Strona 1 z 2
tokarka czy bylo wrato ja kupic i co to za tokarka
: 21 wrz 2009, 20:53
autor: damianwlkp
: 21 wrz 2009, 21:04
autor: Mariuszczs
Przecierz na tych zdjęciach nie widać za bardzo co to - daj foto całości od przodu.
Tyle nie jest raczej warta, ale oczywiście jeśli się trzyma kupy na siebie może szybko zarobić.
Dźwignie mogą być od gwintów albo od posuwuw .
: 21 wrz 2009, 21:35
autor: koala.g
Ja mam jeszcze starszą
Te luźne kółka to do toczenia gwintów załączają napęd. Przy zwykłym toczeniu na tym większym kole zębatym zaraz za uchwytem 3-szczękowym jest przycisk.Blokuje się wtedy napęd z osią , kiedy dociśniesz te luźne kółka os zostanie zablokowana i można wymienić uchwyt 3 szcz.
Na stoliku z nożami jest dźwigienka 3 pozycyjna nie pamiętam jak to leci : luz , ruch stolika , ruch osi na stoliku >>ścięcie materiału. U mnie to nie działa nie potrafię tego sprzęgiełka wyregulować , wcześniej to wszystko było zapieczone i musiałem pół maszyny rozebrać.
: 21 wrz 2009, 21:46
autor: damianwlkp
to rozumiem ze te kulka co mozna je dosuwac sluza tylko do calkowitego zablokowania a nie do toczenie tylko by zablokowac na stale
: 21 wrz 2009, 21:53
autor: tuptus59
to jest stara tokarka podobna jest w niej skrzynia posuwu jak w tokarce Miles równiez niemiecka to sa porzadne maszyny chociaz maja bardzo dziwnie rozmieszczone dzwignie
zdj nr 5 poszukaj tabliczki moze na silniku lub innym elemencie ,niemcy lubili znaczyc obudowy od srodka przynajmniej miles tak ma
: 21 wrz 2009, 21:57
autor: koala.g
Nie służą do blokowania tylko przenoszą napęd przy toczeniu gwintów.
Tu jest jakiś przycisk na zębatce ?

U mnie na tej dużej zębatce jest bolec,przycisk który łączy ją z napędem.
Wtedy tokarka jest ustawiona na normalne toczenie.
Jak dodatkowo załączysz te kółka to zablokujesz oś.
Jak odblokujesz oś używając tego przycisku bolca i załączysz kółeczka to tokarka jest ustawiona na gwintowanie.
Zaznaczyłem moduł do wybory prędkości stanowi całość wraz z małą zębatka.
Przy tej dużej zębatce na module pasowym są nawiercone 3 otwory.
Bolec z dużej zębatki wskakuje w jeden z tych otworów i w ten sposób jest załączony napęd.
: 22 wrz 2009, 10:41
autor: mrozanski
jest to odboczka. sluzy do zmniejszenia obrotow wrzeciona. musisz rozlaczyc kolo pasowe z tym duzym kolem zebatym ktore jest od strony uchwytu za pomaca "guzika" czyli kołka laczacego i dosunac walek ktory jest za wrzecionem.
: 22 wrz 2009, 10:59
autor: termit_tm
nie zostawiaj klucza w uchwycie tokarskim bo jak ktoś włączy maszynę to będziesz go szukać u sąsiada

albo już nie będziesz w stanie

: 22 wrz 2009, 13:31
autor: rudzik6
A ja uważam, że jak nie ma luzów i da się ją doprowadzic do dobrego stanu, to jest warta swojej ceny

Wolałbym taka niż te chińszczyzny nowe;) Kwestia tylko miejsca w warsztacie.
Pozdrawiam i wielu fajnych projektów (koniecznie podziekl się z nami)
Wiesiek
: 22 wrz 2009, 20:59
autor: damianwlkp
dzis posprawdzalem na sucho posowy itd bo silnik zdemontowany jest i wszystko sprawne dziala jak ta lala tylko teraz wymaga pielegnacji bo troszke w niej smieci z tym ze niema zadnych tablic co z czym wlanczac by zrobic jakis gwint itd moze ktos sie na ten temat wypowiedziec