Wymiana łożysk TSB-16
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Ten pierścień siedzi na stożku i po wykręceniu robaczka ( robaczków, jeśli jest kilka) musi zejść. Albo 2 klinami od strony wrzeciennika albo ściągaczem opartym na podkładce i końcówce wrzeciona. A tak przy okazji - do czego to jest?TomekMk1 pisze:Nie niestety nie da się ściągnąć tego pierścienia. Ale jakoś dam radę "zaprzeć"
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zamieszczam rysunek wrzeciona. Na początku tematu pisałem, że trzeba odkręcić pierścienie trzymające łożyska. Chciałbym się upewnić czy odkręciłeś pierścień od strony uchwytu, który oznaczyłem literką P. Pod nim jest pierścień z uszczelnieniem labiryntowym, ale on jest nakręcany na wrzeciono i wraz z nim się wysunie. Ten drugi pierścień jest z kłami, którymi można go obracać i w ten sposób zsunąć środek łożyska, bo łożysko powinno wyjść razem z wrzecionem. Pierścień zewnętrzny łożyska przedniego powinien zostać w oprawie bo to jest łożysko rolkowe dwurzędowe.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Chyba nie trzeba dodatkowych zdjęć, po poście kol. BYDGOST jest jasne. Na zdjęciu nakrętka mocująca zabierak (z gwintem wewnętrznym) i pierścień dociskowy łożyska - to P na rysunku - wyglądają na jedną całość i to mnie zmyliło. Te elementy da się zdjąć z wrzeciona dopiero po jego wyjęciu.TomekMk1 pisze:Andrzej jutro zrobię dokładne zdjęcia i wstawię. Dziękuję za pomoc.