Strona 1 z 1
TUE35
: 04 maja 2010, 14:27
autor: szajan
Witam !!!
Po długiej nieobecności na forum, proszę o pomoc :
jaki gwint jest na wrzecionie tytułowej tokarki do mocowania tarczy zabierakowej ???
: 04 maja 2010, 21:40
autor: haski
witam przeczytałem niemal całą DTRke tej tokarki ale gwint nie jest opisany , podejrzewam że gwint jest dorabiany osobiście i dorabiana tarcza zabierakowa . jak coś to jutro odkręcę u mnie tarcze i podam ci dokładne wymiary
: 04 maja 2010, 22:18
autor: BYDGOST
Też nie znalazłem w DTR-ce, ale gwint na pewno wykonywany jest na gotowo. Samemu dorabia się zabierak jeśli nie ma się zabieraka fabrycznego tzw. surowego czyli tylko tarcza z gwintem wewnętrznym.
: 05 maja 2010, 20:29
autor: szajan
Dzięki !! - rozmawiałem z "Kępnem" podali mi M68x4 /wrzeciono do TUE35 z takim gwintem maja na magazynie/ ; wcześniej gdzieś słyszałem, że jest to M76x4, chcę wiedzieć wcześniej, bo muszę cos zrobić, tarcza "na zamku /kryzie/" promieniowo bije 0,2 ; osiowo 0,15 - pewnie ktoś usiłował odkręcić poprzez uchwyt, to tyle w kwestii wyjaśnienia po co mi ta wiedza.
Nadal podtrzymuję swoje pytanie o wielkość gwintu ???
: 10 maja 2010, 10:57
autor: gelorad
szajan pisze:.... muszę cos zrobić, tarcza "na zamku /kryzie/" promieniowo bije 0,2 ; osiowo 0,15
Skoro tą tarczę już przeznaczyłeś do wymiany, to może spróbujesz ją najpierw przetoczyć ostrym nożem? Może się okazać że problem zniknie sam

a pieniążki zostaną w kieszeni.
Masz pewność że to tarcza jest krzywa? A co jeśli krzywy jest gwint na wrzecionie?
: 11 maja 2010, 21:22
autor: 390
proponowałbym odkręcić tarcze zabierakową i zmierzyć bicie na wrzecionie , może trzeba dokręcić nakrętke od kasowania luzu na łożyskach wrzeciona . Wymiana samej tarczy nic nie da , ponieważ zawsze po skasowaniu luzów można przetoczyć starą zresztą nową tarcze także należy przetoczyć po jej założeniu . Bicie może być powodem albo ugiętego wrzeciona albo zużytych łożysk .
Re: TUE35
: 03 sty 2018, 19:10
autor: adammm
Tu jest rysunek zabieraka do tue35