Witam .
Mam pewien problem z moja maszyna (tokarka SV 18 RA)a mianowicie dotyczy on przekazania napedu poprzez pas płaski z reduktora na wrzeciono.W poscie zwracam sie do osób które zetkneły sie z tym problemem a mianowicie poślizgiem pasa i w efekcie zatrzymywaniem wrzeciona podczas pracy.Na poczatku chcialbym powiedziec ze niedawno założyłem nowy pas i odpowiednio go naprezyłem ,zadbałem o to żeby powierzchnie byly odtluszczone .Niestety efekt mizerny przy skurowce i szpanie 4 mm wrzeciono zatrzymuje sie .Poradzono mi żeby transmisje przerobić na paski klinowe których cena nota bene w porównaniu z pasem plaskim jest groszowa.Chciałbym wiedzieć czy ktos juz robil taka przeróbke i czy to dobry pomysł .Jak to wpłynie na prace wrzeciona jeżeli chodzi o drgania itd.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie !!!
Przeróbka napędu w SV -18 RA
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 851
- Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Są też paski wielorowkowe takie jak w samochodach (naped wrzeciona w szlifierce RUP28 silnik 5.5 kw 2800obr)
kultura pracy duzo lepsza jak paski klinowe zadnych drgan ,poprzerabiałem na takie wszystkie wszystkie napedy fortunki do tokarki do RUP28 i do NUA25. Maja one jeszcze jdna zalete nie trzeba toczyc nowych kół bo rowki sa płytkie i wyjda nawet na cienkich kołach.
kultura pracy duzo lepsza jak paski klinowe zadnych drgan ,poprzerabiałem na takie wszystkie wszystkie napedy fortunki do tokarki do RUP28 i do NUA25. Maja one jeszcze jdna zalete nie trzeba toczyc nowych kół bo rowki sa płytkie i wyjda nawet na cienkich kołach.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 281
- Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
- Lokalizacja: Śląsk
Witam .Dziekuje wszystkim za rady musze to przemysleć na pewno najpierw sprubuje z ta kalafonia bo przecież pas jest nowy .Jak problem sie bedzie powtarzał to żeczywiście może wytoczyc rowki jak radzil Wiesławbarek tylko czy dostane odpowiedniej długości pasy .Jeszcze raz dzieki no i po punciku dla kazdego .