procedura demontażu tokarki - literatura

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

GrafRamolo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 699
Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

#11

Post napisał: GrafRamolo » 17 mar 2014, 00:40

Wyłamie się z tego natłoku złotych rad i napiszę coś (o zgrozo) konstruktywnego. Rób sobie zdjęcia jak rozbierasz. Jeśli masz pamięć jak moja, przydają się potem.



Tagi:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#12

Post napisał: kajpa » 17 mar 2014, 09:17

Ja mogę podać ogólną procedurę na przykładzie TUM-a 35, którego niedawno rozbierałem na czynniki pierwsze. Zastrzegam, że robiłem to wg własnego uznania, a nie jakieś instrukcji napisanej dla wydziału remontowego.

1. Zdejmujemy konik
2. Demontujemy osłonę gitary i pasków klinowych
3. Demontujemy przewody elektryczne oraz olejowe dochodzących do reduktora
4. Opcjonalnie spuszczamy olej z reduktora
5. Wyjmujemy wałek z przegubami do sterowania obrotami reduktora
6. Demontujemy zawias i wysuwamy reduktor po desce lub blasze, którą wcześniej włożyliśmy pod niego
7. Demontujemy osłonę "przeciwwiórową" z blachy, jeżeli taką posiadamy
8. Odkręcamy osłonę uchwytu tokarskiego
9. Odkręcamy skrzynkę elektryczną, a przy tym odłączamy resztę przewodów np. od zasilania pompki chłodziwa
10. Luzujemy koła zębate gitary
11. Zdejmujemy wrzeciennik
12. Demontujemy oprawę łożysk/panewek podtrzymujących wałek oraz śrubę pociągową
13. Demontujemy osłonę wyłączników obrotów wrzeciona lewo/prawo
14. Wybijamy kołki łączące wałek oraz śrubę pociągową z skrzynką posuwów
15. Wysuwamy wałki oraz śrubę w prawo od skrzynki posuwów
16. Podkładamy coś pod spód skrzynki suportowej coby nam nie spadła jak ją zdemontujemy
17. Odkręcamy wkręty mocujące skrzynkę suportową i wyjmujemy kołki ustalające i ją wyciągamy
18. Demontujemy listwy dociskowe suportu do łoża
19. Rozłączamy wąż chłodziwa od suportu
20. Podnosimy / zsuwamy suport z łoża
21. Odkręcamy wkręty mocujące skrzynkę posuwów i wyjmujemy kołki ustalające i ją wyciągamy
22. Odkręcamy łoże do wanny
23. Demnotujemy przewody elektryczne i węże od pompki chłodziwa
24. Opcjonalnie zpuszczamy chłodziwo
24. Odkrecamy nogi od wanny

Jak bym o czymś zapomniał to piszcie.


Autor tematu
user2
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2014, 13:06
Lokalizacja: internet

#13

Post napisał: user2 » 19 mar 2014, 12:00

dziękuję wszystkim za pomoc, temat do zamkniecia

Awatar użytkownika

elofura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 239
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:49
Lokalizacja: Jacentów

#14

Post napisał: elofura » 19 mar 2014, 15:10

witam
czy mógłby ktoś z szanownych forumowiczów polecić książki/skrypty które opisywałyby procedurę demontażu roweru ? chodzi mi o wszystkie możliwe informacje jak to wykonać krok po kroku ...
Pierwszą podstawową zasadą przy demontażu jest zachowanie wszystkich demontowanych części, aby móc je później wszystkie zamontować. W związku z tym najpierw musisz spuścić powietrze z kół, najlepiej do jakiegoś pojemnika, żebyś mógł je później wykorzystać przy ponownym montażu. Gdy to już ogarniesz daj znać, to poprowadzę Ci dalej za rączkę jak ślepego przez pasy.
Zaczynam przygodę.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5372
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#15

Post napisał: jasiu... » 19 mar 2014, 16:17

No chyba, że chodzi tak ogólnie. Znaczy literatura do pracy dyplomowej-inżynierskiej (niepotrzebne skreślić). Problem w tym, że takiej literatury wprost nie ma.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”