Strona 1 z 1

Jotes TSS-150, czy są się zablokować posuw wzdłużny?

: 24 lut 2023, 14:41
autor: Bolek89
Jak w temacie. Mam tą tokarkę od paru lat, ale nie wykombinowałem czy i jak zablokować posuw wzdłużny, np podczas przecinania.

Powinna tam być śruba z kwadratowym łbem po zakręceniu której nie można nic przesunąć, ale jedyna taka śruba to korek wlewu oleju do zamka.

Drugie pytanie. Patrzyłem na schemat posuwu automatycznego i wydaje mi się, że powinien się rozłączyć automatycznie jeśli będzie bardzo duży opór (np najedzie na zderzak), ale wolę się upewnić zamiast coś połamać na wypadek jak by było inaczej. Czy ktoś może to potwierdzić /zaprzeczyć? W dtr nic nie widziałem na ten temat.

Re: Jotes TSS-150, czy są się zablokować posuw wzdłużny?

: 24 lut 2023, 23:04
autor: Steryd
Powinno rozłączyć posuw przy przeciążeniu i w dodatku w wielu tokarkach jest regulacja sprzęgła.
Blokada posuwu też powinna być, ale czasem jest na tylnej prowadnicy.

Re: Jotes TSS-150, czy są się zablokować posuw wzdłużny?

: 25 lut 2023, 06:55
autor: tristar0
Bolek89 pisze: Mam tą tokarkę od paru lat, ale nie wykombinowałem czy i jak zablokować posuw wzdłużny
w tych tokarka były tylko zderzaki zewnętrzne.
Bolek89 pisze: Patrzyłem na schemat posuwu automatycznego i wydaje mi się, że powinien się rozłączyć automatycznie
jest sprężyna w suporcie z prawej strony na wysokości nakrętki dzielonej. Tyle że całość mogła być regulowana już i tu delikatnie z tym dojazdem do zderzaka bo jak wyregulowana zbyt mocno to może wyłamać zęby w skrzynce nortona na wyjściu wałka pociągowego .

Re: Jotes TSS-150, czy są się zablokować posuw wzdłużny?

: 25 lut 2023, 08:13
autor: Bolek89
tristar0 pisze:
25 lut 2023, 06:55
Bolek89 pisze: Mam tą tokarkę od paru lat, ale nie wykombinowałem czy i jak zablokować posuw wzdłużny
w tych tokarka były tylko zderzaki zewnętrzne.
Bolek89 pisze: Patrzyłem na schemat posuwu automatycznego i wydaje mi się, że powinien się rozłączyć automatycznie
jest sprężyna w suporcie z prawej strony na wysokości nakrętki dzielonej. Tyle że całość mogła być regulowana już i tu delikatnie z tym dojazdem do zderzaka bo jak wyregulowana zbyt mocno to może wyłamać zęby w skrzynce nortona na wyjściu wałka pociągowego .
Dziękuję za odpowiedź. Ok, rozumiem. Więc muszę sprawdzić tą regulację najpierw.