OUS-1 łożyska głowicy
: 18 sie 2011, 10:55
Witam,
Zanim mój ous wzbogaci się o trzy silniki krokowe musi najpierw toczyć jak trzeba.
W trakcie remontu - bo kupiłem w nienajlepszym stanie - stwierdziłem nieprzyjemne bicie uchwytu.
Po głębszym przyjrzeniu okazało się, że przynajmniej dwa wałki w łożysku za uchwytem nie
są już wałkami a czymś zupełnie innym. Prawdopodobnie rdza i wióry nie wpłynęły dobrze na ich stan.
Nie jestem w stanie z marszu rozebrać głowicy, a nie chcę stosować 'większego młotka'.
W jaki sposób powinno się rozłożyć ten zestaw dwóch łożysk stożkowych ?
- namoczyć i wybijać na lekką siłę w stronę uchwytu ?
- poszukać prasy i wyciskać ?
- rozcinać dremelem bieżnie ?
Na forum znalazłem "przeróbka ułożyskowania wrzeciona z łożysk stożkowych
na NN3008KP41+6007+wzdłużne52209. " ale to chyba wymaga mocnego roztaczania istniejących gniazd
Łożysko od strony koła pasowego to 30205, jakie jest od strony uchwytu ?
Przed demontażem chciałbym mieć oba nowe na stole.
Żeby nie dopuścić do ponownego zjedzenia łożysk dobrałem dwa oringi na uszczelnienia -
39,5x2,5 i 43,5x3,5 - nie zaszkodzą.
Następny etap to wymiana śrub na kulowe - strasznie nie lubię niekasowalnych luzów.
I dopiero wtedy dorobię uchwyty na silniki w/g pomysłu z Sherline Products
Wszelkie sugestie mile widziane
Tomek
Zanim mój ous wzbogaci się o trzy silniki krokowe musi najpierw toczyć jak trzeba.
W trakcie remontu - bo kupiłem w nienajlepszym stanie - stwierdziłem nieprzyjemne bicie uchwytu.
Po głębszym przyjrzeniu okazało się, że przynajmniej dwa wałki w łożysku za uchwytem nie
są już wałkami a czymś zupełnie innym. Prawdopodobnie rdza i wióry nie wpłynęły dobrze na ich stan.
Nie jestem w stanie z marszu rozebrać głowicy, a nie chcę stosować 'większego młotka'.
W jaki sposób powinno się rozłożyć ten zestaw dwóch łożysk stożkowych ?
- namoczyć i wybijać na lekką siłę w stronę uchwytu ?
- poszukać prasy i wyciskać ?
- rozcinać dremelem bieżnie ?
Na forum znalazłem "przeróbka ułożyskowania wrzeciona z łożysk stożkowych
na NN3008KP41+6007+wzdłużne52209. " ale to chyba wymaga mocnego roztaczania istniejących gniazd
Łożysko od strony koła pasowego to 30205, jakie jest od strony uchwytu ?
Przed demontażem chciałbym mieć oba nowe na stole.
Żeby nie dopuścić do ponownego zjedzenia łożysk dobrałem dwa oringi na uszczelnienia -
39,5x2,5 i 43,5x3,5 - nie zaszkodzą.
Następny etap to wymiana śrub na kulowe - strasznie nie lubię niekasowalnych luzów.
I dopiero wtedy dorobię uchwyty na silniki w/g pomysłu z Sherline Products
Wszelkie sugestie mile widziane
Tomek