziękuję za wszelkie informacje Pozdrawiam dexlab
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 13:22 przez dexlab, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W tym temacie masz zdjęcia przeniesienia napędu w małej tokarce stołowej:
https://www.cnc.info.pl/topics56/co-to- ... t25105.htm
https://www.cnc.info.pl/topics56/co-to- ... t25105.htm
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Moje przemyślenia na temat przeróbki napędu (na falownik)
1- zastosować mocniejszy silnik (~1kW do takiej tokarki) koniecznie z obcym chłodzeniem (lub zastosować mały niezależny wentylatorek na pokrywie zwykłego).
2- w celu uzyskania większego momentu obrotowego zwłaszcza na małych obrotach zastosować przekładnię pasową, zębatą, np 1:2, ~ 1:4 i silnik z odpowiednio większymi obrotami znamionowymi - wtedy obniżenie falownikiem do minimalnych obrotów nie będzie powodować spadku momentu i zatrzymywania wrzeciona np przy wierceniu dużą średnicą wiertła, gwintowaniu większymi narzynkami czy gwintownikiem, toczeniu dużych średnic czy obtaczaniu spawów (na małych obrotach).
Reasumując: jeśli już zdecydujesz się kolego na przeróbkę napędu to warto przemyśleć zainstalowanie szybszego silnika i przekładni obniżającej obroty a zwiększającej moment..
może się przydać http://www.cnccookbook.com/MTLatheDCMotor.htm http://www.mini-lathe.com/C6_lathe/C6/c6.htm http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Re ... r.htm#Elec http://www.varmintal.com/alath.htm#Mini_Lathe
warto pobuszować http://www.google.pl/search?q=Lathe+Mod ... 61&bih=918
http://www.google.pl/search?q=Lathe+Mod ... 61&bih=918
1- zastosować mocniejszy silnik (~1kW do takiej tokarki) koniecznie z obcym chłodzeniem (lub zastosować mały niezależny wentylatorek na pokrywie zwykłego).

2- w celu uzyskania większego momentu obrotowego zwłaszcza na małych obrotach zastosować przekładnię pasową, zębatą, np 1:2, ~ 1:4 i silnik z odpowiednio większymi obrotami znamionowymi - wtedy obniżenie falownikiem do minimalnych obrotów nie będzie powodować spadku momentu i zatrzymywania wrzeciona np przy wierceniu dużą średnicą wiertła, gwintowaniu większymi narzynkami czy gwintownikiem, toczeniu dużych średnic czy obtaczaniu spawów (na małych obrotach).
Reasumując: jeśli już zdecydujesz się kolego na przeróbkę napędu to warto przemyśleć zainstalowanie szybszego silnika i przekładni obniżającej obroty a zwiększającej moment..
może się przydać http://www.cnccookbook.com/MTLatheDCMotor.htm http://www.mini-lathe.com/C6_lathe/C6/c6.htm http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Re ... r.htm#Elec http://www.varmintal.com/alath.htm#Mini_Lathe
warto pobuszować http://www.google.pl/search?q=Lathe+Mod ... 61&bih=918
http://www.google.pl/search?q=Lathe+Mod ... 61&bih=918
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sie 2011, 10:17
- Lokalizacja: warszawa
Reasumując: jeśli już zdecydujesz się kolego na przeróbkę napędu to warto przemyśleć zainstalowanie szybszego silnika i przekładni obniżającej obroty a zwiększającej moment..
I tu się zgadzam bo nie liczę na to by te oryginalne silniki miały dobre parametry , falownik to chyba tylko 3-fazowych silników a takich nie posiadam muszę zerknąć w laboratorium miałem kilka ciekawych sztuk na kiedyś .
Świetne stronki dziękuję
Dopiska
Myślę o usunięciu biegów - dotoczenia dłuższej tulei (wrzeciona) do uchwytu tokarskiego i zamontowania na nim koła pasowego , usunięciu zębatek do posuwu zastępując je silnikiem krokowym . Sterowanie silnika będzie sprzężone elektronicznie z obrotami silnika głównego by można było toczyć gwinty .
I tu się zgadzam bo nie liczę na to by te oryginalne silniki miały dobre parametry , falownik to chyba tylko 3-fazowych silników a takich nie posiadam muszę zerknąć w laboratorium miałem kilka ciekawych sztuk na kiedyś .
Świetne stronki dziękuję
Dopiska
Myślę o usunięciu biegów - dotoczenia dłuższej tulei (wrzeciona) do uchwytu tokarskiego i zamontowania na nim koła pasowego , usunięciu zębatek do posuwu zastępując je silnikiem krokowym . Sterowanie silnika będzie sprzężone elektronicznie z obrotami silnika głównego by można było toczyć gwinty .
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Poszukaj kolego na forum, ktoś już taki pomysł na napęd wałka krokowym tu realizował.
A falownik jest tylko do 3 fazowych, choć może być zasilany z instalacji 1-fazowej (220V zazwyczaj stosuje się do mocy ~2,5kW), lub z 3-fazowej (380V) zazwyczaj o mocach powyżej 2,5kW.
Do sterowania silników krokowych potrzebne są inne sterowniki, ale ja nie mam w tym doświadczenia.
A falownik jest tylko do 3 fazowych, choć może być zasilany z instalacji 1-fazowej (220V zazwyczaj stosuje się do mocy ~2,5kW), lub z 3-fazowej (380V) zazwyczaj o mocach powyżej 2,5kW.
Do sterowania silników krokowych potrzebne są inne sterowniki, ale ja nie mam w tym doświadczenia.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sie 2011, 10:17
- Lokalizacja: warszawa
Znalazłem i to będzie ciekawe rozwiązanie na które chyba się zdecyduje . Dziękuję za pomoc w poszukiwaniach 
http://www.ddenker.com/Machineshop3.htm#L1
[ Dodano: 2011-10-23, 20:13 ]
Dodając jeszcze dla zainteresowanych tokarka LD-250 ma metalowe koła zmianowe do gwintowania i metalowe koła napędu wrzeciona tak jest w opisie czekam jeszcze na potwierdzenie ale jak by tak było to troszkę mniej roboty do przerobienia . Łożyska by chyba tylko zostały do wymiany myślę o kulkowych skośnych jednorzędowych .Niestety ma mniejszą opcję toczenia w osi x czyli wzdłużnie 250 mm nie trzysta jak w Maktek tytan 300
[ Dodano: 2011-10-24, 13:24 ]
Witam Co myślicie o takim silniku , bezszczotkowy dosyć mocny
http://magma.sklep.pl/pl/silnik-bezszcz ... utera.html

http://www.ddenker.com/Machineshop3.htm#L1
[ Dodano: 2011-10-23, 20:13 ]
Dodając jeszcze dla zainteresowanych tokarka LD-250 ma metalowe koła zmianowe do gwintowania i metalowe koła napędu wrzeciona tak jest w opisie czekam jeszcze na potwierdzenie ale jak by tak było to troszkę mniej roboty do przerobienia . Łożyska by chyba tylko zostały do wymiany myślę o kulkowych skośnych jednorzędowych .Niestety ma mniejszą opcję toczenia w osi x czyli wzdłużnie 250 mm nie trzysta jak w Maktek tytan 300
[ Dodano: 2011-10-24, 13:24 ]
Witam Co myślicie o takim silniku , bezszczotkowy dosyć mocny
http://magma.sklep.pl/pl/silnik-bezszcz ... utera.html