Chyba większość chińskich tokarkę i frezarek ma problem z zatrybieniem zębów. Mam Tytana 750 i dopiero za którymś razem udaje mi się włączyć przesów. Ten sam problem mam z frezarką, muszę ręcznie obrócić wrzeciono aby zęby zatrybiły jak chcę zmienić obroty. Chyba taki urok chińskich produktów.Zienek pisze:Któraś z tych wajch ciężko wchodziła swego czasu u Gaspara i trzeba było ręką pokręcić wrzecionem podczas naciskania wajchy, żeby zęby zatrybiły.
Tokarka LD 550 prośba o pomoc
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lis 2013, 22:21
- Lokalizacja: Chotomów k./Warszawy
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Raczej kształtu zębów..rkrakowski pisze:Chyba taki urok chińskich produktów.
Te przekładnie nie maja synchronizatorów, wiec czoła zębów kół zębatych powinny być zaokrąglone w odp. sposób, by ułatwić ich zazębianie..


Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 01:20 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Koledzy, trochę przesadzacie. Nutool i jemu podobne, to tanie i proste tokarki. Fajnie, że mają przełączane biegi i nie trzeba przekładać pasków (takie wersje BV20 też istnieją). Wystarczy lekko nacisnąć na dźwignię i drugą ręką obrócić trochę wrzeciono. To wszystko. Jeżeli jest z tym kłopot, to należy odp. wyregulować położenie kół. Naprawdę, synchronizatory, sprzęgła i inne bajery nie są potrzebne. Jak ktoś czuje się sflustrowany, niech zrobi to, co kol.kamyk, a "Będzie Pan zadowolony"Adam Domański pisze:U mnie w nutoolu praktycznie przy każdej zmianie prędkości obrotów trzeba obrócić wrzecionem aby tryby zaskoczyły.

Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Dokładnie tak. Synchronizator to inna bajka i do innych przekładni. Jak komus żle działa przełączanie to musi sobie rozebrać i chocby ręcznei ale cokolwiek porobić podcięcia z czoła kół na każdym zębie. Innej rady po prostu nie ma.RomanJ4 pisze:Raczej kształtu zębów..
Te przekładnie nie maja synchronizatorów, wiec czoła zębów kół zębatych powinny być zaokrąglone w odp. sposób, by ułatwić ich zazębianie..
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
Ja nie narzekam z tego powodu,wręcz odwrotnie twierdzę, że przy tym rodzaju tokarek tak musi być i na pewno nie mam z tym problemu.clipper7 pisze: Adam Domański napisał/a:
U mnie w nutoolu praktycznie przy każdej zmianie prędkości obrotów trzeba obrócić wrzecionem aby tryby zaskoczyły.
Koledzy, trochę przesadzacie