Przeróbka napędu w SV -18 RA
: 10 gru 2008, 00:16
Witam .
Mam pewien problem z moja maszyna (tokarka SV 18 RA)a mianowicie dotyczy on przekazania napedu poprzez pas płaski z reduktora na wrzeciono.W poscie zwracam sie do osób które zetkneły sie z tym problemem a mianowicie poślizgiem pasa i w efekcie zatrzymywaniem wrzeciona podczas pracy.Na poczatku chcialbym powiedziec ze niedawno założyłem nowy pas i odpowiednio go naprezyłem ,zadbałem o to żeby powierzchnie byly odtluszczone .Niestety efekt mizerny przy skurowce i szpanie 4 mm wrzeciono zatrzymuje sie .Poradzono mi żeby transmisje przerobić na paski klinowe których cena nota bene w porównaniu z pasem plaskim jest groszowa.Chciałbym wiedzieć czy ktos juz robil taka przeróbke i czy to dobry pomysł .Jak to wpłynie na prace wrzeciona jeżeli chodzi o drgania itd.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie !!!
Mam pewien problem z moja maszyna (tokarka SV 18 RA)a mianowicie dotyczy on przekazania napedu poprzez pas płaski z reduktora na wrzeciono.W poscie zwracam sie do osób które zetkneły sie z tym problemem a mianowicie poślizgiem pasa i w efekcie zatrzymywaniem wrzeciona podczas pracy.Na poczatku chcialbym powiedziec ze niedawno założyłem nowy pas i odpowiednio go naprezyłem ,zadbałem o to żeby powierzchnie byly odtluszczone .Niestety efekt mizerny przy skurowce i szpanie 4 mm wrzeciono zatrzymuje sie .Poradzono mi żeby transmisje przerobić na paski klinowe których cena nota bene w porównaniu z pasem plaskim jest groszowa.Chciałbym wiedzieć czy ktos juz robil taka przeróbke i czy to dobry pomysł .Jak to wpłynie na prace wrzeciona jeżeli chodzi o drgania itd.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie !!!