Tokarka 16K20 posów przyspieszony

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Darius
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 139
Rejestracja: 06 cze 2010, 10:36
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Tokarka 16K20 posów przyspieszony

#1

Post napisał: Darius » 07 lis 2010, 13:45

Witam.
Problem polega na tym,że posuw wzdłużny przyspieszony działa tylko w lewą stronę(w stronę uchwytu) i na suporcie poprzecznym do przodu.Natomiast w prawo i do tyłu zachowuje się tak jakby coś nie zazębiało,bo słychać i czuć jak przeskakuje zębatka.Próby regulacji śrubami na płycie czołowej nic nie pomaga.
Co radzicie?
Dodam,że "bezpiecznik"który powinien być zatrzaśnięty(ten z prawej strony na dole płyty czołowej)jest luźny.



Tagi:


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#2

Post napisał: lukadyop » 07 lis 2010, 15:01

Ja mam koreankę a w niej jest tak że przyspieszony jest od silnika z boku i chodzi tylko w jedną stronę, czyli silnik musi chodzić w danym kierunku, może tu leży przyczyna zmień fazy.


Autor tematu
Darius
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 139
Rejestracja: 06 cze 2010, 10:36
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

#3

Post napisał: Darius » 07 lis 2010, 17:38

Tu nie chodzi o silnik od przyspieszonego posuwu,tylko o to że coś nie zazębia do końca.
Jak napisałem wcześniej mam coś z zapadką od posuwu i nie wiem jak za to się zabrać.Na innej tokarce tego samego typu kiedy zapadka zostanie wybita w wyniku np.uderzenia w konik na szybkim posuwie lub dojścia do zderzaka,słychać trzaśnięcie i koniec z posuwem.Trzeba podciągnąć do góry żeby zatrzasnąć i dopiero zaczyna działać.W mojej to nie działa,zatrzask jest luźny.
Pytanie jak do tego się zabrać i naprawić.


tuptus59
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 199
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
Lokalizacja: kraków

16k20

#4

Post napisał: tuptus59 » 07 lis 2010, 18:05

masz duży kłopot musisz otworzyć skrzynię najpierw zobacz DTR rysunki i schematy połączeń oraz regulacji , jak nie masz doświadczenia w naprawie lepiej sam tego nie rób narobisz sobie tylko kłopotu,najlepiej rób sobie zdjęcia
tuptus

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”