Strona 1 z 1
Mały problem z wypełnieniem
: 28 gru 2007, 09:58
autor: berrrcik21
Kurcze, zacząłem troszkę zabawę z Corelem i napotkałem pierwszy problem. Zrobiłem rysunek ścieżek jak poniżej i kurcze nie mogę go wypełnić, nie mam pojęcia co jest nie tak. Jak zaznaczam wszystko wypełniają mi się tylko okręgi, a chcę, żeby właśnie okręgi były przeźroczyste a reszta wypełniona na czarno. Zamieszczam zrzut ekranowy oraz pod nim spakowany plik Corela z tymże rysunkiem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!
: 28 gru 2007, 10:29
autor: bakprint
W Corel Draw linie mają
węzły na początku i końcu, a czasem (np. krzywe) w środku.
Węzeł końca jedniej lini musi się łączyć z węzłem początku kolejnej. To że optycznie leżą one w tym samym miejscu (jakby jeden nad drugim) nie wystarczy by jedna linia przechodziła w drugą i można było zamknąć obiekt.
Inaczej mówiąc obiekt
musi być zamknięty - przykładem jest prostokąt zrobiony z automatu.
Można też narysować odręcznie prostokąt z czterech oddzielnych linii, ale bez połączenia początku jednej linii z końcem drugiej linii prostokąt nie będzie zamknięty, czyli nie będzie można nadać mu wypełnienia (czy mówiąc nie wektorowo - wlać mu kolor do środka).
Naciśnij F10 (ikona KSZTAłT) i po złapaniu dwóch węzłów wybierz na górnej belce opcję ich połączenia.
Węzły łapiesz wybierając je kolejno z shiftem lub zaznaczając obszar prawym klawiszem myszy.
Niestety nie możesz wybrać i potem "połączyć" więcej niż dwóch kolejnych (i to właściwych) węzłów.
Potrenuj na 3 osobnych liniach tworzących np. trójkąt - załapiesz w czym rzecz.
Można tworzyć od razu linie z połączonymi węzłami rozpoczynając kolejną linie dokładnie (prawie - jak "prawie" ustawia się w opcjach) w końcu ostatniej utworzonej.
: 28 gru 2007, 11:17
autor: efiks
W przypadku tego wektora jest jeszcze inny problem... jest tam sporo lini ktore skladaja sie z dwoch wezłów polaczonych dwoma liniami nakladajacymi sie na siebie...
pierwsze trzeba rozlaczyc jedna z nich i usunac...
cos jak na ponizszym rysunku...
PS.:
w załączniku poprawiony plik (niestety nie w corelu z przyczyn wiadomych dla userow AI

)
PS2:.
Wam tez nie 3ma sesji na nowym forum i musicie sie logowac po 5 min. bezczynnosci ?
PS3.:
Pozdrawiam i szczesliwego Nowego zycze...
PS4.:
Bawiac sie Corelem pamietaj zawsze o tym zeby szukac najprostrzej drogi do osiagniecia sukcesu ( czyli np. zainstaluj Adobe Ilustratora - oczywiscie w wersji oryginalnej)
PS5.:
Chyba uciekly Ci tam jakies scieżki i otwory...
I neiwiem dlaczego sobie tak zycie utrudniasz...
nie lepiej uzyc jakiegos programu typu CAD/CAM dla elektronikow (idzie w nich od razu generowac ladne eps_iki)
[ Dodano: 2007-12-28, 13:00 ]
A o to efektem oderwania wzroq od pracy powstał mały tutek dla świezych userow Corel Draw...
a w załączniku przykładowy plik
[ Dodano: 2007-12-28, 13:02 ]
dodam jeszcze ze w AI robi sie to zamo za pomaca jednego klikniecia

: 28 gru 2007, 13:36
autor: piotr_kakol
Najprawdopodobniej masz nie zamknięte ścieżki zaznacz jeden obiekt naciśnij F10 przeciągnij aby zaznaczyć wszystkie punkty naciśnij złącz dwa węzły u góry obok "+" i "-" potem zaznacz koło i obiekt (z shiftem) potem Ctrl + L .
Jak będziesz miał problem dalej podeślij plik na emaila.
: 29 gru 2007, 01:14
autor: triera
naprawdę warto nauczyć się pracy w Corelu,
odrobina wprawy, znajomość skrótów klawiaturowych
i można pracować szybko i efektywnie.
Projekty pcb pod frezowanie robię właśnie w Corelu,
zamieszczam też przykładowy plik z pcb optoizolacji.
Ścieżki wykonuję jako linie o zadanej szerokości
np. 1,8mm (uwzględniając szerokość stopki freza grawerskiego),
następnie korzystam z funkcji "zamień kontur w obiekt",
funkcja "spawaj" aby połączyć z polami lutowniczymi.
: 31 gru 2007, 10:13
autor: efiks
A ja mimo wszystko polecam Adobe Ilustrator_a moze jest drozszy ale co tu duzo mowic...
na codzien czesto wykonuje jakies wektory w obu w/w programach i jezeli ktos jeszcze nie opanowal jednego z nich to polecam na poczatek ten "lepszy"...
A co do optymalizacji to w Ilustratorze istnieje cos takiego jak AKCJA znana dobrze usermo PS_a...
Pozdrawiam