TUB 32 problem z pompką oleju w suporcie i pytanie

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kris79
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 208
Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
Lokalizacja: Poznań

TUB 32 problem z pompką oleju w suporcie i pytanie

#1

Post napisał: kris79 » 24 sie 2009, 08:21

Witam
Mam 2 pytania:
1. Pompka oleju, która się znajduje w suporcie tokarki TUB 32 nie pompuje mi oleju.
Sprawdzałem drożność rurek i są ok. Rozkręciłem pompkę i przeczyściłem całą. Zatkałem palcem otwór i ruszałem tłokiem i czułem że "wsysa" palec. W dtr jest napisane że powinien być olej maszynowy 6, ja wlałem olej Lotos FN68, możę zły olej wlałem i dlatego nie pompuje? , czy to przez co innego?

2. Drugie pytanie dotyczy włączania posuwu automatycznego. W DTR jest napisane że posuw można włączać podczas biegu maszyny, ale do 280 obr/min. No a jak mam włączać na wyższych obrotach ten posów, skoro nie bardzo chce "zakleszczyć" się przy postoju maszyny i trzeba ręką kręcić zębatkę z tyłu żeby wszedł. Jak wy włączacie na wyższych obrotach posuw?



Tagi:


Tomek155
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 296
Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
Lokalizacja: Olkusz

TUB 32 problem z pompką oleju w suporcie i pytanie

#2

Post napisał: Tomek155 » 24 sie 2009, 11:54

Sprawdź luz na tłoczku i drożność rurek odprowadzających olej. A o której dźwigni mówisz? O tej na wrzecienniku z lewej strony czy na skrzynce suportowej? Tą na wrzecienniki przełączam wyłącznie na postoju a na skrzynce suportowej podczas toczenia niezależnie na jakich obrotach pracuje.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 24 sie 2009, 12:12

Nie znam tej pompki ale pompy tłoczkowe powinny mieć zawór przelewowy zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem. Sprawdź czy ten zawór się nie zawiesił.


Autor tematu
kris79
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 208
Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
Lokalizacja: Poznań

#4

Post napisał: kris79 » 24 sie 2009, 12:45

Mówię o tej dzwigni przy suporcie, do włączanie posuwu. Jak chcę ją przełączyć przy obrotach np 1400/min, to strasznie trzaska i dopiero po chwili zaskakuje, no i w DTR jest napisane że można przełączać do 280 obr. więc się zastanawiam jak przełaczać powyżej tych obrotów.
Jeśli chodzi o drożność rurek, to sprawdziłem i jest ok, a tłoczek chodzi dość ciasno, chociaż jest wyczuwalny maleńki luz. jest tam też kulka ze sprężynką ale są ok więc nie wiem przez co to może być. Może ten tłoczek nie powinien mieć żadnego luzu, a może to za gęsty olej?


Grzesiek112
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 65
Rejestracja: 02 sie 2007, 22:11
Lokalizacja: ~~~~

#5

Post napisał: Grzesiek112 » 24 sie 2009, 13:18

Powów włącza sie tą dźwignią z przodu skrzynki suportowej(do góry)
ta dzwignia z boku to jest do streowania nawrotnicą( jest tam sprzeglo kłowe i dlatego strzeja jak sie załacza przy zbyt wysokich obrotach) ją włącz na stale a prów włączaj tą dzwignią z przodu, jeżeli chcech wylaczyć wałek pociągowy to wyłączaj go dzwignia na wrzecienniku

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 24 sie 2009, 13:54

Właśnie ta kulka ze sprężynką to zawór przelewowy, sprawdż czy działa prawidłowo-powinien ten zaworek się otwierać dopiero gdy przekroczy określone ciśnienie.


Autor tematu
kris79
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 208
Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: kris79 » 24 sie 2009, 14:05

do Grzesiek112
A tą dźwignię na wrzecienniku mogę włączać i wyłązać przy dużych obrotach?
A jak chcę zmienić kierunek posuwu, to kiedy mam zmieniać nawrotnicę, jak maszyna stoi czy zmieniać na małe obroty , zmienić i później zwiększyć obroty?

do Alz
a w jaki sposób sprawdzić czy działa prawidłowo taka pompka jak ją zdemontuję?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 24 sie 2009, 14:11

W DTR chyba jest określone ciśnienie oleju. Jeśli nikt w tym nie "kopał" to wystarczy przy wykręcaniu policzyć ile obrotów jest wkręcona śruba regulacyjna, trzeba sprawdzić czy kulka uszczelnia, nie ma zacięć i najważniejsze-czy sprężyna jest ok


Tomek155
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 296
Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
Lokalizacja: Olkusz

TUB 32 problem z pompką oleju w suporcie i pytanie

#9

Post napisał: Tomek155 » 24 sie 2009, 14:37

Nie sprecyzowałem o której dzwigni pisze. Dzwignie z lewej strony wrzeciennika przełączaj wyłącznie na postoju. Posów załączasz dzwignią z przodu skrzynki suportowej na obrotach. Dzwignia z prawej strony skrzynki suportowej słuzy do zmieniania kierunku posówu można ją przełączać do 280 obr/min tak jak napisałeś bo na wyższych obrotach zaczyna "strzelać".


Autor tematu
kris79
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 208
Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
Lokalizacja: Poznań

#10

Post napisał: kris79 » 24 sie 2009, 14:37

W DTR nie jest podana ta informacja. Pozatym nie ma tam żadnej śruby regulacyjnej, tylko jest taki grzybek, pod którym jest sprężynka i kulka. Sprężynka nie jest zepsuta. Zrobię jutro zdjęcie i pokażę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”