Przeróbka napędu w SV -18 RA

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Frantz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 281
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
Lokalizacja: Śląsk

Przeróbka napędu w SV -18 RA

#1

Post napisał: Frantz » 10 gru 2008, 00:16

Witam .
Mam pewien problem z moja maszyna (tokarka SV 18 RA)a mianowicie dotyczy on przekazania napedu poprzez pas płaski z reduktora na wrzeciono.W poscie zwracam sie do osób które zetkneły sie z tym problemem a mianowicie poślizgiem pasa i w efekcie zatrzymywaniem wrzeciona podczas pracy.Na poczatku chcialbym powiedziec ze niedawno założyłem nowy pas i odpowiednio go naprezyłem ,zadbałem o to żeby powierzchnie byly odtluszczone .Niestety efekt mizerny przy skurowce i szpanie 4 mm wrzeciono zatrzymuje sie .Poradzono mi żeby transmisje przerobić na paski klinowe których cena nota bene w porównaniu z pasem plaskim jest groszowa.Chciałbym wiedzieć czy ktos juz robil taka przeróbke i czy to dobry pomysł .Jak to wpłynie na prace wrzeciona jeżeli chodzi o drgania itd.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie !!!



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 10 gru 2008, 08:26

Proponuję rozpuścić trochę kalafonii w denaturacie i tym posmarować pas i koła. Oczywiście jest to rozwiązanie doraźne i co jakiś czas trzeba powtarzać.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 10 gru 2008, 13:33

Sa także w sprzedaży preparaty antypoślizgowe do pasów w sprayu-skuteczne.


jjanusz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 292
Rejestracja: 16 lut 2006, 19:55
Lokalizacja: krasnogliny

#4

Post napisał: jjanusz » 10 gru 2008, 17:17

ja to kiedyś robiłem i chodzi to już z 15 lat , z tym że trzeba wyciągać wrzeciono które jest na panewce , ale o ile dobrze pamiętam nie było z tym wielkich problemów
niedość że masz pracę to jeszcze pieniądze byś chciał


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 847
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#5

Post napisał: wieslawbarek » 10 gru 2008, 20:35

Są też paski wielorowkowe takie jak w samochodach (naped wrzeciona w szlifierce RUP28 silnik 5.5 kw 2800obr)
kultura pracy duzo lepsza jak paski klinowe zadnych drgan ,poprzerabiałem na takie wszystkie wszystkie napedy fortunki do tokarki do RUP28 i do NUA25. Maja one jeszcze jdna zalete nie trzeba toczyc nowych kół bo rowki sa płytkie i wyjda nawet na cienkich kołach.


Autor tematu
Frantz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 281
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
Lokalizacja: Śląsk

#6

Post napisał: Frantz » 11 gru 2008, 20:00

Witam .Dziekuje wszystkim za rady musze to przemysleć na pewno najpierw sprubuje z ta kalafonia bo przecież pas jest nowy .Jak problem sie bedzie powtarzał to żeczywiście może wytoczyc rowki jak radzil Wiesławbarek tylko czy dostane odpowiedniej długości pasy .Jeszcze raz dzieki no i po punciku dla kazdego .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”