Tokarka TUM 35 D1

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
haliber
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:49
Lokalizacja: Leszno

Tokarka TUM 35 D1

#1

Post napisał: haliber » 13 wrz 2010, 21:52

Witam! Może mi ktoś powiedzieć jakie są łożyska na wrzecionie w TUM 35 D1 ??
Z góry dziękuje za odpowiedź.



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 13 wrz 2010, 23:31

Załączam kilka stron z DTR tej tokarki z wrzecionem i łożyskami. Konkretnie to jest od tokarki TUM 35 D, ale z tego co wiem w zakresie mechanicznym nie ma różnicy w stosunku do D1. Niestety nie wiem czym konkretnie różnią się te tokarki.
Załączniki
Łożyska TUM35D.zip
(4.83 MiB) Pobrany 1516 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
haliber
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:49
Lokalizacja: Leszno

#3

Post napisał: haliber » 14 wrz 2010, 20:46

Wiekie Dzięki za przesłane informacje dotyczęce TUM 35 D1.


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#4

Post napisał: robertwrr » 03 mar 2015, 22:28

a jakie są róznice między tum 35 d1 a np tum 35e czy dtr sa takie same


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#5

Post napisał: kajpa » 04 mar 2015, 07:51

a jakie są róznice między tum 35 d1 a np tum 35e
Główna, różnica to brak reduktora w wersji E. Reszta jest praktycznie taka sama. DTR-ki będą się róźniły na pewno rysunkami wrzeciennika.

Pierwszą wersją tej tokarki był TUM35 (bez dodatkowych literek), w stosunku do niej TUM35D1, różnił się:
- sposobem mocowania wrzeciennika do łoża,
- inną konstrukcją wrzeciennika (podparcie tuleji koła pasowego)
- dodano łożysko poporowe w suporcie narzędziowym
- zmienioną skrzynką suportową (dodano sprzęgło, które wyłączało posuw w momencie dojechania do zderzaka)
- imak pozwalał montować noże 20x20
- zmieniono silnik na 4kW


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#6

Post napisał: robertwrr » 04 mar 2015, 09:21

to jednak musze szukać dtr typowej do tum 35 d1 bo gościu na olx ma ale do tum 35 bez d1


zizitop901
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Pomocy

#7

Post napisał: zizitop901 » 09 mar 2015, 18:50

Posiadam tokarkę TUM35. Wszystko ładnie pięknie aż spłonął silnik główny 3kw. I zaczęły się problemy. Wymieniony wyłącznik główny styczniki prawe lewe obroty zabezpieczenie termiczne silnika oraz zamontowano stycznik mocy sterowany czujnikiem zaniku fazy. Mechanik tak poskładał skrzynkę dolną że jak silnik kręci to słychać tylko straszny rumor i zgrzytanie a momentu na wrzecionie brak. Proszę was o pomoc. Szukam dtr do tum 35. Jak ktoś ma może odstąpi skan czy pdf za niewielkie pieniądze.


sssTOMEKsss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 272
Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: sssTOMEKsss » 09 mar 2015, 20:49



GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: Pomocy

#9

Post napisał: GABE » 10 mar 2015, 05:36

zizitop901 pisze:Mechanik tak poskładał skrzynkę dolną że jak silnik kręci to słychać tylko straszny rumor i zgrzytanie a momentu na wrzecionie brak.
Może problem jest w zblokowaniu się wałka zmieniającego obroty z odpowiednim zazębieniem z bębnem sterującym krzywkami w reduktorze.

Obrazek

Obrazek
Żeby odkręcić silnik pewnie trzeba było zdjąć to koło zębate po prawej stronie, a wraz z nim kółko "zapadkowe". Może podczas składania coś poszło nie tak i odwrotnie założyli.


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#10

Post napisał: kajpa » 10 mar 2015, 08:02

Kolego odkręć silnik od reduktora, i sprawdz czy kręcąc ręką, wszystko chodzi bez nadmiernych oporów. Ustaw różne przełożenia obrotów, włącz wyłącz odboczkę itp.
Następnie puść silnik bez obciążenia (unieruchom jego obudowę przed włączeniem!), sprawdz czy łomoty ustały. Osłona wentylatora, nie jest obluzowana, pogięta? Jeżeli masz czym możesz pomierzyć prądy w poszczególnych fazach silnika (powinny być w miarę jednakowe i nie przekraczac prądu znamionowego na tabliczce).
Dziwna sprawa, z tym, że "spłonoł", bo termik powinien był go ochronić zarówno przed nadmiernym prądem jak i zanikiem fazy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”