EMC2 i wspópraca z SSK-MB2
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 18:03
- Lokalizacja: Błonie
EMC2 i wspópraca z SSK-MB2
Witam!
Wyposażyłem układ w krańcówki mechaniczne, zabezpieczające wózek przed kolizją.
Problem polega na tym że EMC2 nie zawsze reaguję na najazd i krótki impuls ESTOP, mimo że zastosowany jest SOFT-LIMIT.
Po zbazowaniu program kontroluje minimalny i maksymalny przejazd wózka co uniemożliwia kolizje o ile nie gubimy kroków podczas pracy.
Płyta SSK-MB2 pozwala po najechaniu na taką krańcówkę wysłanie krótkiego impulsu ESTOP co powinno zatrzymać program i pozwolić w trybie ręcznym zjechać z kolizyjnej pozycji, taka sytuacja ma miejsce w TurboCNC.
Jeżeli nie da się tego rozwiązać, podłącze krańcówki do wejścia ESTOP, a na obudowie maszyny wykonam przycisk mono-stabilny pozwalający za chwilowe przerwanie obwodu ESTOP.
Film:
Pozdrawiam
Paweł
Wyposażyłem układ w krańcówki mechaniczne, zabezpieczające wózek przed kolizją.
Problem polega na tym że EMC2 nie zawsze reaguję na najazd i krótki impuls ESTOP, mimo że zastosowany jest SOFT-LIMIT.
Po zbazowaniu program kontroluje minimalny i maksymalny przejazd wózka co uniemożliwia kolizje o ile nie gubimy kroków podczas pracy.
Płyta SSK-MB2 pozwala po najechaniu na taką krańcówkę wysłanie krótkiego impulsu ESTOP co powinno zatrzymać program i pozwolić w trybie ręcznym zjechać z kolizyjnej pozycji, taka sytuacja ma miejsce w TurboCNC.
Jeżeli nie da się tego rozwiązać, podłącze krańcówki do wejścia ESTOP, a na obudowie maszyny wykonam przycisk mono-stabilny pozwalający za chwilowe przerwanie obwodu ESTOP.
Film:
Pozdrawiam
Paweł
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 cze 2008, 13:51
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 18:03
- Lokalizacja: Błonie
Witam!
Jeszcze nie sprawdzałem i nie otrzymałem odpowiedzi od działu technicznego akcesoria.cnc.pl, podłączyłem chwilowo krańcówki do ESTOP.
Zobaczę, może jutro nad tym pomyśle.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2010-04-20, 10:52 ]
Witam!
Czas impulsu EMGR dla krańcówek reguluję się pojemnością kondensatora C5.
Przy 47uF16V reakcja EMC2 jest natychmiastowa i bezbłędna - aktualnie testuje.
Pozdrawiam
Paweł
Jeszcze nie sprawdzałem i nie otrzymałem odpowiedzi od działu technicznego akcesoria.cnc.pl, podłączyłem chwilowo krańcówki do ESTOP.
Zobaczę, może jutro nad tym pomyśle.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2010-04-20, 10:52 ]
Witam!
Czas impulsu EMGR dla krańcówek reguluję się pojemnością kondensatora C5.
Przy 47uF16V reakcja EMC2 jest natychmiastowa i bezbłędna - aktualnie testuje.
Pozdrawiam
Paweł
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 18:03
- Lokalizacja: Błonie
Cześć
Jeżeli wszystko masz podłączone zgodnie ze specyfikacją płyty głównej SSK-MB02, to do PINu 10 przypisany jest sygnał wyjściowy przycisku ESTOP (przechodzi przez optoizolator OP1) i podłączony jest sygnał EMGR (krótki impuls ESTOP po najechaniu na krańcówkę mechaniczną).
PIN11, PIN12, PIN13 odpowiadają za najazdy HOME(Axis).
Ja używam "zalanego" kabla LPT bez ingerencji w układ przewodów.
przypisany na wyjście PINu 10, więc krańcówki podłączone do płyty (EMGR, +12V) nie zadziałają.
Chyba że podłączysz je do (ESTOP, +5V) razem z przyciskiem, ale tracisz możliwość załączenia napędów i zjazdu z kolizyjnej pozycji (inaczej trzeba ręcznie zjechać z krańcówki)
Pozdrawiam
Paweł
Jeżeli wszystko masz podłączone zgodnie ze specyfikacją płyty głównej SSK-MB02, to do PINu 10 przypisany jest sygnał wyjściowy przycisku ESTOP (przechodzi przez optoizolator OP1) i podłączony jest sygnał EMGR (krótki impuls ESTOP po najechaniu na krańcówkę mechaniczną).
PIN11, PIN12, PIN13 odpowiadają za najazdy HOME(Axis).
Ja używam "zalanego" kabla LPT bez ingerencji w układ przewodów.
Zadziała jedynie przycisk awaryjnego zatrzymania (ESTOP) ale sygnał EMGR jest fizyczniemarcoo80 pisze:...w teorii na pinie 13 też powinno zadziałać, muszę jeszcze sprawdzić kabel lpt
przypisany na wyjście PINu 10, więc krańcówki podłączone do płyty (EMGR, +12V) nie zadziałają.
Chyba że podłączysz je do (ESTOP, +5V) razem z przyciskiem, ale tracisz możliwość załączenia napędów i zjazdu z kolizyjnej pozycji (inaczej trzeba ręcznie zjechać z krańcówki)
Pozdrawiam
Paweł